تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 - 19:40
کد خبر : 125846

آغاز لابی قالیباف برای ریاست مجلس؛

کدام نمایندگان گیلان منتقد و موافق قالیباف هستند!؟

کدام نمایندگان گیلان منتقد و موافق قالیباف هستند!؟
شب گذشته (دوشنبه ۲۱ اسفند) نشست مجمع منتخبین نمایندگان استان گیلان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

جارستان: شب گذشته (دوشنبه ۲۱ اسفند) نشست مجمع منتخبین نمایندگان استان گیلان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

در این نشست برخی منتخبین مجلس دوازدهم به دلیل شرایط کاری، مشکلات شخصی یا بیماری حضور نداشتند.

 

مهرداد لاهوتی، احمد دنیامالی، سلمان زارع، سعید رحمت زاده، ابراهیم نجفی، مهرداد چگینی و ولی داداشی، ۷ منتخب گیلان در این دیدار بودند.

 

بسیاری معتقدند قالیباف برای ریاست مجلس در مجلس دوازدهم کار سختی خوهد داشت. حضور وی به عنوان رئیس مجلس این اعتبار را به او می‌دهد که رایزنی‌های غیرمستقیم خود را با منتخبین جدید انجام دهد.

 

در گذشته افرادی چون مهرداد لاهوتی مراودات زیادی با قالیباف داشتند. ولی بعدا ارتباط بیشتری با نوبخت، لاریجانی و روحانی پیدا کرد.

احمد دنیامالی هم بهترین روابط را با قالیباف داشته است. حتی بسیاری معتقدند صلاحیت نهایی دنیامالی در انتخابات با پیگیری‌های قالیباف به دست می‌آید. وی در شورای شهر تهران هم لا اینکه در لیست اصلاح‌طلبان بود رای به شهرداری قالیباف داد.

به تازگی احمدی سنگری و کوچکی نژاد انتقاداتی نسبت به قالیباف داشته ‌اند. با توجه به این‌که اصولگرایان در انتخابات دوره دوازدهم چند دسته شده‌اند احتمالا به سمت رقبای قالیباف بروند. مرتضی آقاتهرانی و حمید رسایی، محمود نبویان و منوچهر متکی بیشترین رقابت را با قالیباف خواهند داشت.

 

برخی نمایندگان هم که تازه هستند و چندان در مناسبات سیاسی حضور نداشتند و بعدا بیشتر آشنا خواهند شد. در این بین هرچند کفه ترازو به سمت اصولگرایان است، اما به جزء احمدی سنگری و فلاح که لیست‌ها نقش اساسی در رای آوری آن‌ها داشتند، بقیه وابسته چندانی به لیست‌ها نیستند. با همه این اوصاف به نظر می‌رسد قالیباف به دلیل لابی بیشتر در سال اول شانس زیادی برای ریاست مجلس دارد و نمایندگان منتسب به جبهه پایداری و امنا شانس‌ کمتری خواهند داشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.