تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 - 12:24
کد خبر : 125826

واکنش شهردار کیاشهر به شکایت یک فعال محیط زیست

مکان دفن زباله را وزارت کشور باید اعلام کند / در حوزه ساماندهی پسماند الگو هستیم

مکان دفن زباله را وزارت کشور باید اعلام کند / در حوزه ساماندهی پسماند الگو هستیم
شهردار بندرکیاشهر با درخواست از نهادهای متولی در خصوص تعیین تکلیف طرح سالمسازی دریا و طرح تفضیلی پارک ملی بوجاق در بندرکیاشهر گفت: در حوزه سواحل باید مشخص شود که آیا می‌توانیم سازه‌هایی را سواحل ترمیم کنیم یا خیر زیرا ادامه داشتن این روند به نفع مردم نیست و با این شرایط فعلی بهتر است این طرح تعطیل شود.

 جارستان:  شهردار بندرکیاشهر با درخواست از نهادهای متولی در خصوص تعیین تکلیف طرح سالمسازی دریا و طرح تفضیلی پارک ملی بوجاق در بندرکیاشهر گفت: در حوزه سواحل باید مشخص شود که آیا می‌توانیم سازه‌هایی را سواحل ترمیم کنیم یا خیر زیرا ادامه داشتن این روند به نفع مردم نیست و با این شرایط فعلی بهتر است این طرح تعطیل شود.

 

به نقل از خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، محمود عاطفی شهردار بندرکیاشهر عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهرداری این شهر با درخواست از نهادهای متولی در خصوص تعیین تکلیف طرح سالمسازی دریا و طرح تفضیلی پارک ملی بوجاق در بندرکیاشهر اظهار کرد: در حوزه سواحل باید مشخص شود که آیا می‌توانیم سازه‌هایی را سواحل ترمیم کنیم یا خیر زیرا ادامه داشتن این روند به نفع مردم نیست و با این شرایط فعلی بهتر است این طرح تعطیل شود.

وی با بیان اینکه بحث طرح سالمسازی دریا یکی از معضلات بندرکیاشهر است، گفت: از طرح سالمسازی باید برای رشد اقتصادی منطقه و شهر دفاع کنیم زیرا این روند طرح سالمسازی فقط برای شهرداری ضرر مالی دارد ولی با این حال هرساله به منظور معرفی کیاشهر این طرح اجرایی می‌شود.

شهردار بندرکیاشهر با انتقاد ازعدم اجرای طرح تفضیلی پارک بوجاق در بندرکیاشهر بیان کرد: در چند وقت اخیر همواره شهرداری بندر کیاشهر مشکلاتی را با اداره محیط زیست داشتیم زیرا محیط زیست به بهانه طرح تفضیلی بوجاق از اقدامات عمرانی در حوزه ساحل جلوگیری می‌کند و بارها در جلسه صیانت از حقوق عامه در این خصوص صحبت کردیم.

عاطفی با تاکید بر لزوم توجه به تعیین تکلیف طرح تفضیلی پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر افزود: طرح تفضیلی پارک ملی بوجاق از سال ۹۶ توسط محیط زیست در حال انجام است ولی تاکنون این امر محقق نشده و مشکلاتی را در بندرکیاشهر ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تفضیلی پارک ملی بوجاق باعث رشد اقتصادی منطقه در حوزه‌های مختلف می‌شود، گفت: سه هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی خاکی و آبی در پارک ملی بوجاق وجود دارد که از این میزان یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار خاکی و مابقی آبی است لذا اگر طرح تفضیلی در این پارک اجرایی در حوزه اسکله، طرح سالمسازی دریا و ورودی بوجاق از بالا محله اجرایی شود هیچ شهروند کیاشهری دیگر دغدغه‌ای در حوزه سواحل نخواهد داشت.

شهردار بندر کیاشهر یکی دیگر از معضلات بندرکیاشهر را مسئله حریم رودخانه اراضی مردم در بندر کیاشهر دانست و بیان کرد: اخیرا آب منطقه‌ای اعلام کرده تمامی اراضی که از سال ۴۶ دریافت شده و در حریم رودخانه است باطل کرد در حالی که در گذشته در حریم این اراضی هیچگونه رودخانه‌ای نبوده است لذا از نماینده مجلس، نهادهای نظارتی و استانی درخواست دارم به این مسئله ورود کنند.

عاطفی با اشاره به دلایل شکایت یکی از فعالان حوزه محیط زیست از شهرداری بندر کیاشهر در حوزه پسماند افزود: اخیرا در حوزه پسماند از شهرداری کیاشهر شکایت شد و در آن شکایت ادعا شده که شهرداری در حوزه پارک ملی بوجاق زباله شهری را تخلیه کرده است در حالی که مکان دفن زباله را وزارت کشور باید اعلام کند.

وی با بیان اینکه شهرداری بندر کیاشهر در حوزه مدیریت و ساماندهی پسماند در گیلان یک الگوی مناسب اعلام شده است، تصریح کرد: در بندر کیاشهر نباید پسماندی دفن شود ولی به دلیل بحرانی بودن محل دفن زباله در آستانه‌اشرفیه و لاهیجان، وزارت کشور محلی را برای دفن زباله به صورت موقت تعیین کرده است و در این محل نباید کارهای عمرانی انجام دهیم.

شهردار بندر کیاشهر از توافق با ۲ شرکت در حوزه پسماند در بندرکیاشهر خبر داد و گفت: با ۲ شرکت در حوزه ساماندهی پسماند در کیاشهر به توافق رسیدیم و امیدوارم در نخستین جلسه علنی شورای اسلامی بندرکیاشهر در سال آینده این طرح مصوب شده و بندر کیاشهر به نخستین شهر سبز تبدیل شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.