تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1396 - 17:48
کد خبر : 21000

یکی از معضلات استان‌های شمالی خودکشی با قرص برنج است/راه‌اندازی آزمایشگاه DNA در سال جاری

یکی از معضلات استان‌های شمالی خودکشی با قرص برنج است/راه‌اندازی آزمایشگاه DNA در سال جاری

مدیرکل اداره کل پزشکی قانونی استان گیلان بااشاره به اینکه یکی از معضلات استان های شمالی خودکشی با قرص برنج است گفت: یک هزار ۶۷۴ خودکشی منجر به مرگ با بیش از شش درصد کاهش که شایع‌ترین آن از طریق حلق‌آویز و پس‌ازآن قرص برنج است در آمار پزشکی قانونی استان گیلان به ثبت رسیده است.

مهدی قربانی در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت قوه قضائیه با اشاره به دلایل مراجعات به پزشکی قانونی اظهار کرد: جرح ضرب با ۱۷ هزار و ۷۷۸ مورد بیشترین  علت مراجعات به پزشکی قانونی است که در مقایسه با سال ۹۴ پنج درصد کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه حوادث ترافیکی با پنج درصد کاهش به‌عنوان دومین عامل مراجعات به این اداره است گفت: همسر آزاری با دو هزار ۲۹۶ مورد از عوامل دیگر ارجاع به این اداره است.

مدیرکل اداره پزشک قانونی استان گیلان با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی کودک‌آزاری با ۴۶مورد در سال ۹۵ نسبت به سال ماقبل آن بیان کرد: صدور مجوز سقط‌جنین درمانی از دیگر موارد علت مراجعه به این اداره عنوان شد که با ۳۵۶ مورد مجوز سقط  ۲۴ درصد افزایش داشته است.

قربانی به کاهش شش‌درصدی مرجعان برای بررسی طلاق و معاینات مختص به زنان را با پنج هزار و ۹۷ مورد به پزشکی قانونی گیلان اشاره کرد و افزود:

مدیرکل اداره پزشک قانونی استان گیلان بابیان اینکه سختی کار در پزشکی قانونی این است که همه مراجعین به ما رنجیده‌خاطر هستند گفت: ما باید علاوه بر انجام وظایف مربوطه مراقب حال آن‌ها نیز باشیم.

وی با اشاره به ۶۱۹ مورد مصدومان حوادث کار با کاهش یک‌درصدی بیان کرد: در سال ۹۴ شاهد ۶۲٨ مورد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی بودیم که از این تعداد ۲۰۲ نفر عابر، ۱٨۷ نفر موتورسیکلت‌ سوار و  ۶۰درصد کشته‌شدگان حوادث ترافیکی در سال ۹۵ را شامل می‌شدند.

قربانی بابیان اینکه۵۱۰نفر از این تعداد در تصادفات برون‌شهری و ۱۱٨نفر درون‌شهری هستند افزود: بیشترین آمار فوت‌شدگان در سنین بالای ۶۰ سال هستند.

وی با تأکید بر اینکه آمار کشته‌شدگان در سال ۹۵ کاهش خوبی نسبت به سال ۹۴ را نشان می‌دهد کرد: میزان ۶۰ درصدی کشتگان در این حوادث بسیار بالاتر از نرم کشوری است.

مدیرکل اداره پزشک قانونی استان گیلان با اشاره به اینکه عمده علت مرگ در حوادث ترافیکی ضربه‌مغزی است افزود: فروردین و اردیبهشت شایع‌ترین زمان حوادث منجر به مرگ ترافیکی دانست.

وی به آمار متوفیان از طریق خودکشی ارجاعی به پزشک قانونی اشاره کرد و گفت: یک هزار ۶۷۴ خودکشی منجر به مرگ با بیش از شش درصد کاهش که شایع‌ترین آن از طریق حلق‌آویز و پس‌ازآن قرص برنج است در آمار پزشکی قانونی استان گیلان به ثبت رسیده است.

قربانی بابیان اینکه یکی از معضلات استان‌های شمالی خودکشی با قرص برنج است گفت: از دلایل این انتخاب می‌تواند سهل‌الوصول بودن قرص برنج در اختیار مردم به‌خصوص مردم شمال کشور است.

 مدیرکل اداره پزشک قانونی استان گیلان با اشاره به آمار ۱۰۰ نفری متوسط سالیانه غرق‌شدگان در ۵سال اخیر تصریح کرد: همه این غرق‌شدگان خارج از طرح دریا و یا خارج از ساعت طرح گزارش‌شده  و در سه‌ماهه اول سال۹۶، ۱۱ نفر در اثر غرق‌شدگی جان خود را ازدست‌داده‌اند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ با ۱۷ غرق‌شده ، کاهش ۳۵ درصدی داشته است.

قربانی از راه‌اندازی آزمایشگاه DNA در سال جاری خبر داد و  گفت: امیدواریم که بتوانیم تأییده آن را تا پایان شهریور اخذ کنیم، بدیهی است که با راه‌اندازی این مهم نیازی به ارجاع به سایر مراکز  نیست.

وی به رتبه استان گیلان در کشور در حوزه معاینات با رتبه ششمی و رتبه پنجمی استان در مصدومان حوادث ترافیکی اشاره کرد و افزود: استان گیلان در ضرب‌وجرح رتبه هفتم کشور  را داراست و در مسمومیت با سموم که شایع‌ترین آن قرص برنج است با رتبه دوم کشوری پیشتازی می‌کند.

قربانی بابیان اینکه ۲۰۷ پرونده در سال ۹۵ در حوزه خطاهای پزشکی ارجاع داده‌شده بیان کرد: ۱۰۰ پرونده منجر به محکومیت پزشکان اعلام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه غالب شکایات برای اعمال زیبایی غیرضروری صورت می‌گیرد بیان کرد: گیلان باوجود دو سالن تشریح قادر به رفع نیاز مردم نیست، لذا باید بابت این موضوع از مردم عذرخواهی کنم.

مدیرکل اداره پزشک قانونی استان گیلان گفت: این اداره با ۱۴۰نفر نیرو تخصصی و خدماتی فقط توانسته  یک‌سوم نیاز نیروی انسانی این اداره را تأمین کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.