تاریخ انتشار : جمعه 1 اردیبهشت 1396 - 11:17
کد خبر : 13968

?اسامی کاندیداهای نهایی اعلام شد

?اسامی کاندیداهای نهایی اعلام شد

این پایان احمدی نژادیسم نیست ?اسامی کاندیداهای نهایی اعلام شد، که در آن یک سه ضلعی را شاهد هستیم. ما البته شاهد حذف یک ضلع مهم در این انتخابات بودیم. ترکیب روحانی، جهانگیری، قرار است در مقابل دو ضلع دیگر رقابت کنند. اضلاع دیگر اما از تشتت کامل رنج می برند. نه قالیباف و رئیسی

این پایان احمدی نژادیسم نیست

?اسامی کاندیداهای نهایی اعلام شد، که در آن یک سه ضلعی را شاهد هستیم. ما البته شاهد حذف یک ضلع مهم در این انتخابات بودیم. ترکیب روحانی، جهانگیری، قرار است در مقابل دو ضلع دیگر رقابت کنند. اضلاع دیگر اما از تشتت کامل رنج می برند. نه قالیباف و رئیسی را می توان مانند ضلع دولت یکی دانست و نه قالیباف و میرسلیم را.
?لذا چهار نفر مقابل دولت را نه در قالب گفتمانی، بلکه در قالب تیم های قوی و ضعیف باید تقسیم بندی کرد. ضلع قوی آن، قالیباف و رئیسی هستند و ضلع ضعیف تر از میرسلیم و هاشمی طبا تشکیل شده است.
?تحلیلی این اضلاع بحث دیگری است اما اینجا باید به ضلع حذف شده از انتخابات که می تواند بر آن تاثیرگذار باشد، توجه کرد. بعد از توئیت های یکی از اعضای تیم رسانه ای احمدی نژاد نوشتم: توئیت کوتاه عبدالرضا داوری که در آن آمده بود: «نه تنها در رقابت بنی‌امیه و بنی‌عباس مشارکت نمی‌کنیم بلکه آن را برهم می‌زنیم» حاوی یک اعتراف و یک تهدید است.
? بخش تهدید آن که بازی را برهم خواهیم زد کاملا مشخص است. اما یک اعتراف ناخواسته را هم درآن می‌توان دید. تیم احمدی نژاد که تا دیروز معتقد بودند: هیچ دلیلی برای ردصلاحیت او وجود ندارد و حتی خبرهایی حاکی از اینکه او تایید صلاحیت شده را در رسانه‌هایشان منتشر کردند، متوجه شدند که هر دوی آنها ردصلاحیت شدند.
?از همین رو داوری یک طرف (رئیسی) را به بنی عباس تشبیه کرده و طرف دیگر (روحانی) را به بنی‌امیه و رقابت را میان آن دو می‌بینند.
?از #خودزنی‌های تعمدی تیم احمدی‌نژاد «دو پرده» باقی مانده است. پرده اول آن نوشتن نامه‌ای تند و (احتمالا سرگشاده) به رهبری است. نامه به نام بقایی باشد یا احمدی‌نژاد، فرقی نمی‌کند. نویسنده اصلی نامه تیم سه نفره آنهاست. پرده دوم اما خطرناک است.
?باتوجه به اینکه قبل از اعلام اسامی او نامه نگاری نکرد، فاصله فاز اول و دوم این طیف بسیار بهم نزدیک شده است. برخی از کانال های احمدی‌نژادی خبرهای مربوط به تجمع آنها را منتشر می‌کنند. خبری که با اظهارات تند دادستان تهران در مورد برخورد با هرگونه تجمع غیرقانونی، نشان می دهد برنامه آنها کاملا زیر ذره بین قرار دارند.
?جوانفکر بعد از اعلام اسامی بیانیه آرامی نوشت و گفت که بقایی و احمدی نژاد برای ادای تکلیف ثبت نام کردند و با نظر شورای نگهبان این تکلیف از آنها ساقط شده است. اما در عین حال همچنان باید نگران رفتارهای احمدی نژادی ها بود. تهدید «برهم زدن بازی انتخابات»، تهدید ساده ای نیست. هنوز راه زیادی تا انتخابات باقی است. بازی خراب کن انتخابات، هنوز در کمین است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.