تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 تیر 1396 - 13:50
کد خبر : 20072

با اعتبارات اندک نمی‌توان کاری از پیش برد / افتتاح راه آهن و آزاد راه بزرگترین مطالبه مردم گیلان است

با اعتبارات اندک نمی‌توان کاری از پیش برد / افتتاح راه آهن و آزاد راه بزرگترین مطالبه مردم گیلان است

استاندار گیلان بابیان اینکه افتتاح راه آهن و آزاد راه بزرگترین مطالبه مردم گیلان از دولت دوازدهم است گفت: با اعتبارات اندک نمی‌توان کاری از پیش برد.

محمدعلی نجفی صبح امروز در شورای اداری استان توفیقات گیلان در تمامی بخش‌های استان را مرهون زحمات دستگاه‌های متولی در گیلان برشمرد و اظهار کرد: در گیلان شاهد تحولات چشمگیر در استان بوده‌ایم.

وی به حضور مردم گیلان در انتخابات اشاره کرد و افزود: رأی بالای گیلانیان به روحانی حمایت مردم استان از دولت تدبیر و امید را می‌رساند.

استاندار گیلان به رشد شاخص‌های استان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین دغدغه استان معضل بیکاری است و رشد بیکاری در پایان دولت یازدهم به ۱۱٫۳ درصد تقلیل پیداکرده است و طی چهار سال در رشد شاخص‌های استان گیلان همیشه رتبه اول و را داشته است.

وی به جذب سرمایه‌گذاری در این استان اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذاری استان در سال ۱۳۹۵ به ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه داخلی رسیده است.

نجفی بابیان اینکه ما شاهد شکوفایی اقتصادی در منطقه آزاد انزلی در دولت تدبیر و امید هستیم افزود: وزارت راه و سازمان قانونی باید به وظایف قانونی خود عمل کند تا مشکل نهایی بند کاسپین حل شود.

استاندار گیلان به صادرات غیرنفتی نیز اشاره کرد و گفت: با فضایی که بعد از برجام رقم خورده رشد قابل‌توجهی را داشته‌ایم و اکنون رقم صادرات گیلان قابل‌قبول است.

نجفی به استفاده استان در رونق تولید نیز اشاره کرد و کفت: با همکاری سازمان‌های مختلف در گیلان توفیقات مطلوبی را شاهد بوده این و ۹۳۰ واحد تولید را احیا کرده و در صندوق کارآفرینی و امید شاهد ارائه تسهیلات به مبلغ  ۵۵۰ میلیارد تومان شدیم که با این میزان برای حدود ۱۵ هزار نفر اشتغال ایجاد شد.

استاندار گیلان  بابیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مردم گیلان تحت پوشش بیمه سلامت رسیده‌اند اظهار کرد: در بخش بیمارستان‌های دولتی و خصوصی چندین افتتاحیه بیمارستان در گیلان داشته‌ایم.

وی به پروژه راه‌آهن و اهمیت آن پرداخت و گفت: افتتاح راه‌آهن و آزادراه بزرگ‌ترین مطالبه مردم گیلان از دولت دوازدهم است.

نجفی به تعامل مجلس و وزارت نفت در گیلان اشاره کرد و گفت: شاخصه‌های برخورداری از گاز در گیلان به ۹۶ درصد رسید است و تقریباً تا پایان سال تمامی شهرستان‌های گیلان شهرستان‌های سبز اعلام خواهند شد.

وی بابیان اینکه در بحث برنج و چای شاهد افزایش تولیدات هستیم افزود: دولت در بحث برنج اهتمام ویژه داشته و در بحث چای هم دو سال است که افزایش قیمت را پیش از تورم شاهد هستیم که افزایش قیمت چای و عنایت سازمان چای در به‌موقع پرداخت کردن مطالبات چای‌کاران، بسیار جای تشکر دارد.

وی با تأکید بر اینکه ۱۰ هزار هکتار از باغات چای باید احیا شود بیان کرد: پرداخت مطالبات چای‌کاران باید همچون گندم کاران پرداخت شود و این باعث می‌شد باغات چای احیاشده و اشتغال افزایش پیدا کند.

استاندار گیلان  افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی ۱۶۵ جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی تشکیل‌شده و تنها موردی که ما در این بخش مشکل‌داریم واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش اقتصاد مقاومتی است.

وی با اذعان به اینکه معضل پسماند از دیگر مواردی است که دولت در گیلان با آن درگیر است بیان کرد: در این خصوص نیاز به  اعتبارات بیشتری است چون ما اقدامات زیادی در این خصوص انجام داده‌ایم اما هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم.

استاندار گیلان  تصریح کرد: در بحث زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها توانسته‌ایم مقداری از آن‌ها را جمع‌آوری کنیم اما همچنان برای اینکه زباله‌سوزی اقتصادی شود باید اعتبارات ویژه‌ای در اختیار گیلان باشد.

وی با اشاره به اینکه با اعتبارات اندک نمی‌توان کاری از پیش برد گفت: حیف است در گیلان موجب تحلیل  تالاب انزلی شویم که اگر این بخش را دولت کمک کند شاهد شکوفایی اقتصادی در گیلان خواهیم شد.

نجفی به سدهای نیمه‌تمام در گیلان اشاره کرد و افزود: تکمیل سدهای شفا رود، سد پلرود و لاسک  از دیگر انتظارات  مردم گیلان است و  باید از بلاتکلیفی دربیایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.