تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1395 - 10:12
کد خبر : 12700

افتتاح اولین کتابخانه در رشت پس از ۲۰ سال

افتتاح اولین کتابخانه در رشت پس از ۲۰ سال

جارستان-احداث کتابخانه میرزاکوچک جنگلی واقع در منطقه سلیمانداراب شهر رشت اقدام ارزشمندی است چرا که طی ۲۰ سال اخیر هیچ کتابخانه ای در شهر رشت افتتاح نشده است. کتابخانه جدید رشت واقع در منطقه سلیمانداراب قرار است بزودی مورد بهره برداری قرار گیرد و در دو طبقه با زیربنای ۶۳۰ متر مربع احداث شده که دارای سالن های

جارستان-احداث کتابخانه میرزاکوچک جنگلی واقع در منطقه سلیمانداراب شهر رشت اقدام ارزشمندی است چرا که طی ۲۰ سال اخیر هیچ کتابخانه ای در شهر رشت افتتاح نشده است.

کتابخانه جدید رشت واقع در منطقه سلیمانداراب قرار است بزودی مورد بهره برداری قرار گیرد و در دو طبقه با زیربنای ۶۳۰ متر مربع احداث شده که دارای سالن های مطالعه مجزا برای خواهران و برادران با پذیرش همزمان یکصد نفر و مخزن کتاب ۳۰ هزار نسخه ای است که علاوه بر آن،دارای نمازخانه برای مراجعان،سالن اجتماعات،اتاق مطالعه کودک و محوطه فضای سبز است.

زهرا بدن آرا در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه گیلان،با بیان اینکه ساخت این کتابخانه در سال ۱۳۹۳ با امضای تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری گیلان، اداره کل راه و شهرسازی گیلان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان آغاز شد،اظهار کرد: برای ساخت این کتابخانه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان اینکه یکی از ویژگی های این کتابخانه قرار گرفتن در محدوده سلیمانداراب به عنوان یکی از مناطق حاشیه شهر رشت است،افزود:به دلیل شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی ساخت این کتابخانه می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی با توجه به چند منظوره بودن این فضای فرهنگی در امر آموزش و غنی سازی اوقات فراغت بویژه جوانان ساکنان منطقه داشته باشد.

وی تصریح کرد:افتتاح این مرکز از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در مرکز استان گیلان در بخش ساخت کتابخانه است چرا که طی ۲۰ سال اخیر هیچ کتابخانه ای در شهر رشت افتتاح نشده است.

یونس رنجکش در بازدید از روند احداث کتابخانه میرزاکوچک جنگلی واقع در منطقه سلیمانداراب شهر رشت ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده برای احداث این کتابخانه عمومی که مورد استفاده ساکنان منطقه حاشیه شهر قرار می گیرد، بر ضرورت ساماندهی اقدامات فرهنگی و هنری برای ساکنان این نواحی تاکید کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان افزود:وجود مراکز فرهنگی و هنری می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر و ساکنان سکونتگاه های غیر رسمی داشته باشد.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.