تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1396 - 15:53
کد خبر : 19579

گوگل باارزش‌ترین برند جهان

گوگل باارزش‌ترین برند جهان

بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، #برند شرکت گوگل با ارزش ِ ۲۴۵ میلیارد دلار، باارزش‌ترین برند جهان است. در میان ۱۰۰ برند برتر جهان پنج نشان اول مربوط حوزه تجارت الکترونیک و جهان رایانه هستند:

۱⃣ بر اساس گزارش سی ان ان در سال ۲۰۱۷ حدود هفت درصد بر ارزش تجاری گوگل افزوده شده است. این شرکت در سال گذشته فعالیت خود را در زمینه خودروهای خودران و هوش مصنوعی شتاب داده است و در حوزه سخت افزار هم در حال پیشرفت است.

۲⃣ پس از گوگل نشان تجاری اپل قرار دارد. این نشان ۱۰ میلیارد دلار ارزش کمتری نسبت به گوگل دارد و ۲۳۵ میلیارد دلار می‌ارزد. شرکت اپل در سال گذشته علاوه بر توسعه نرم‌افزار‌هایش در زمینه سخت‌افزاری هم توسعه قابل توجهی یافته است و در بخش‌های از بازار بخصوص در زمینه گوشی‌های هوشمند نبض بازار را در اختیار دارد. این شرکت بتازگی فعالیت‌های خود را در زمینه هوش مصنوعی و خودروهای خودران هم افزایش داده است. اپل همچنین برنامه گسترده ای برای لوازم خانگی هوشمند دارد.

۳⃣ مایکروسافت سومین برند با ارزش جهان محسوب می‌شود. این شرکت البته از دو رقیب عرصه تکنولوژی و رایانه یعنی اپل و گوگل فاصله بسار زیادی دارد. بطوری که اگر فاصله اپل از گوگل ۱۰ میلیارد دلار است فاصله مایکرو سافت از اپل کمی‌ کمتر از ۱۰۰ میلیارد دلار است. برند مایکروسافت در آخرین ارزیابی‌ها ۱۴۳ میلیارد دلار ارزش دارد. این شرکت طی سال گذشته سعی کرده در زمینه سخت افزار قدرتمند ظاهر شود تا بتواند فاصله خود را با اپل کم کند. این شرکت همچنین سعی دارد با گسترش نسخه‌های مختلف ویندوز سیطره خود را در بازار رایانه افزایش دهد هم اکنون حدود نیمی‌از رایانه‌های جهان از سیستم عامل ویندوز هفت استفاده می‌کنند و بر آورد می‌شود بیش از ۷۰ درصد تمام رایانه‌های جهان دارای سیستم عامل‌های ویندوزی هستند.

۴⃣ آمازون غول دنیای تجارت الکترونیک هم در مکان چهارم قرار دارد. برند آمازون هم اکنون ۱۳۹ میلیارد دلار قیمت دارد. این شرکت که جهش خیره کننده ۴۱ درصدی را در ارزش برند خود شاهد است علاوه بر فروش کالا وارد دنیای رسانه هم شده است و هم اکنون در حال توسعه هوش مصنوعی و دستیار صوتی الکسا است.

۵⃣در مکان پنجم فیس‌بوک قرار دارد با وجود اینکه این شرکت در سال گذشته میلادی با بحران اخبار غلط و گسترش آن روبرو شده بود باز این غول دنیای تکنولوژی توانسته است ارزش برند خود را حفظ کند و حدود ۲۷ درصد افزایش دهد. این برند هم اکنون ۱۳۰ میلیارد دلار ارزش دارد. با این همه برخی کارشناسان معتقدند فیس‌بوک برای رونق به کسب کار خود باید یک تحول جدی ایجاد کند چرا که شرکت‌های رقیب در حال گرفتن کاربران این شرکت هستند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.