تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 بهمن 1395 - 13:42
کد خبر : 13097

استراتژی تغییر یا بازی با ذهن دیگران

استراتژی تغییر یا بازی با ذهن دیگران

مهدی محمدی*/ تغییر و بازهم تغییر در مجموعه ای که مدیرش تبلیغات وسیع رسانه ای در باب لزوم ثبات و آرامش در شهر در آستانه استیضاحش انجام داد. به نظر میرسد اعتقاد جناب شهردار و حامیان شورایی او به ثبات قدم و رای!! صرفا فقط درمورد خود ایشان صادق است و ثبات در زیر مجموعه

مهدی محمدی*/ تغییر و بازهم تغییر در مجموعه ای که مدیرش تبلیغات وسیع رسانه ای در باب لزوم ثبات و آرامش در شهر در آستانه استیضاحش انجام داد. به نظر میرسد اعتقاد جناب شهردار و حامیان شورایی او به ثبات قدم و رای!! صرفا فقط درمورد خود ایشان صادق است و ثبات در زیر مجموعه اساسا خیلی اهمیتی ندارد. البته میدانم که کلا زیرمجموعه برای جناب شهردار اهمیتی ندارد، ولی این حجم تغییرات و جابجایی افراد یکی از بازی های مورد علاقه جناب شهردار است.

اما براستی دلیل این تغییرات پیاپی در شهرداری جیست؟ عده ای بر این باورند که او مانند مربیان بی تجربه ی ورزشی بدون شناخت کامل از مهره ها، مشغول “آزمون و خطا”است و به همین دلیل است که گاهی مجبور به تعویض های ناگهانی و البته متوالی می شود.

ولی واقعیت چیز دیگری است.او تغییر میدهد تا ذهن منتقدانش را از بخش های ممنوعه بازی، به تغییرات معطوف کند و انتقادها را از انحرافات بودجه ای و تاخیر و کیفیت اجرایی پروژه های مورد افتخار، به سمت تغییرات منحرف کند.او تغییر می دهد تا هیچ کارمندی در جایی ثابت قرار نگیرد و با کسب تجربه تبدیل به فردی کارآمد نگردد. کارآمدی و کاربلدی کارمندان،نقشه های مدیریتی ثابت قدم را مختل می کند. چون او همواره به “سرباز” نیاز دارد تا “ژنرال” و حتی “ستوان”.بر همین اساس است که اهمیت تحصیلات مرتبط از بین می رود و میزان وفاداری و “حرف شنوی” به شهردار ملاک اخذ کرسی می گردد.

اما یکی از آخرین تغییرات او (البته تا لحظه نگارش این مطلب) برایم خیلی جذاب است.
میدانم از ابتدا با علیرضا قانع موافق نبود و با چینش یک هیات مدیره همراه با شهردار سعی کرد اورا محدود کند، اما جابجایی او با علیرضا حسنی که او را بیشتر رسانه ای میدانم و نه فرهنگی، از آن حرکتهای مخصوص جناب شهردار است.
یک تیر و سه نشان!! تسویه حساب با اعضای شورایی که به استیضاحش رای مثبت دادند و البته دوستان قانع هستند، سپردن سازمان فرهنگی به مدیری که طی یکسال و اندی گذشته انقدر پست های سرکاری گرفته که امروز شاید تاکید میکنم شاید استقلال فکری او از بین رفته و مطیع شده باشد و نهایتا استفاده از پتانسیل قوی سازمان فرهنگی در اجرای استراتژی ها و برنامه های پیش رو در دو ماهه ابتدای سال آینده.
حالا دوباره اعضای شورا را مشغول این جابجایی ها خواهدکرد تا در آستانه پایان سال فرصتی برای اجرای طرحهای جایگزین استیضاح نداشته باشند.
.
سال جدید هم که همه آنقدر درگیر تهیه مقدمات انتخابات خواهندشد که مطمئناً در سه ماه ابتدای سال، شهردار برای اجرای طرحها و نقشه های خود نیازی به جابجایی های متعدد نداشته باشد.
هرچند که او دست از این بازی برنخواهدداشت، بهرحال او مهره گردان است و اطرافیانش فقط و فقط مهره های این بازی و برای او آسیب های روانی ناشی از ناامنی شغلی و افت کارایی و اثربخشی نیروهایش در مقابل اهداف اصلی این جابجایی ها، مسئله خاصی نیست.

هرچه باشد عمر احکام مدیریتی او هم مانند عمر رفاقتهایش کوتاه و براساس استراتژی های ذهنی خودش است.

 

*مشاور سابق شهردار رشت و کارشناس ارشد مدیریت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.