تاریخ انتشار : جمعه 8 اردیبهشت 1396 - 13:07
کد خبر : 14734

جعفرزاده:وزارت خارجه دیدار نماینده پوتین با حجت الاسلام رییسی را شفاف سازی و گزارش آن را ارائه کند

جعفرزاده:وزارت خارجه دیدار نماینده پوتین با حجت الاسلام رییسی را شفاف سازی و گزارش آن را ارائه کند

نایب‌رییس‌فراکسیون‌‌مستقلین‌‌مجلس‌‌درگفت‌وگوباجمهوریت: وزارت خارجه دیدار نماینده پوتین با حجت الاسلام رییسی را شفاف سازی و گزارش آن را ارائه کند با توجه به شائبه دخالت روسیه در انتخابات برخی کشورها این دیدار در این برهه زمانی ضرورتی نداشت و وزارت خارجه باید در این خصوص با دقت بیشتری عمل کند. جمهوریت؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نایب

نایب‌رییس‌فراکسیون‌‌مستقلین‌‌مجلس‌‌درگفت‌وگوباجمهوریت:

وزارت خارجه دیدار نماینده پوتین با حجت الاسلام رییسی را شفاف سازی و گزارش آن را ارائه کند

با توجه به شائبه دخالت روسیه در انتخابات برخی کشورها این دیدار در این برهه زمانی ضرورتی نداشت و وزارت خارجه باید در این خصوص با دقت بیشتری عمل کند.

جمهوریت؛

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع دیدار نماینده ویژه رییس جمهور روسیه- ولادیمیر پوتین- با حجت الاسلام رییسی بعد از اعلام کاندیداتوری وی برای ریاست جمهوری ۹۶ به عنوان دیدار نماینده ویژه امور ادیان رییس جمهوری روسیه با تولیت آستان قدس گفت: برای دیدارهای خارجی پروتکل خاصی داریم و همه دیدارهای خارجی باید با مجوز دستگاه های امنیتی و وزارت امور خارجه باشد در حالی که این دیدار مشخص نیست تحت این ضوابط بوده است یا خیر.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: این که نماینده روسیه – در شرایطی که روسیه ابهاماتی در خصوص دخالت در انتخابات کشور دیگری را پیرامون خود دارد- با یک کاندیدای ریاست جمهوری دیدار کند باید با مجوز و نظارت وزارت خارجه باشد و از اساس ضرورت آن نیز مبهم است.

وی ادامه داد: انتظار داریم وزارت خارجه این دیدارها به خصوص این دیدار را شفاف کند و همچنین در مورد تنظیم این دیدارها دقت کافی را داشته باشد.

جعفرزاده با بیان این که انتظار می رود گزارش این دیدار برای تنویر افکار عمومی و رفع شبهات انتخاباتی منتشر شود، گفت: هر نهاد و موسسه ای نمی تواند با طرح عنوان های مختلف دیدار خارجی ان هم در برهه های حساس تاریخی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه مجلس تاکید کرد: این که خارج از عرف دیپلماسی در چنین برهه حساسی با یک کاندیدای ریاست جمهوری دیداری رخ دهد، با توجه به روابط و سبقه تاریخی روابطی که با روسیه داریم و بعضا شاهد سوابق سوئی نیز در این خصوص بوده ایم دلیل روشنی ندارد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ایشان پیش از این نیز تولیت آستان قدس را داشتند، چرا در این برهه این دیدار رخ داده است.

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: دیدارهای خارجی که بین کاندیداهای ریاست جمهوری و مسئولان خارجی در هر رده و پستی صورت می گیرد باید برای مردم توضیح داده شود که به چه دلیل بوده، چه مسائلی مطرح شده و چه مسائلی حل شده است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.