تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1403 - 12:58
کد خبر : 126207

آمار فروش فیلم های نوروزی در سینماهای گیلان؛

«تمساح خونی» گیشه را بلعید

«تمساح خونی»  گیشه را بلعید
تمساح خونی» اولین فیلم بلند سینمایی جواد عزتی که برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فجر شده‌بود، صدرنشین گیشه سینما در گیلان با فروشی معادل 1 میلیارد و 68میلیون و 165 هزار تومان است.

اختصاصی جارستان: سینما یکی از جذاب‌ترین تفریحات مردم در ایام تعطیلات نوروز محسوب می‌شود. به‌همین سبب حضور فیلم‌ها در نوبت اکران نوروزی، اهمیت زیادی در فروش و دیده‌شدن آنها دارد.

 

طبق آماری که مؤسسه سینما شهر منتشر کرده‌است، فروش فیلم‌ها در اکران نوروزی سینمای ایران با یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۶۸ نفر مخاطب، به بیش از ۸۶ میلیارد و ۷۱ میلیون تومان رسید.

 

همچنین بر اساس اعلام این مؤسسه، روز هفت فروردین با ثبت رکورد فروش بیش از ۹ میلیارد و ۵۲۶ میلیون تومان و ۱۴۵ هزار و ۱۶۴ مخاطب، شلوغ‌ترین روز سینمای ایران در ایام نوروز بوده‌است.

 

از میان فیلم‌های اکران‌شده در چهل‌و‌دومین دوره جشنواره فجر و فیلم‌هایی که در سال ۱۴۰۲ ساخته شده‌اند، «تمساح خونی»، «پرویز خان»، «بی‌بدن»، «آپاراتچی»، «نوروز»، «ایلیا جستجوی قهرمان» و «آسمان غرب» در ایام نوروز بر روی پرده سینماها رفتند.

در ادامه این مطلب میزان فروش و استقبال از این فیلم‌ها در استان گیلان را بررسی می‌کنیم:

 

همان‌طور که انتظار می‌رفت، «تمساح خونی» اولین فیلم بلند سینمایی جواد عزتی که برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فجر شده‌بود، صدرنشین گیشه سینما در گیلان با فروشی معادل ۱ میلیارد و ۶۸میلیون و ۱۶۵ هزار تومان است.

 

فیلم سینمایی «بی‌بدن» که حواشی زیادی در جشنواره فجر چهل‌و دوم ایجاد کرده بود، تا این لحظه در رتبه دوم قرار دارد و توانسته است ۲۲۶ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان در سینماهای استان گیلان بفروشد.

 

در انتهای این لیست، فیلم «پرویز خان» که بهترین فیلم اول (نگاه نو) جشنواره فجر لقب گرفته، با فروشی معادل ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان دیده می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.