تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اردیبهشت 1396 - 14:22
کد خبر : 15040

رییس جمهور:‼️به مردم دروغ نگفته‌ایم و دروغ نخواهیم گفت

رییس جمهور:‼️به مردم دروغ نگفته‌ایم و دروغ نخواهیم گفت

♦️رییس جمهور: ‼️✅‼️به مردم دروغ نگفته‌ایم و دروغ نخواهیم گفت/زبان ما برای عذرخواهی و بیان حقایق دچار لکنت نمی‌شود حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم آغاز تولید انبوه دو خودروی دناپلاس و پژو ۲۰۰۸ که صبح امروز در گروه صنعتی ایران خودور برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز معلم گفت: ?امروز کارگران، طراحان و

♦️رییس جمهور:

‼️✅‼️به مردم دروغ نگفته‌ایم و دروغ نخواهیم گفت/زبان ما برای عذرخواهی و بیان حقایق دچار لکنت نمی‌شود

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم آغاز تولید انبوه دو خودروی دناپلاس و پژو ۲۰۰۸ که صبح امروز در گروه صنعتی ایران خودور برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز معلم گفت:

?امروز کارگران، طراحان و مدیران ما همه تلاش خود را کردند تا به فشار دیگران و توطئه بیگانگان نه بگویند. باید به دیگران نه و به همه آنها که در تولید داخلی تلاش می کنند آری بگوییم.

?اینکه قطعه ساز ما حتی روز تعطیل به کار می پردازد به معنای حرکت چرخ تولید است و همان قولی است که سال ۹۲ داده شد، که چرخ سانتریفیوژ بچرخد و چرخ اقتصاد و تولید نیز بچرخد و امروز چرخ اقتصاد به حرکت در آمده و امروز چرخ مدرنترین سانتریفیوژ IR8 و IR6 ما نیز حرکت می کند و اکنون از IR1 عبور کردیم و به IR 8 رسیده ایم و قدرت سانتریفیوژها برای غنی سازی ۲۰ برابر دیروز شده و در عین حال چرخ صنعت نیز در حال حرکت است.

❗️من از شما می پرسم سال ۹۲ چه تعداد خودور تولید کردید و سال ۹۶ چه مقدار تولید داشتید؟

?در سال ۹۲، ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد و این تولید در سال ۹۶ به یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو رسیده است و این به معنانی حرکت چرخ اقتصاد است. صنعت خودرو در حال حاضر در میان صنایع دیگر رتبه اول را دارد و ۱۸ درصد از رشد بخش صنعت به بخش خودرو تعلق می گیرد که این بخش بزرگی است که حرکت بزرگی در کشور ایجاد می کند.

?در حالی که تندروی، خشونت و افراط و تفریط ما را به آن روز کشانده بود. اکنون اعتدال، عقلانیت و با دنیا درست حرف زدن، دنیا را نیز وادار به درست حرف زدن کرد و ما را به این روز رساند.

?{با اشاره به توافق صورت گرفته در سال ۹۴ با کشور فرانسه در زمینه خودروسازی} در آن موقع بعضی روزنامه‌ها و سایت‌های خاص گفتند که همه این توافقات کاغذی است. عجیب است که حرف‌های دروغ و درشت را با صدای بلند بگویند. حالا آیا واقعا این توافقات کاغذی بوده است؟ اکنون پژو ۲۰۰۸ تولید شده و به زودی به مردم عرضه می‌شود و این خودرو در عرض یک سال و چند ماه به تولید رسید و سرمایه و تکنولوژی آن وارد کشور شد و فعالیت مشترکی را با یک کشور خارجی آغاز کردیم.

? در آن موقع بعضی روزنامه‌ها و سایت‌های خاص گفتند که همه این توافقات کاغذی است. عجیب است که حرف‌های دروغ و درشت را با صدای بلند بگویند. حالا آیا واقعا این توافقات کاغذی بوده است؟ اکنون پژو ۲۰۰۸ تولید شده و به زودی به مردم عرضه می‌شود و این خودرو در عرض یک سال و چند ماه به تولید رسید و سرمایه و تکنولوژی آن وارد کشور شد و فعالیت مشترکی را با یک کشور خارجی آغاز کردیم.

❗️ ما هیچگاه به مردم دروغ نگفته‌ایم و دروغ نخواهیم گفت، اساس کار ما بر اساس شفافیت و صداقت است و اگر اشتباهی کنیم عذرخواهی خواهیم کرد. زبان ما برای عذرخواهی و بیان حقایق دچار لکنت نمی‌شود.

❗️عده‌ای معتقد نیستند که کشور مال مردم است و صاحب این کشور ملت ایران هستند. ما معتقد نیستیم که باید حکومت کنیم و مردم به حرف ما گوش کنند. مردم فقط در برابر حرف خداوند تسلیم هستند و بعد از فرمان خداوند حرف پیامبر و ائمه اطهار قابل توجه است که آنها نیز به فرمان خدا بر می‌گردد بنابراین آنها نیز باید تابع خواست مردم باشند.

?کشور مال مردم است و اگر این را قبول و باور کنیم همه چیز درست می‌شود.

?آنچه امروز می‌بینیم اثر آن تفکری است که خواست مردم در سال ۹۲ در پای صندوق‌های رای گفته شده است و حرف خود را در سال ۹۶ نیز خواهند زد.

? اکنون نتیجه تعامل سازنده را می‌بینیم که خودرویی با همکاری کشور خارجی تولید و تقدیم مردم می‌شود و در عین حال برای آن بازار صادراتی نیز درست می‌کنیم.

? تا زمانی که محصولی در بازار رقابت وارد نشود کیفیت، قیمت و موضوع آلودگی آن درست نمی‌شود بنابراین خودروی ما باید وارد صحنه رقابت شود تا کیفیت آن بالا رفته و قیمت آن متعادل شود در عین حال طراحان تلاش بیشتری انجام دهند.

?شعار دادن راحت است که ۲۰ هزار یا ۱۰۰ هزار اشتغال درست می‌کنیم اما آنها که اشتغال درست کرده‌اند و پتروشیمی ساخته‌اند می‌دانند این یعنی چه. امسال نیز سال تولید و اشتغال است و همه باید به دنبال اشتغال برویم و امروز از روزهای افتخارآفرین ماست و بر ملت ما مبارک باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.