تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396 - 15:45
کد خبر : 20419

شفاف سازی وزارت ارتباطات در مورد انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور

شفاف سازی وزارت ارتباطات در مورد انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور

روز دوشنبه شایعاتی در رسانه های داخلی منتشر شد که از توافق میان مدیران تلگرام و مسئولان کشور برای انتقال سرورهای این پیام رسان به داخل کشور حکایت داشت. در این شایعه آمده بود که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون یورو برای استقرار سرورهای تلگرام در ایران هزینه شده و به همین دلیل، راه فعالیت این شبکه در زمینه هایی مانند پرداخت آنلاین نیز باز می گردد.

امروز وزارت ارتباطات نسبت به این شایعه واکنش نشان داده است. محمد جواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات، می گوید بحث بر سر انتقال سرورهای یک شبکه خاص مانند تلگرام مطرح نیست، بلکه می خواهیم همه سرویس های مهم به داخل کشور منتقل شوند. در واقع وزارت ارتباطات به دنبال دریافت مجوز برای مذاکره با CDN های بین المللی (شبکه های تولید محتوا) جهت استقرار در ایران است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود در این نوع مذاکرات با سرویس دهندگان خارجی، باید نگرانی آنها در مورد نقض حریم خصوصی کاربران را برطرف کرد، زیرا در غیر این صورت هیچ سرویس دهنده ای حاضر به همکاری با ما نخواهد بود.

طبق اظهارات معاون وزیر ارتباطات، پیگیری برای این موضوع از امروز آغاز شده و کسب هر نتیجه ای به صورت شفاف به مردم اطلاع رسانی خواهد شد. آذری جهرمی خاطرنشان ساخت این پیگیری ها به یک سرویس دهنده خاص محدود نیست و نقطه تمرکز اصلی آن، روی سرویس های فیلتر شده در کشور است.

گفتنیست وزیر ارتباطات دیروز اعلام کرد شورای عالی فضای مجازی مصوبه ای برای انتقال سرورها به داخل کشور نداشته، اما مصوباتی در مورد اولویت و نحوه ارائه تسهیلات به شبکه های بومی و خارجی وجود دارد که بر اساس آنها، شبکه های خارجی دارای سرور در ایران بر دیگر شبکه های خارجی اولویت پیدا می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.