تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 - 17:02
کد خبر : 14970

بودن یا نبودن مسئله اینست

بودن یا نبودن مسئله اینست

جارستان/ بحث ها و گمانه زنی های انتخابات پنجمین دوره انتخابات شهر و روستای رشت با نزدیک تر شدن به ۲۹ اردیبهشت هرروز داغ و داغ تر می شود و شنیده ها بیشتر. این روزها مسئله حضور در لیست امید (لیست اصلاح طلبان) به اولین و مهم ترین دغدغه کاندیداها تبدیل شده و هرروز حرف

جارستان/ بحث ها و گمانه زنی های انتخابات پنجمین دوره انتخابات شهر و روستای رشت با نزدیک تر شدن به ۲۹ اردیبهشت هرروز داغ و داغ تر می شود و شنیده ها بیشتر. این روزها مسئله حضور در لیست امید (لیست اصلاح طلبان) به اولین و مهم ترین دغدغه کاندیداها تبدیل شده و هرروز حرف و حدیث های جدیدی شنیده می شود اما بر اساس ثبت نام های روز آخر و مشخص شدن تائید صلاحیت ها (نظارت و اجرایی) می توان بر اساس سبقه و کارهای انجام شده کاندیداها گمانه زنی هایی انجام داد.

با ورود دیرهنگام چهره‌های سرشناس در همان ساعات اولیه گمانه‌های چگونگی بسته شدن لیست اصلاح‌طلبان رشت آغاز شد. با اعلام کاندیداتوری رمضانپور(نماینده رشت در مجلس پنجم، ششم و رئیس بنیاد باران در گیلان ) و عبدالرضا بی‌آزار (فرماندار و معاون استاندار در دولت اصلاحات ) اصلاح‌طلبان به بستن لیستی حزبی‌تر و سیاسی‌تر ترغیب شدند و به‌خودی‌خود اسم بسیاری از کاندیداهای مستقل که شانس ورود به این لیست را داشتند در اذهان خط خورد.

اما این دوره مسئله مهم دیگری نیز وجود دارد ، مسئله ای به نام حضور جوانان فعال اصلاح طلب و بانوان. با حضور جوانان و بانوان امروز لیست امید می تواند یک لیست کاملی از تجربه ، جوانی و حضور بانوانی باشد لیستی که همه طیف ها را مجاب به تائید و مشارکت گسترده نماید.

اکنون و البته با لحاظ این نکته که کار بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها تقریبا به سرانجام رسیده و بر اساس شنیده‌ها از میان حدود ۴۰ نفر که با امضای درخواست به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، خواستار ورود به لیست اصلاح‌طلبان شده‌اند، باید نام چند شخصیت را در لیست اصلاح‌طلبان با اطمینان نسبی حتمی خواند؛ احمد رمضانپور و عبدالرضا بی‌آزار و محمد کهنسال.
از بین جوانان به نظر می‌رسد سه تن شانس ورود به این لیست را دارند.فرهام زاهد عضو حزب ندا  که از حمایت فیاض زاهد ، برادرش و فعال سیاسی سرشناس گیلانی برخوردار است،عبدالرضا ابراهیمی دبیر حزب اتحاد در گیلان از شانس بالاتری نسبت به دیگر هم طیفان خود دارا می باشند.

از قشر جوان  همچنین می توان به گزینه هایی چون مجتبی میرزایی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و مشاور سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، بهراد ذاکری نایب‌رئیس انجمن اسلامی پزشکان که حمایت دو عضو شورای اصلاح‌طلبان را احساس می‌کند و عماد ولی زاده نیز نام برد که برای حضور در لیست نهایی اصلاح طلبان برای خود شانس هایی متصورند و امید به ورود دارند.

از میان بانوان ثبت‌نام کننده نزدیک به این جریان فکری سکینه خاتمی و سهیلا مدارایی شانس خوبی برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان دارند. سابقه سیاسی خاتمی و مدارایی بر سایر خانم های داوطلب می چربد و به نظر جزء گزینه های اصلی حضور در لیست امید می باشند.
در این چند روزاسامی متعددی از نامزدهای سرشناس و کمترشناخته شده که خواستار ورود به لیست اصلاح طلبان هستند شنیده می شود.اسامی که شاید با تفکرات حزبی کمی فاصله داشته اند و یا بدلایل مختلف حضور پررنگی نداشته اند اما در امور شهری چهره های سرشناس و موثری بوده اند و در همسویی با دولت اصلاحات گام هایی نیز برداشته اند.
همین مساله در خصوص چهره هایی نظیر اسماعیل حاجی پور معاون اسبق فرماندار رشت و عضو فعلی شورای شهر رشت و مهدی مایه نائب رئیس اتاق اصناف گیلان صدق می کند که به میزان متفاوت از سبد رای قابل توجهی برخوردار هستند.

همیشه مبحث قومیت ها از مسائل بسیار با اهمیت و مهم بوده و در سبد رای تاثیر بسیار شگرف و جدی داشته است تاثیری که بسیاری از کاندیداها برای تضمین رای خود همیشه در تلاش برای حضور در کنار قومیت های مختلف بوده اند. در این بین نام رضا(مهدی) نوری هریس به عنوان یکی از موثر ترین افراد در قشر آذری های رشت و به عنوان آذری زبان می تواند شانس حضور بالایی در لیست اصلاح طلبان داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.