تاریخ انتشار : یکشنبه 14 خرداد 1396 - 11:36
کد خبر : 18514

رشد ۱۰۰ گیگابایتی ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور

رشد ۱۰۰ گیگابایتی ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور

تازه ترین گزارش دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل کشور به ۷۴۳ گیگابایت برثانیه افزایش یافته است.

تازه ترین گزارش دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیانگر آن است که ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل با یکصد گیگابایت رشد به ۷۴۳ گیگابایت در ثانیه تا پایان پارسال رسید؛ در حالی که تا پایان شهریورماه پارسال میزان پهنای باند اینترنت کشور ۶۴۳ گیگابایت بر ثانیه بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، همچنین تازه ترین گزارش این دفتر از رشد ظرفیت شبکه آی.پی داخلی به ۶ هزار و ۸۰۰ گیگابایت برثانیه تا پایان پارسال خبر داده است؛ این ظرفیت در پایان شهریورماه همان سال چهار هزار گیگابیت بر ثانیه ثبت شده بود.

این آمار در حالی از سوی دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی اعلام شده است که چندی پیش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات در گزارشی با نام «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید» نوشته بود: ظرفیت شبکه آی.پی داخلی با رشد۱۳ برابری به هشت هزار و ۵۰۰ گیگابایت رسیده است.

تازه ترین گزارش این دفتر نشان می دهد تا پایان پارسال ۶۲ هزار و ۶۰۲ کیلومتر کابل فیبرنوری بین شهری در کشور نصب شد، درحالی که این میزان تا پایان شهریورماه پارسال ۵۹ هزار و ۷۷۳ کیلومتر کابل بود.

گزارش دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی در حالی میزان گسترش فیبر نوری تا پایان پارسال را ۶۲ هزار و ۶۰۲ کیلومتر اعلام کرده است که در گزارش وزارت ارتباطات در دولت تدبیر و امید، میزان توسعه شبکه فیبر نوری با ۳۰درصد رشد، ۶۵ هزار کیلومتر گزارش شده بود.

در گزارش دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، میزان ترانزیت ارتباطات بین الملل سه هزار و ۶۰۰ لینک STM1 اعلام شده است.

همچنین ظرفیت در مسافت شبکه انتقال داده ها تا پایان پارسال ۱۹ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۰۰ گیگابیت برثانیه بر کیلومتر، میزان دسترسی به اطلاعات در شبکه انتقال داده ها ۹۹.۹۶ درصد و میانگین تاخیر ارسال بسته های آی.پی شبکه داخلی ۲۰ میلی ثانیه اعلام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.