تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1396 - 14:00
کد خبر : 20847

درخشش کودک گیلانی در جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)

درخشش کودک گیلانی در جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)

ماهک شکوهمند عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، در پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در بخش داستان نویسی برگزیده شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: ماهک شکوهمند عضو مرکز فرهنگی هنری شماره یک رشت در بخش داستان نویسی با اثر عطر حرم امام رضا علیه‌السلام در میان گروه های سنی ۷ تا ۱۰ سال برگزیده شد.
اسفندیار ضیائی افزود: در فراخوان داستان‌ نویسی رضوی که با محور‌های موضوعی امام رضا علیه‌السلام، وقایع زندگی ایشان و آیین‌های بومی زیارت منتشر شد؛ ۱۱۳ اثر از مراکز فرهنگی هنری استان گیلان به دبیرخانه استانی جشنواره رسید که پس از داوری، ۴۱ داستان برتر به دبیرخانه کشوری ‌ارسال شد.
وی اظهار داشت: در مسابقه داستان ‌نویسی رضوی، مخاطبان در گروه‌ های سنی ۷ تا ۱۰سال، ۱۱ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۶ سال به رقابت پرداختند که در این میان، ۱۳ اثر به عنوان برگزیده، ۲۵ اثر شایسته تقدیر و در بخش فراگیر ( آثار کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های ویژه ) نیز دو اثر به عنوان آثار تقدیری شناخته ‌شد.
آیین پایانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، ۱۳ مرداد امسال، همزمان با ولادت امام هشتم (ع) در مشهد مقدس برگزار می شود. ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، یک‌ کتابخانه سیار روستایی، چهار کتابخانه پستی و دو مرکز فراگیر (ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های خاص) در استان گیلان فعال است.
بر اساس آخرین آمار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، بیش از ۵۰ هزار کودک و نوجوان در استان عضو مراکز کانون هستند.

** ۱۶۶کانون ورزشی برای اوقاف فراغت دانش آموزان گیلان فعال شد
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۱۶۶ کانون ورزشی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان در تابستان فعال شده است.
سیدامیر فرحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۱۲ کانون ورزشی برای دانش آموزان پسر و ۵۴ کانون نیز برای دانش آموزان دختر بمنظور غنی سازی اوقاف فراغت دانش آموزان استان گیلان فعال شده است.
وی با بیان اینکه ۹۰ کانون ورزشی برون مدرسه ای است، اظهار داشت: تعداد کانون های ورزشی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گیلان در تابستان امسال نسبت به سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش یافته است.
فرحسینی خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ دانش آموز پسر و ۹۹۰ دانش آموز دختر در کانون های ورزشی ویژه تابستان در رشته های مختلف از جمله والیبال، بسکتبال، بدمینتون، ژیمناستیک و غیره شرکت دارند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان، اعزام تیم های برتر رشته های مختلف به مسابقه های قهرمانی آموزشگاه های کشور را از برنامه های ورزشی این فصل عنوان و اضافه کرد: اعزام دانش آموزان گیلان به مسابقه های قهرمانی آموزشگاه های کشور از نیمه تیرماه آغاز شده و تا پنجم شهریور ادامه دارد.
به گفته فرحسینی، کاروان ورزشی دانش آموزان گیلان با ۳۷ تیم به تعداد ۳۰۴ دانش آموز و ۷۱ مربی و سرپرست در این مسابقه ها شرکت می کنند.
در سال تحصیلی گذشته، بیش از ۳۷۰ هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.