تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 - 12:27
کد خبر : 15321

نباید اقدامات انجام شده در دوره های قبل شوراها نادیده گرفته شود

نباید اقدامات انجام شده در دوره های قبل شوراها نادیده گرفته شود

محمد حسن عاقل منش در نشستی که با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: همه ما به شهر خود تعصب و علاقه داریم و دوست داریم شهری آباد داشته باشیم

وی با تاکید بر اینکه تلاش ها و اقدامات انجام شده در گذشته نباید نادیده گرفته شود، اظهار کرد: در گذشته اقدامات خوبی شده است و در کنار لحاظ این تلاش ها باید مشکلات بررسی و نقد شوند.
رئیس سابق شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه نباید اعضای هر دوره شورا از عملکرد دوره قبل فقط انتقاد کنند گفت: اشکال برخی از همکاران شورا عدم اشراف و تسلط به اقدامات انجام شده در گذشته است و این امر به علت داده ها و اطلاعات اندکی است که در اختیار دارند.
عاقل منش در ادامه گفت: در سال های گذشته شهرداران زیادی آمدند و رفتند و در هر دوره نیز اقداماتی برای شهر صورت گرفت.
نماینده ادوار مردم رشت در پارلمان شهری با اشاره بر ادعاهای برخی از افراد مبنی بر اینکه هیچ اقدامی در شوراهای قبلی برای رودخانه های رشت نشده است، گفت: هکتارها زمین از رودخانه ها در زمان شورای سوم آزاد سازی شد و به پارک ها و فضاهای سبز مفید تبدیل شد.
عاقل منش تصریح کرد: در زمان شورای سوم در پارک چمارسرا ۴٫۵ هکتار از سمت راست و ۲٫۵ هکتار از سمت چپ آزادسازی شد و همچنین آزادسازی لاین رفت و برگشت میدان زرجوب نیز صورت گرفت.
وی احداث فضای ورزشی روباز در ۱۴ نقطه از رشت، اجرای همزمان ۵ تقاطع همسطح و غیرهم سطح، آزادسازی حریم رودخانه ها، مطالعات رودخانه های زرجوب و گوهررود، اجرای فاز اول پیاده راه را از جمله اقدامات انجام شده در شورای دوره سوم عنوان کرد.
رئیس سابق شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برخی تصور می کنند اعضای شورا باید طرح و برنامه در حوزه های مختلف ارائه دهند گفت: مطالعات و برنامه ریزی ها توسط گروه های مشاور انجام شده است و اکنون نیز برای سال ها مطالعات و برنامه وجود دارد. وی افزود: برنامه های زیادی تدوین شده است که به دلیل عدم اعتبارات مالی و نبود همدلی بین مسوولان عالی رتبه استانی مصوب نشده و اجرایی نشده است.
عاقل منش خاطرنشان کرد: اگر افرادی همدل و دلسوز در شورا حضور داشته باشند می توانند با توجه به امکانات شهری و اولویت گذاری در اجرای پروژه ها در یک دوره زمانی حداقل بخشی از مشکلات شهر را حل کنند و بستر لازم را برای توسعه و آبادانی شهر مهیا کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.