تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 18:40
کد خبر : 19393

متانت در گفتار بِه از زیبایی در کلام

متانت در گفتار بِه از زیبایی در کلام

در وادی خبر دست به قلم شدن و تحلیل افعال وکنش های افراد و نقد و ستایش عملکردهای علی الخصوص چهرهای سیاسی امری طبیعی است. لیکن برخی اوقات اتفاقاتی برخلاف انتظار رخ می دهد و باعث می شود افرادی را که روزگاری مورد تحسین قرار می دادیم و مواضع آنها ما را به وجد می آورد ما را مایوس کرده و مواضع آنها را متحیرانه نقد کنیم

در وادی خبر دست به قلم شدن و تحلیل افعال وکنش های افراد و نقد و ستایش عملکردهای علی الخصوص چهرهای سیاسی امری طبیعی است. لیکن برخی اوقات اتفاقاتی برخلاف انتظار رخ می دهد و باعث می شود افرادی را که روزگاری مورد تحسین قرار می دادیم و مواضع آنها ما را به وجد می آورد ما را مایوس کرده و مواضع آنها را متحیرانه نقد کنیم که این امر باعث یاد آوری اصل قابل توجه ( میزان حال افراد است ) می شود.
در هفته ای که گذشت شاهد اعلام مواضع تند آقای زیبا کلام بر علیه دو تن از چهره های شاخص ملی استان گیلان بودیم که با واکنش های متفاوتی از درون استان روبرو شد.
فارغ از اعلام مواضعی که بعضا منتقدین گیلانی سخنان زیبا کلام را با یاد آوری جایگاه وی در سطح کشور به حفظ وحدت در صفوف اصلاحات دعوت می کردند و یا در مقابل افراد غیر سیاسی که با هر انگیزه ای و با استفاده از ادبیاتی خارج از عرف اقدام به تخریب و یا حتی تهدید زیبا کلام می کردند نکته ای متمایز قابل توجه اذهان عمومی وجود داشت و آن قرابت این مواضع کم سابقه و تند از سوی شخصی همچون زیبا کلام بر علیه چهره های ملی گیلانی نزدیک به جریان اصلاحات با زمان تشکیل کابینه دولت دوازدهم و عیار سنجی درصد خلوص اصلاح طلبی این افراد با ترازو زیبا کلام می باشد.
آقای زیباکلام ( که مدتی است از زیبایی در کلام بی بهره شدید ) در ابتدا باید خدمت جنابتان عرض کنم ( مرام ) واژه ای فارسی و ملی می باشد و خوشبختانه در فرهنگ لغت ملی ثبت شده پس همچون مناصب مدیریتی، شما و سایر دوستان پایتخت نشینتان موفق به مصادره آن نخواهید شد و در عین حال با مراجعه به تاریخ این خاک این صفت بیش و پیش از هر نقطه ای از ایران پهناور زیبنده گیله مردان و گیل زنان گیلانی است.
قابل به ذکر است آقای دکتر نوبخت یک مدیر دولتی می باشد و نقد در مورد عملکرد وی فارغ از جایگاه نقّاد حق طبیعی هر یک از افراد جامعه است ولی در این بین انگیزه نقد مسئله ای قابل توجه است. گویا این بار نیز همچون گذشته دوستان پایتخت نشین ما همچنان دچار بیماری مزمن خود بزرگ بینی هستند و پیروزی آقای روحانی را ناشی از کنش طیف خود می دانند که اینگونه در موقع تقسیم مناصب شروع به تخریب چهره های موجه استان ما میکنند.
لیکن در مورد عبارات نابجایی که حضرتعالی در وصف دکتر فیاض زاهد محترم به کار بردید نیاز به چند خطی توضیح میبینم.
در ابتدای فرمایشات خود به صفت ( مرام ) اشاره کردید. آقای زیبا کلام یکی از اصلی ترین شاخص های این صفت داشتن شجاعت است. از دیدگاه ما گیلانی ها با بررسی سبقه دکتر زاهد در این انسان فرهیخته بسیار بیش از جنابتان عناصر این صفت یافت می شود چرا که اگر حضرتعالی با تکیه بر نسبت های فامیلی تودرتو با جریان اقتدارگرا و داشتن حاشیه ای امن هر از چند گاهی در مورد مسئله ای اعلام موضع کرده و سپس در پس سپر دفاعی خود پنهان می شوید دکتر فیاض زاهد بر خلاف شما سال هاست که با صراحت لحجه مثال زدنی و بیان شیوای خود در همه بزنگاه های سخت و دشوار از قبیل وقایع سال ۸۸ به دور از هر ترس و واهمه ای پشتوانه ای معنوی برای جوانان این استان بود و در بین گیلانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
نمی توانم درک کنم چگونه و چطور به خود مشروعیت قضاوت در مورد خلوص اصلاح طلبی افراد را می دهید ولی به عنوان یک جوان اصلاح طلب به محضرتان عرض میکنم زمانی که ادعای منادی گری اندیشه اصلاح طلبی را دارید باید تاب و تحمل یک نقد ساده آن هم از سوی همسنگر خود را داشته باشید.

اصلاحات را از خود آغاز کنید تا مردم کلام شما را بپذیرند
محمد رسول محمد پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.