تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1395 - 10:06
کد خبر : 12687

موسیقی گیلان جایگاه خوبی ندارد/ جوانان گیلانی اصالت خود را فراموش نکنند

موسیقی گیلان جایگاه خوبی ندارد/ جوانان گیلانی اصالت خود را فراموش نکنند

جارستان-خواننده برجسته گیلانی در کشور گفت: موسیقی گیلان از جایگاه خوبی برخوردار نیست.  ناصر مسعودی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) این شهر با ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان اظهار کرد: به احترام جوان‌ها آمده‌ام. وی که ۱۶ و ۱۷ دی ماه جاری کنسرت موسیقی سنتی و محلی خود

جارستان-خواننده برجسته گیلانی در کشور گفت: موسیقی گیلان از جایگاه خوبی برخوردار نیست.

 ناصر مسعودی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) این شهر با ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان اظهار کرد: به احترام جوان‌ها آمده‌ام.

وی که ۱۶ و ۱۷ دی ماه جاری کنسرت موسیقی سنتی و محلی خود را در سالن نامجوی مجموعه یادگار امام(ره) رشت برگزار می‌کند، از وضعیت جایگاه موسیقی گیلان ابراز گله کرد.

این خواننده مشهور گیلانی دلیل برگزاری کنسرت موسیقی خود در رشت را قبول پیشنهاد از طرف صنف موسیقی و دست‌اندرکاران دانست و تصریح کرد: سال‌ها بود پیشنهادی در این زمینه نداشتم و قبول برگزاری این کنسرت دوستانه است.

وی با بیان اینکه دغدغه جوانان شهر رشت مرا به پای کنسرت کشانده است، تصریح کرد: جایگاه موسیقی گیلان خوب نیست و باید در این زمینه کارهای بیشتری صورت گیرد.

مسعودی آشنایی دو نسل قدیم و جدید را ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: در این زمینه تاکنون جلسه‌ای تشکیل نشده تا دو نسل بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

وی از انتشار آلبوم جدید خود به بازار خبر داد و گفت: قطعه موسیقی به زبان فارسی و گیلکی و قطعه دیگر از شعرهای شیون‌فومنی کار شده که به‌زودی آلبوم جدید روانه بازار می‌شود.

استاد موسیقی سنتی گیلان، تکرار موسیقی امروزی را رضایت‌بخش ندانست و بیان کرد: جوانان گیلانی نباید اصالت خود را فراموش کنند و باید کارهای گیلکی خوبی ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه شاعران خوبی در زمینه شعر گیلکی در استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: می‌توان از اشعار این شاعران بهره گرفت.

محمد احمد‌ی‌فر رئیس انجمن موسیقی گیلان نیز در نشست مذکور حمایت از اسطوره‌های موسیقی مانند ناصر مسعودی را مهم دانست و گفت: اینها هویت هنری گیلان و کشورمان هستند و برگزاری کنسرت موجب می‌شود تا جوانان با این اسطوره‌ها بیشتر آشنا شوند.

 خبرگزاری فارس از رشت،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.