تاریخ انتشار : جمعه 15 اردیبهشت 1396 - 2:03
کد خبر : 15173

همایش دانشگاهیان حامی دکتر روحانی با حضور دکتر صادق زیبا کلام/رشت

همایش دانشگاهیان حامی دکتر روحانی با حضور دکتر صادق زیبا کلام/رشت

جارستان / همایش دانشگاهیان حامی دکتر روحانی با حضور دکتر صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران، فعال سیاسی با دعوت کمیته دانشگاهیان ستاد دکتر روحانی در گیلان با حضور مهندس ربانی، مهندس زالفی، دکتر ژاله حساسخواه و اعضای کمیته دانشگاهیان ستاد دانشگاهیان و دانشجویان در دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان برگزار شد. در ابتدای این

جارستان / همایش دانشگاهیان حامی دکتر روحانی با حضور دکتر صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران، فعال سیاسی با دعوت کمیته دانشگاهیان ستاد دکتر روحانی در گیلان با حضور مهندس ربانی، مهندس زالفی، دکتر ژاله حساسخواه و اعضای کمیته دانشگاهیان ستاد دانشگاهیان و دانشجویان در دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم با خیر مقدم و تسلیت رىیس دانشکده مراسم آغاز شد
دکتر حساس خواه به عنوان رىیس کمیته دانشگاهیان ضمن عرض خیر مقدم اعضای ستاد را معرفی نمودند.
دکتر صادق زیبا کلام :
صحبت خود را با تسلیت حادثه پر درد معدن گلستان آغاز نمود و اعیاد شعبانیه
تبریک گفت .
این استاد دانشگاه دلیل حضور خود را اینگونه گفت که با اینکه باید امروز نمایشگاه کتاب میبودم ولی اینجا هستم چون علاقه عجیبی به رشت دارم.
سر آغاز صحبت سیاسی وی اینگونه بود باید از وادی رای دادن و ندادن و مناظره و به چه کسی رای دهیم خارج شویم
وی به عنوان استاد تاریخ تحولات ایران از مشروطه تا امروز
بیان داشت ، کشور از نظر توسعه سیاسی در حال پیشرفت است ولی باید بدانیم عقب ماندگی فقط اسیب هایی مثل خشک کردن دریاچه ارومیه و الودگی تالاب انزلی نیست، نبود توسعه سیاسی هم عقب ماندگی است؛ ما از نظر توسعه سیاسی هم عقب مانده هستیم. کشور ما اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همراه با افتان و خیزان به سمت توسعه سیاسی حرکت کرد ولی مسیرمان مسیر ساده ای نیست؛
اوگفت نگرانی من برای توسعه سیاسی کشور افتادن در چاله پوپولیسم است، چالش ما چراییت این پوپولیسم است که شاید بعضی دلایل آنرا
کم سوادی، سانسور، رسانه ها تریبون یک جریان خاص است ، صدا سیما، سریال ها دانست. این رسانه ها فقط نشر دهنده یک تفکر هستند که با جدیت تمام اصرار دارد که یک فرم تفکر خاص را بر ما غالب کند.
وی افزود در صدا و سیما هر خبر اتفاقی در دنیا می افتد همان اتفاقی است که اینها باور دارند، یعنی شما درست می گویید و هر چه می شود شیوه نظر شماست و این شروع پوپولیسم است.
این استاد دانشگاه گفت که باید دانست پیدایش آقای احمدی نژاد و اقای قالیباف تصادفی نیست، قالیباف را پوپولیسم نمی دانستیم ولی ایشان تمسک کرده اند به شیوه ٨۴ احمدی نژاد، آیا باید دید حواس ایشان و تیمشان است که این گفته ها بزرگترین ضربه به جمهوری اسلامی و منافع ملی است؛ این که قالیباف گفته ٩۶ درصد هیچ ندارد ۴ درصد همه چی دارد اینبه چه معنی است، یعنی این اتفاق نتیجه نظام جمهوری اسلامی است؟ این دولت روحانی که شما این موارد را به آن نسبت می دهید که ٣.۵ سال در راس دولت بوده است، چرا برای منافع خودتان همه چیز و منافع ملی و نظام را زیر سوال ببرید
درست به مشابه سال ٨۴ احمدی نژاد…
زیبا کلام یاد اوری کرد که؛
احمدی نژاد گفت : من امدم با اشرافیت با نماد هاشمی مبارزه کنم و جامعه هم باور کرد…
٨۴ ایشان با همان استراتژی ضد اشرافی ١٧ میلیون رای اورد. ولی ایشان کم کم هاله نور داشت، مرد جنس مردم شد، مرد بلور شد و در آخر که همه دیدید؛ حالا از اصولگرایان می گویند ما از اول با ایشون مخالف بودیم.
این فعال سیاسی اظهار داشت ، دغدغه من از امدن پوپولیسم و پیروزی آن در انتخابات است،
مشکل ما اینجاست که مملکت نابود میشود و …
او اضافه کرد که کسی با پوپولیسم شروع کند نمی تواند با عقلانیت و کارشناسی بعدش کشور را اداره کرد، باید دید در عمل چه ضایعاتی به بار می آید.
او در زمینه برنامه ریزی و اقتصاد کشور بیان داشت که سازمان برنامه مهم ترین سازمان کابینه است چرا که اینده کشور را برنامه ریزی می کند.
سفرهای استانی دولت نهم و دهم و مطالبات مردم در سازمان برنامه زمان دکتر فرهاد رهبر چطور برنامه ای ایجاد کرد؛ او گفت گل گرفتن در سازمان برنامه یعنی پوپولیسم
حالا ولی بقیه می گویند این فرد چقدر انقلابی است و تند و تیز است.

این استان دانشگاه در
داستان هسته ای در سال ٨٢
احمدی نژاد تیم هسته ای دولت خاتمی را خاىن نامید و گفت هسته ای را باتمام قوا جلو بردیم و شرق و غرب هر غلطی می خواهند می کند
حاصلش این بود که پرونده به شورای امنیت برود و در دولت وقت ما قطع نامه ها را ورق پاره نامیدیم .
حاصل پوپولیسم در هسته ای در آن ٨ سال این شد دارو ندار کشور را از بین رفت و اخر هم نا مشخص شد.
گوبلز وزیر تبلیغات می گفت هر چه دروغ بزرگتر باشد باورش از طرف مردم راحت تر میشود.
پوپولیسم در مسىله هسته ای می گفت مابا کامل کردن چرخه هسته ای عضو باشگاه هسته ای میشویم ولی فقط برای خود دشمن تراشیدم با این همه هزینه تولیدات هسته ای که ان هم امروز به کجا رسید.
زیبا کلام در مسىله یارانه ها و اقتصادی اشاره داشن؛ پرداخت یارانه یک پوپولیسم دیگر بود؛ که به همه پرداخت میشود که فقط قرار بود به دهک پایین جامعه پرداخت شود که از سال ٨٩ بین مجلس و دولت تصمیمش دست به دست میشود…
او اضافه کرد :

بودجه عمرانی کشور در سال ٩۵ حدود ٣٨ هزار میلیارد تومن بود ولی ١٣ هزار میلیارد تومن توانست خرج بشود و مردم سوال می کنند چرا طرح های عمرانی اجرا نمی شود ولی یارانه ها در همین سال ٩۵ نزدیک به ۴۵ هزار میلیار بوده است؛ نتیجتا دولت به همه جا بدهکار است.
این فعال سیاسی اصلاحطلب بیان داشت؛

من شاید انتقادم به دولت روحانی بیشتر از همه شما باشد ولی انتخاب اینجا بین بد و بدتر است؛ روحانی بد است ولی رئیسی و قالیباف بدتر هستند.
او در مورد میزان رای جناح های سیاسی ابراز داشت که نه ١٠ تا ١۵ میلیون اصلاحطلبان سرنوشت انتخابات تعیین می کنند،
و نه ۵ تا ١٠ میلیون رای اقایان رىیسی و قالیباف. او بیان داشت که بلکه سرنوشت را انهایی تعیین می کنند امروز می گویند رای نمی دهیم که همین اطرافیان ما هستند. حالا اگر انها تصمیم بگیرند همچنان رای ندهند با مشکل شدیدی برخورد می کنیم و انتخابات یقینا به دور دوم میرود و اگر همه انها رای بدهند سیل راه می افتد
زیبا کلام بیان داشت که یکبار در خرداد ٧۶ سید مظلوم که ما فکر می کردیم ۴ تا ۵ میلیون رای بیاوریم ولی غروب جمعه دیدیم که سیل راه افتاده است.
در سال
٩٢ هم سیل راه افتاد که عوامل آن رد صلاحیت اقای هاشمی ، حمایت قاطع اقای خاتمی، حمایت بعضی زندانیان سیاسی و گام تاریخی اقای عارف بود که باعث شد اقای روحانی تازیخ رای اورد.

او وظیفه امروز حامیان روحانی را این طور برشمرد که وظیفه داریم که ان ٢٠ میلیونی که رای نمی دهند را مجاب کنیم رای دهند و اگر ٢٠ درصد از انها بیایند رای بدهند دیگر اقای قالیباف و رىیسی شانسی برای امدن ندارند و اگر نه که کار به دور دوم می کشد آنگاه وضعیت نا معلوم است.
او در بخشی از سخنان خود ابراز داشت که به نظر من ، حصر هم غیر قانونی است، غیر انسانی و غیر اسلامی و غیر اخلاقی است
توقع ما است که اقای روحانی یک حرکتی انجام دهد، ما میدانیم حصر و زندانیان دست ایشان نیست ؛ ولی از ایشان گلایه مندم که باید نشان میداد که حصر برایش مطرح است با اینکه کاری از دستش بر نمی اید.
زیبا کلام در انتهای سختان خود اضافه نمود ،
بزرگترین دستاورد دولت یازدهم این است که از پوپولیزم میراث دو دلت قبلی استفاده نکرد و بهره نبرد.

این مراسم با حضور چشمگیر اساتید و دانشجویان همراه بود و تشویق های پیاپی را در پی صحبت های او داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.