تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1395 - 12:54
کد خبر : 12706

مقایسه سخنان روحانی با احمدی نژاد در گفتگوهای تلویزیونی

مقایسه سخنان روحانی با احمدی نژاد در گفتگوهای تلویزیونی

جارستان- آخرین روز از سال ۸۸ احمدی نژاد در یک برنامه تلویزیونی گفت که «کسانی که مدعی تورم ۵۰ تا ۷۰ درصدی هستند، اطلاعات کافی اقتصادی ندارند حتی اگر اسمشان اقتصاددان باشد. حسن روحانی یکشنبه شب در حالی بار دیگر با حضور مقابل دوربین صداو سیما به سوالات ۲ مجری برنامه گفت وگوی مستقیم رئیس

جارستان- آخرین روز از سال ۸۸ احمدی نژاد در یک برنامه تلویزیونی گفت که «کسانی که مدعی تورم ۵۰ تا ۷۰ درصدی هستند، اطلاعات کافی اقتصادی ندارند حتی اگر اسمشان اقتصاددان باشد.

حسن روحانی یکشنبه شب در حالی بار دیگر با حضور مقابل دوربین صداو سیما به سوالات ۲ مجری برنامه گفت وگوی مستقیم رئیس جمهور با مردم پاسخ داد که آرام بود و لبخند به لب داشت، نه عصبانی شد و به حاشیه رفت و نه رشته کلام از دستش خارج شد.

به گزارش نامه نیوز، در این گزارش اما قصد نداریم به تحلیل و بررسی اظهارات حسن روحانی در تازه ترین گفت وگوی تلویزیونی وی با مردم تنها ۴ ماه مانده به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور بپردازیم، بلکه پاسخ های رئیس جمهوری به برخی از سوالات مطرح شده از سوی مجریان برنامه در رابطه با دغدغه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور موجب شد تا نگاهی بیندازیم به نحوه پاسخگویی رئیس دولت یازدهم و پاسخ های محمود احمدی نژاد به همان سوالات در دولت دهم.

آخرین روز از سال ۸۸ احمدی نژاد در یک برنامه تلویزیونی گفت که «کسانی که مدعی تورم ۵۰ تا ۷۰ درصدی هستند، اطلاعات کافی اقتصادی ندارند حتی اگر اسمشان اقتصاددان باشد. معلوم است که علم اقتصاد ندارند. کسی که می‌گوید قیمت‌ها ۵ هزار درصد افزایش خواهد داشت و بعد ۵ هزار درصد را ۵۰۰ برابر شدن می‌داند. معلوم نیست کجا درس خوانده‌اند تفاوت وجود دارد. اولاً ۵ هزار درصد ۵۰۰ برابر نیست. ۵۰ برابر است .بین ۵۰ تا ۵۰۰ خیلی متفاوت است. در ثانی حتی بعد از ۵ سال هم قیمت‌ها حتی ۵۰ برابر نخواهد شد.

تورم نیز یکی از موضوعات مهم و مورد توجه روحانی بود، وی در پاسخ به سوال حیدری مجری همیشگی برنامه های گفت وگو با روسای جمهور ایران، با تاکید بر اینکه نرخ ارز حتما متعادل خواهد شد، گفت: ما تلاش می‌کنیم با رونق اقتصادی که وجود دارد این تعادل را به وجود آوریم و همچنین رشد تورم را کاهش دهیم تا امسال و سال آینده تورم یک رقمی باشد.

احمدی نژاد: دلار ۳ هزار تومانی جنگ روانی است/ روحانی: مردم ما مطمئن باشند

سال ۹۱ در واکنش به سؤال مجری ساکت این برنامه مرتضی حیدری مبنی بر این که گفته می‌شود دلار سه هزار تومان خواهد شد؛ این گونه پاسخ داد که دلار ۳۰۰۰ تومانی جنگ روانی است و البته فروش نفت بالاخره با مشکلاتی همراه است و نمی خواهم بگویم که هیچ مشکلی نیست و داریم تدبیر می کنیم و وضعیت ارز اینگونه نیست که عده ای دارند به مردم تحمیل می کنند.

روحانی در ادامه گفت‌وگوی تلویزیونی خود با بیان اینکه قیمت ارز به سمت افزایش حرکت نخواهد کرد، گفت: مردم ما مطمئن باشند که قیمت ارز به سمت تعادل حرکت می‌کند و افزایش نخواهد یافت.

وی افزود: ما همیشه نرخ ارز را ثابت نگه داشته‌ایم تا مردم به آینده امید داشته باشند اما قیمت دلار نسبت به سایر ارزها در ابتدای سال تا امروز بیش از ۶. ۲ درصد رشد داشته است و به طور طبیعی در ایران هم این رشد خود را نشان داده است. همچنان که در سال‌های گذشته هم این اتفاق افتاده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نرخ ارز حتما متعادل خواهد شد، گفت: ما تلاش می‌کنیم با رونق اقتصادی که وجود دارد این تعادل را به وجود آوریم و همچنین رشد تورم را کاهش دهیم تا امسال و سال آینده تورم یک رقمی باشد. به مردم نیز قول می‌دهم که در سال آینده دارای رشد اقتصادی باشیم.

اختلاف میان وزرا و تغییر در کابینه نیز یکی دیگر از موضوعات مشترک مطرح شده در گفت وگوهای تلویزیونی روحانی و احمدی نژاد است.

احمدی‌نژاد گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود در سال ۹۲ پیش از پایان دوره ریاست جمهوری اش در پاسخ به این پرسش که “در طول دولت نهم و دهم شاهد جدا شدن برخی مدیران از دولت بودیم و آیا این امر نشان‌دهنده برنامه داشتن دولت است یا بی‌برنامگی آن؟” گفت: این نشان‌دهنده برنامه داشتن دولت است.

رییس‌جمهور ادامه داد: اگر برنامه نداشتیم، ضرورت تغییر وجود نداشت. بهترین مربی فوتبال کسی است که حداکثر تغییر را می‌دهد، چراکه برایش اصل هدفی است که باید به آن برسد. ما نیز باید ببینیم از این تغییرات نتیجه حاصل شده است یا نه.

روحانی نیز در بخشی از گفت وگوی یکشنبه شب دلیل تغییر سه وزیر کابینه خود به ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی را مهم بودن این وزارت خانه ها و برنامه های آنان عنوان کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا میان وزاری اقتصادی دولت دعوایی وجود دارد، اظهار کرد: بین وزرای اقتصادی هیچ دعوایی وجود ندارد اما ممکن است رسانه‌های ما از اظهارات مختلف وزرای ما وجود دعوا را برداشت کنند اما تنها اختلاف کارشناسی میان وزرا وجود دارد که اگر در جایی این اختلافات تند شود، من حتما ورود پیدا می‌کنم و این وظیفه رئیس جمهور است که این کار را انجام دهد اما اختلافات کارشناسی طبیعی است و چیزی فراتر از آن وجود ندارد.

نامه نیوز/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.