تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1396 - 15:47
کد خبر : 17048

معرفی برترین «اپ» ها برای استقبال از ماه رمضان

معرفی برترین «اپ» ها برای استقبال از ماه رمضان

چند روزی بیشتر به شروع ماه رمضان باقی نمانده است. با توجه به آغاز فصل گرما، روزه گرفتن در این روزها بدون در نظر گرفتن نکات سلامتی می‌تواند برای بدن مضراتی را به همراه داشته باشد. با یک جست‌و‌جوی کوتاه در اینترنت می‎توانید مقالات مختلفی را در خصوص رعایت نکاتی برای داشتن بدنی سالم در ماه رمضان پیدا کنید.

در همین زمینه اپلیکیشن‌های مختلفی هم وجود دارد که به شما در برنامه‌ریزی و پشت سر گذاشتن ماه رمضان به بهترین شیوه کمک می‌کند. برای آشنایی با این اپلیکیشن‌‎ها پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با این گزارش همراه باشید.

مجله سلامتی رمضان /سیستم عامل: اندروید /قیمت: رایگان
از جمله اپلیکیشن‌هایی که در این ماه می‌تواند به شما در حفظ سلامتی کمک کند «مجله سلامتی رمضان» است. مجله سلامتی رمضان حاوی اطلاعات بسیار مهمی برای حفظ سلامتی در ماه رمضان است. در این اپلیکیشن می‌توانید به نکات سودمندی که از طریق متخصصان سلامتی در رابطه با سلامتی بدنتان گردآوری شده دسترسی داشته باشید. در این نرم افزار کاربردی علاوه بر مزایای روزه‌داری و تأثیر آن بر سلامت افراد، مطالبی همچون توصیه‌های سلامتی، توصیه‌هایی در خصوص خوردن و آشامیدن، بهترین زمان ورزش در ماه مبارک رمضان و نیز توصیه‌هایی برای استفاده از موادغذایی مضر در این ماه، دیده می‌شود و پیشنهادهایی به روزه داران داده شده است. این اپلیکیشن به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.
تغذیه در رمضان /سیستم‌عامل:ios و اندروید /قیمت: رایگان
بدون شک گرفتن روزه در ماه رمضان به معنی حذف دو وعده غذایی مهم است بنابراین باید نکات خاصی را رعایت کنیم تا در این یک ماه بدن سالم‌تری داشته باشیم. اپلیکیشن تغذیه در رمضان دقیقاً برای کمک در همین زمینه طراحی شده است. در این اپلیکیشن می‌توانید برنامه غذایی ۳۰ روز ماه رمضان خود را برای سحر وافطار دریافت کنید. این برنامه غذایی به نحوی تهیه شده تا در این زمان یک ماه با حذف وعده‌های اصلی غذایی نه تنها بدن شما دچار مشکل نشود بلکه بدن سالم تری نیز داشته باشید. در کنار برنامه غذایی، نحوه پخت غذاها نیز آموزش داده شده تا بتوانید به سرعت و با کمترین مشکل این غذاها را تهیه کنید. برنامه‌های غذایی در این اپلیکیشن شامل غذاهای سبک، ‌انواع آش، سوپ، غذاهای برنجی و… می‌شود. از آنجا که اپلیکیشن‌های فارسی مخصوص ماه رمضان برای سیستم‌عامل ios محدود است، این برنامه می‌تواند کمک شایانی به روزه‌داران با این سیستم تلفن همراه کند. کاربران ios می‌توانند این برنامه را از فروشگاه سیبچه دریافت کنند.
اذان گو /سیستم‌عامل: ios /قیمت: رایگان
آگاهی از زمان اوقات شرعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روزه‌داران است. بنابراین اپلیکیشن «اذا‌ن‌گو» می‌تواند یکی از بهترین ابزارها برای یادآوری زمان اوقات شرعی و رویدادهای مهم در این ماه باشد. قابلیت پخش و محاسبه‌ زمان اذان براساس موقعیت جغرافیایی و فرمول محاسبه دلخواه (مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران)، کلیدی‌ترین ویژگی این اپلیکیشن است. همچنین وجود تقویم کامل سال همراه با مناسبت‌ها و تعطیلات این اپلیکیشن را به یک تقویم حرفه‌ای برای پلتفرم ios تبدیل کرده است. قبله نمای دقیق براساس موقعیت جغرافیایی و نیز قابلیت پخش اذان با صدای مؤذن دلخواه از دیگر قابلیت‌های این برنامه است. برای دریافت این برنامه می‌توانید به اپل استور سر بزنید.
رمضان فارسی /سیستم‌عامل: ویندوزفون /قیمت: رایگان
بدون شک ابزارهای دیجیتالی اعمال این ماه از جمله خواندن ادعیه و… را آسان‌تر از گذشته کرده است. حالا می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلفی را در فروشگاه‌های فروش اپلیکیشن ببینید که همراه کاربران در ماه مبارک رمضان هستند. به‌عنوان کاربر سیستم عامل ویندوزفون اگر به دنبال یک برنامه کامل در زمینه دریافت ادعیه می‌گردید می‌توانید از اپ PersianRamadan استفاده کنید. در اختیار داشتن دعاهای روزهای ماه مبارک رمضان، ذکر ایام هفته، دارا بودن چهار مؤذن مختلف، محاسبه اوقات شرعی مخصوص به ۳۸۵ شهر ایران، اطلاع‌رسانی از ساعات شرعی بدون مراجعه به اپلیکیشن و… از امکانات این اپ ویندوزفونی است. برای دریافت این اپ رایگان به www.windowsphone.com مراجعه کنید.
تقویم اذان گو باد صبا /سیستم‌عامل: اندروید /قیمت: رایگان
این برنامه یکی از بهترین و پرنصب‌ترین برنامه اندرویدی است که کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند در ایام ماه رمضان از آن بهترین استفاده را داشته باشند. این اپلیکیشن در کنار قابلیت‌های اوقات شرعی خود یک تقویم کامل نیز محسوب می‌شود. ارائه سه تقویم شمسی، قمری و میلادی (بدون محدودیت زمانی)، نمایش وقایع ملی و مذهبی تاریخ انتخابی در تقویم، ارائه اوقات شرعی ۱۲۳۵ شهر و قابلیت پخش اذان به‌صورت خودکار، قبله نما، ارائه شرح اعمال و ادعیه مرتبط با هر روز، قابلیت درج یادداشت و یادآوری برای هر روز، امکان دانلود و انتخاب مؤذن دلخواه جهت پخش اذان، تبدیل تاریخ هر تقویم (شمسی، قمری و میلادی) به دیگری، نمایش و اشتراک‌گذاری اطلاعیه‌های مرتبط به هر روز از قابلیت‌های اصلی این اپلیکیشن رایگان است.
همچنین علاوه بر این امکانات این اپلیکیشن ویجت‌های مخصوص برای نمازگزاران نیز دارد که این ویجت‌ها شامل امکاناتی همچون نمایش تاریخ روز جاری (شمسی/قمری/میلادی)، تغییر رنگ ویجت برای همسان‌سازی با رنگ آمیزی تم گوشی، نمایش ساعت جاری، ارائه اوقات شرعی، نمایش مدت زمان باقیمانده تا وقت شرعی بعدی، نمایش رویداد و یادداشت روز است.
این اپلیکیشن براساس اظهارات طراحانش پیوسته در حال توسعه و به روزرسانی است.برای دریافت این اپلیکیشن رایگان می‌توانید به سایت کافه بازار سر بزنید.
سحر /سیستم عامل: اندروید /قیمت:رایگان
در این برنامه دعاهای مخصوص روزهای ماه رمضان به صورت متن و نیز صدا (صوتی و نوشتاری) در کنار هم و در محیطی جالب کنار هم قرار گرفته‌اند. همچنین تعدادی از دعاهایی که خواندن آنها در ماه رمضان توصیه شده مانند دعاهای روزانه ماه رمضان، دعای سحر، دعای افطار،اذان مرحوم رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی، ربنای استاد شجریان، دعای قنوت نماز عید فطر  و… همراه با صوت در این اپلیکیشن دیده می‌شود. از دیگر قابلیت‌های این برنامه مجهز بودن به صلوات شمار است. قابلیت تنظیم نوع و سایز قلم نیز در قسمت تنظیمات و دسترسی به امکانات اپلیکیشن به صورت آفلاین هم از دیگر قابلیت‌های کاربردی است که می‌توان در خصوص این اپلیکیشن به آن اشاره کرد.
جامع‌الرمضان /سیستم عامل: ios /قیمت: رایگان
از این برنامه به‌عنوان یکی از کاملترین اپلیکیشن‌های مخصوص ماه رمضان روی سیستم عامل ios یاد می‌شود. این برنامه شامل بخش‌هایی از جمله ادعیه است. این قسمت ادعیه بلند و کوتاه ویژه ماه مبارک رمضان بوده و می‌توانید دعاهایی همچون جوشن کبیر، ابوحمزه ثمالی  و… را در این قسمت به صورت کامل مطالعه کنید. قسمت احکام هم می‌تواند برای افرادی مفید باشد که اطلاعاتی از اعمالی که باید در روزهای رمضان انجام شود ندارند. سلامت و غذا، دعای شب‌های قدر، افزودن مطالب مورد علاقه به فهرست علاقه‌مندی‌ها، تعیین فونت و سایز متن‌ها و… نیز از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن است.
مناجات /سیستم‌عامل: اندروید /قیمت:رایگان(پرداخت از درون برنامه)
برای دسترسی به ادعیه‌های مخصوص ماه رمضان اپلیکیشن مناجات می‌تواند یک گزینه مناسب و کامل باشد. این برنامه به صورت مجزا دارای بخش‌هایی است که به کمک آن می‌توانید ذکرهای روز و ‌صلوات را ثبت و ذخیره کنید. برای مثال در بخش «ذکرهای من» می‌توانید ذکرهایی را که دوست دارید ذخیره کنید. در بخش «ذکر روز» به ذکرهای مخصوص همان روز دسترسی خواهید داشت. اما بخش «تسبیح» برای افرادی کارایی دارد که تسبیح همراه خود ندارند. برای تسبیح زدن نیز کافی است از بخش صلوات شمار دیجیتالی برنامه کمک بگیرید.  از جمله قابلیت‌های کاربردی این اپلیکیشن دسترسی به آرشیو نسبتاً کامل دعاهای مشهور است. ندبه، کمیل، نور و… همراه با ترجمه آن از جمله دعاهایی است که به کمک این برنامه به آن دسترسی خواهید داشت بخش دیگر اپلیکیشن هم مربوط به زیارت‌های عاشورا، آل یاسین و امین‌الله بوده و قسمت پایانی نیز به مناجات‌های گوناگون اختصاص یافته است. البته بخش‌هایی از این برنامه رایگان است و قسمت‌های خاص آن را که مربوط به ماه رمضان است باید با پرداخت مبالغ مشخص استفاده کنید. برای مثال برای استفاده از قسمت‌هایی مانند دعای روز، دعای سحر، اعمال شب قدر، وداع رمضان، نماز عید فطر و… باید هزینه پرداخت کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.