تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1403 - 16:47
کد خبر : 128103

اورژانس:

گرمازدگی ۲۲۵ نفر را راهی بیمارستان‌ها کرد

گرمازدگی ۲۲۵ نفر را راهی بیمارستان‌ها کرد
سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی آمار گرمازدگی در کشور گفت: در تیرماه سال جاری ۲۲۵ نفر به دلیل گرمازدگی در بیمارستان‌ها بستری و یا درمان شده‌اند.

جارستان: سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی آمار گرمازدگی در کشور گفت: در تیرماه سال جاری ۲۲۵ نفر به دلیل گرمازدگی در بیمارستان‌ها بستری و یا درمان شده‌اند.

 

بابک یکتاپرست با بیان این که به دلیل بالا بودن دمای هوا هموطنان در معرض گرمازدگی قرار دارند، اظهار کرد: گرمازدگی نوعی اختلال در تنظیم دمای بدن است. وقتی انسان به فعالیت می‌پردازد، گرما در بدن او تولید می‌شود که بدن باید بتواند گرمای اضافی را خارج و تعادلی ایجاد کند تا سلول‌های بدن بتوانند در دمای ۳۷ درجه سانتیگراد فعالیت خود را ادامه دهند. اگر بدن نتواند حرارت اضافی را خارج کند یا دمای محیط به حدی بالا باشد که این تعادل دمایی به‌هم بخورد دمای درونی بدن افزایش می‌یابد و سلول‌های بدن نمی‌توانند کار طبیعی خود را انجام دهند و بدن نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهد که منجر به بروز علائم تشنگی، تعریق، تند نفس کشیدن و افزایش ضربان قلب می‌شود.

 

وی افزود: گرمازدگی می‌تواند در موارد شدید باعث اختلال سطح هوشیاری و کما و حتی به مرگ منتهی شود.

 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: افراد دچار گرمازدگی عمدتاً با علائم ضعف و بی‌حالی به اورژانس مراجعه می‌کنند که میزان بروز این علائم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است به طوری که در تیرماه سال جاری ۲۲۵ مورد گرمازدگی قطعی که منجر به بستری و درمان در بیمارستان شده، گزارش شده است.

 

وی گفت: مهم‌ترین توصیه ما پیشگیری از بروز گرمازدگی است. برای این کار باید در ساعات اوج گرما بین ۱۱ تا ۱۷ روزاز خانه خارج نشوند. افراد در معرض خطر شامل افراد سالمند، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن هستند که توصیه می‌کنیم در ساعات گرم از خانه خارج نشوند و سایر افراد نیز انجام کار‌های ضروری خود را به ساعات اولیه صبح موکول کنند.

 

یکتاپرست اضافه کرد: مردم در این روز‌ها از لباس‌های نخی و گشاد و با رنگ روشن و کلاه آفتابی و لبه‌دار و عینک‌های آفتابی استاندارد استفاده کنند تا تأثیر اشعه فرابنفش روی بدن آن‌ها کاهش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.