تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 - 14:30
کد خبر : 14655

‼️مشت «رئیسی» باز شد؛ جفت پوچ

‼️مشت «رئیسی» باز شد؛ جفت پوچ

♦️گزارش رویداد۲۴ درباره کلی‎گویی‎ها، وعده‌های بدون پشتوانه و عوام‎فریبانه نامزد انتخابات ریاست‎جمهوری در نخستین برنامه تلویزیونی ‼️✅‼️مشت «رئیسی» باز شد؛ جفت پوچ ?حجت‌الاسلام رئیسی در گفتگوی مستقیم با مردم که از شبکه دوم سیما پخش شد در قالب برنامه‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در قامت فردی معترض به وضع موجود و تشریح گر اوضاع نا به

♦️گزارش رویداد۲۴ درباره کلی‎گویی‎ها، وعده‌های بدون پشتوانه و عوام‎فریبانه نامزد انتخابات ریاست‎جمهوری در نخستین برنامه تلویزیونی

‼️✅‼️مشت «رئیسی» باز شد؛ جفت پوچ

?حجت‌الاسلام رئیسی در گفتگوی مستقیم با مردم که از شبکه دوم سیما پخش شد در قالب برنامه‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در قامت فردی معترض به وضع موجود و تشریح گر اوضاع نا به سامان اقتصادی کشور ظاهر شد.

?او بدون ارائه هیچ برنامه‌ای و بدون اینکه علت این اوضاع پیچیده را که حاصل عملکرد هم‌فکرانشان است را شرح دهند، به دادن وعده‌های عوام‌فریبانه و کلی و شیرین در مباحث ازدواج جوانان، ایجاد شغل، رسیدگی به زندگی محرومان و فقرا، فساد زدایی، مبارزه با اشرافی گری، کم شدن فاصله طبقاتی، تعهد به کار و کرامت، هماهنگی بین قوا، توجه به هنرهای هفت‌گانه و نجات سینما از وضعیت فعلی و پیوند علم و اقتصاد و سیاست و وعده عقب‌نشینی آمریکا را بدون ارائه حتی یک راهکار بیان کرد.

? او در ابتدا با سیاه نمایی و با مدد از چشم اشک‌بار پیرمرد و پیرزن فقیر و اینکه درآمدشان فقط ۴۵ هزار تومان یارانه است، وضعیت اقتصاد کشور را که گویا در رأس برنامه تخریبی ایشان علیه دولت روحانی جای دارد، بسیار بد دانستند؛ اما نگفت که چه کسانی با عدم مدیریت در نحوه پرداخت یارانه‌ها، به‌خصوص به بخش صنعت و اجرای ناصحیح آن و با بی‌کفایتی در روابط خارجی، ایران را به تحمل بدترین تحریم‌های اقتصادی واداشت.

?در ادامه با عدم ارائه برنامه گفت «این وضعیت معیشت مردم باید تغییر کند»، «باید وضعیت را به نفع مردم تغییر داد»، «بیکاری باید ۸ درصد بشود». حال چگونه، خدا می‌داند!

❗️او گفت«انقلابی بودن، احساسی بودن نیست»، این در حالی است که وقتی دولت جمهوری اسلامی ایران در بدترین شرایط، در مذاکرات حساس با قدرت‌های جهانی دست‌وپنجه نرم می‌کرد و رقبای منطقه‌ای شمشیر را برای بر هم زدن هر توافقی بین ایران و جامعه جهانی که حاصل آن آرامش برای کشور بود، عده‌ای که خود سر خوانده شدند و گویا احساسات انقلابی‌شان به جوش آمده بود و سفارت یک کشور عربی را که در حوزه نفوذ ایشان و نزدیکانشان بود، فتح شد هیچ نگفتند.

❗️رئیسی کار را دور از هرگونه باندبازی، رفیق‌بازی، قوم‌وخویش‌بازی تعبیر کرد که در این مورد بهتر است توضیح بیشتری داده نشود و تنها رجوع کرد به اطرافیان او در ستاد انتخاباتی اش.

?او گفت: «اگر هرروز بگوییم فساد، فساد که نمی‌شود، بیشتر مردم نگران می‌شوند. مسئله باید در داخل قوا حل بشود». این در تضاد کامل با صحبت‌های ایشان در پاسخ به مجری در سؤالات بعدی بود که مجری درباره فضای مجازی از او سؤال کرد و او پاسخ داد دولت را پشت ویترین قرار می‌دهیم، تمام گردش اقتصادی را مردم باید بدانند.

❗️این سؤال مطرح می‌شود که اولاً مردم حق‌دارند مسائل به‌خصوص اقتصادی را در ویترین ببینند یا اینکه نگران می‌شوند و نباید بدانند. دوم اینکه اگر قرار است مردم گردش اقتصادی را بدانند، چرا جنابعالی در مسندهایی که بودید و هستید این گردش را در ویترین نمی‌گذارید.

‼️نقطه اوج تضادها در بحث مطبوعات تبلور یافت که ایشان لازمه اصلاح‌پذیری را نقد دانستند که گویی به اصلاح‌پذیری اعتقاددارند و نقد مطبوعات را نیز یک فرصت دانستند و از مطبوعات به‌عنوان یکی از ارکان، آن‌هم در جهت اصلاح نام بردند. این‌ها در حالی بیان می‌شود که حضور او در قوه قضائیه و یار دیرینش سعید مرتضوی که در سفر انتخاباتی یزد به جهت هم‌دلی و همکاری به مدد رئیسی شتافت، از یادها نمی‌رود که چطور در نهاد موردنظر روزنامه‌ها، زنجیره‌ای قلع‌وقمع می‌شدند.

?در مورد سؤال در باب ازدواج جوانان بحث از ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی برای جوانان در زمین امام رضا (ع) شد. از جهت تشخیص مشکل ازدواج جوانان، ایشان ۱-مسکن و ۲-شغل را مشکل دانستند. عجیب است که هیچ‌کس تابه‌حال این دو مشکل را تشخیص نداده بود!

❗️این صحبت‌ها از ایشان بسیار باعث خرسندی بود تا وقتی‌که گفتند در ارتباط با هنرهای هفت‌گانه در همه ابعادش برنامه دارم. سؤال مطرح می‌شود که چرا مانند بقیه امور این برنامه‌ها را نیز تبیین نکردند و سؤال دیگر اینکه آیا برای موسیقی هم برنامه دارند یا خیر؟ دیگر اینکه تفکر هنرمندان در این برنامه‌ها چه جایگاهی دارد، مثلاً هنرمندان می‌گویند موسیقی چیست و چه موسیقی خوب است یا تفکرات شما بر هنر اعمال می‌شود که این هنر است یا بی‌هنری؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.