تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردین 1403 - 9:41
کد خبر : 126002

بررسی جارستان از قیمت مسکن در مناطق مختلف رشت؛

وضعیت بازار مسکن در محله هشت دی و صفاری رشت+ جدول قیمت

وضعیت بازار مسکن در محله هشت دی و صفاری رشت+ جدول قیمت
بازار معاملات ملکی در محله بلوار هشت دی و صفاری رشت در وضعیت رکود قرار دارد؛‌ به گفته یک واسطه‌گر ملکی در این منطقه، از اسفند 1402 تا به الان که در تعطیلات نوروزی هستیم، بازار مسکن شاهد رکود بوده است.

جارستان:  بازار معاملات ملکی در محله بلوار هشت دی و صفاری رشت در وضعیت رکود قرار دارد؛‌ به گفته یک واسطه‌گر ملکی در این منطقه، از اسفند ۱۴۰۲ تا به الان که در تعطیلات نوروزی هستیم، بازار مسکن شاهد رکود بوده است.

 

او می‌گوید، اکثر خریداران ملک در چند سال اخیر، دلالان و سرمایه‌گذاران بوده‌اند و فروشندگان اغلب مصرف‌کننده‌ها هستند که به دنبال جابه‌جایی ملک خود هستند.

 

باتوجه به روند صعودی دلار و عدم ثبات در نرخ ارز، پیش‌بینی این معامله‌گر ملکی از بازار پس از عید مسکن، ادامه‌دار بودن وضعیت رکود در بازار است.

او مدعی است که بسیاری از مالکان و سازندگان ملک باتوجه به شرایط کنونی، از فروش ملک خود منصرف شده و منتظر رفتار بازار هستند.

 

وی ادامه داد: بسیاری از مالکان به منظور خرید ملکی دیگر یا سرمایه‌گذاری در جایی دیگر و حتی مهاجرت نسبت به فروش ملک خود اقدام می‌کنند؛ به همین خاطر با روند افزایشی نرخ ارز در بازار، به بازار ورود نمی‌کنند تا بتوانند در صورت افزایش نرخ ارز، ملک خود را به قیمت به‌روزتری به فروش برسانند.

 

او در خصوص متوسط قیمت در منطقه هشت دی و صفاری رشت گفت: متوسط قیمت هر مترمربع مسکن نوساز، ۶۰ میلیون تومان است. البته باتوجه به میزان دسترسی ملک و امکانات آن از ۵۰ تا ۶۵ میلیون متغییر است. هر مترمربع واحدهای چندسال ساخت بنا نیز بنا به موقعیت بنا، امکانات ساختمان و سن ملک، بین ۳۵ تا ۵۰ میلیون تومان متغییر است.

 

آپارتمانی در محله هشت دی رشت، با متراژ ۱۰۰ مترمربع و نوساز، ۶ میلیارد تومان و آپارتماتی دیگر با ۱۱۵ مترمربع زیربنا و ۷ سال عمربنا، ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

 

آپارتمانی ۶۵ متری، ۲ سال ساخت در محله صفاری رشت، ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و واحدی ۱۸۰ متری و ۱ سال ساخت، ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.