تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1396 - 12:53
کد خبر : 15224

تحلیل کرباسچی از مناظره دوم

تحلیل کرباسچی از مناظره دوم

▪️تحلیل کرباسچی از مناظره دوم: ✅?✅ همه کاندیداهای جناح اصولگرا، احمدی‌نژاد را الگوی موفق مناظره می‌دانند دبیرکل حزب کارگزاران گفت: ?اصولگریان ابتدا باید پاسخگوی مسئولیت خود در عقب‌ماندگی کشور باشند و بعد مدعی تغییر وضع وجود شوند. ?شیوه جناح اصولگرا در مناظرات، تقلیدی از رفتارهای محمود احمدی نژاد است. برای این جناح راه موفقیت در

▪️تحلیل کرباسچی از مناظره دوم:

✅?✅ همه کاندیداهای جناح اصولگرا، احمدی‌نژاد را الگوی موفق مناظره می‌دانند

دبیرکل حزب کارگزاران گفت:

?اصولگریان ابتدا باید پاسخگوی مسئولیت خود در عقب‌ماندگی کشور باشند و بعد مدعی تغییر وضع وجود شوند.

?شیوه جناح اصولگرا در مناظرات، تقلیدی از رفتارهای محمود احمدی نژاد است. برای این جناح راه موفقیت در مناظره، پیروی از الگوی احمدی‌نژاد است. هر سه کاندید اصولگرای این دوره انتخابات ریاست جمهوری از آقای احمدی نژاد تقلید می کنند، چون آقای احمدی نژاد در سال های ۸۴ و ۸۸ با حرف‌های دروغی که زد، رای آورد، فکر می کنند با این اخلاق تهاجمی و طرح ادعاهای عجیب و غریب، بی‌توجه به جواب‌ها، می‌توانند توجه مردم را جلب کنند.

? طبیعی است که این روش تبلیغاتی یک بار جواب می دهد. این روش ها دیگر برای مردم، جذاب نیستند چون بعد از مدتی و با کسب تجربه، جاذبه خود را از دست می دهند؛ بعلاوه اینکه در خیلی از مسائل کشور، درک مردم آنقدر بالا هست که به یک روش مشخص که نتایج خوبی برای کشور نداشته است، دومرتبه گرایش پیدا نکنند.

? اصولگریان خود باید پاسخگوی وضع کنونی کشور باشند نه مدعی تغییر، من به‌شخصه برای دولت تدبیر و ‌امید ناراحت می شوم. افراد موسوم به اصولگرا برای کشور وضعیت بسیار بدی به‌وجود آوردند، به جای اینکه پاسخگو باشند، مدعی‌اند.

? درست است که می‌گویند به دولت نهم و دهم انتقاد می‌کردیم اما همگی در سال‌های گذشته پشت احمدی‌نژاد بودند و در سال ۸۸ نیز همگی احمدی‌نژاد را ترویج می‌کردند. اینها اکنون منتقد دولت‌ شده‌اند و‌ می‌گویند، چرا بلایی که احمدی نژاد بر سر منابع کشور آورد و به قول دولت یازدهم، سرمایه کشور را به باد داد و خزانه خالی را تحویل داد، در طرفه‌العینی برطرف نکرده‌اید، در حالی که آن‌ها متهم‌اند به اینکه این بلا را خودشان سر کشور آورده‌اند‌.

? ادعاهای حق به جانب اصول‌گرایان طنز است! به جای اینکه خود پاسخگو باشند، حالا از کسانی که در مقابل دولت نهم و دهم توانستند دولت را به یک تیم تدبیر و امید و عاقل تبدیل کنند، مطالبه می‌کنند که چرا مشکلات بوجود آمده را رفع نمی‌کنید. یکی باید به آن‌ها بگوید، این مشکلات را شما به وجود آورده‌اید.

? به نظر باید روی حرف جناب آقای روحانی دقت کرد. اینها اطلاعات زیادی درباره مسایل برجام ندارند. نهایت دانش آن‌ها شرکت در چند جلسه مربوط به برجام است. درحالی که دولت در این زمینه کاری کرد که هم مخالفین داخلی که تمام‌قد علیه برجام تبلیغ می‌کردند، نتوانند کاری بکنند و هم جناح تندرو در آمریکا که حتی بعد از روی کار آمدن هم نتوانستند، کاری بکنند. اصول‌گرایان با روش‌های مختلف از جمله نصب بیلبوردهای تبلیغاتی، سعی در اثرگذاری بر افکار عمومی داشتند تا برجام را متوقف کنند. در آمریکا هم جناحی که عده‌ای گفتند برجام را پاره خواهیم کرد، حالا امروز بعد از روی کار آمدن دیدند که امکان چنین کاری نیست. دولت با برجام کشور را از خطر افراط گرایی نجات داد.

? کار محکمی که دولت یازدهم در برجام انجام داده، قابل انکار نیست. نه مخالفین در داخل کشور و نه جناح تندرو آمریکا نمی‌توانند آن را انکار کنند لذا چاره ای جز قبول برجام ندارند. منتها گاهی اوقات ساز مخالفی که از ته عمق ذهن مخالفین برجام است از زیر قبا بیرون می‌زند و به‌اصطلاح دم خروس بیرون می‌افتد.

?در ستاد آقایان کاندیدا، کسانی هستند که مصاحبه می‌کنند و‌می‌گویند، باید ظریف را محاکمه کرد. حالا چطور است که از یک طرف می‌گویند ظریف را باید محاکمه کرد و از طرفی برجام را قرداد ملی می‌دانند و می‌گویند به آن پایبند هستند. این تناقض دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.