تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 10:53
کد خبر : 125754

همکاری مشترک بنیاد ۱۵ خرداد با نظام سلامت گیلان در جهت حمایت از جوانی جمعیت

همکاری مشترک بنیاد ۱۵ خرداد با نظام سلامت گیلان در جهت حمایت  از جوانی جمعیت
مسئولان بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام طی نشست مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر عزم و اراده خود در جهت حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تأکید کردند.

جارستان:  نشست مشترکی بین حجت‌الاسلام مصطفی صاحبی- دبیر قرارگاه جمعیت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام، مجتبی امیریان- معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام و دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیرامون جمعیت در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

 

دکتر محمدتقی آشوبی، در این نشست با بیان اینکه کنترل سقط یکی از محوری‌ترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، اظهار کرد: پلمپ مراکز درمانی و بیمارستانی که سقط‌های غیرقابل‌ کنترل داشتند در دستور کار است.

 

وی با بیان اینکه سیر نزولی جمعیت در گیلان متوقف نیست اما کند شده، افزود: دانشگاه تمام توان خود در افزایش جمعیت را به کار گرفته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تهدیدات جدی کشور به سبب کاهش جمعیت، گفت: استنباط می‌شود خیلی‌ها هنوز بحران جمعیتی را درک نکرده‌اند درحالی‌که بحران جمعیتی خود را دیر یا زود در همه ابعاد نشان خواهد داد.

 

دکتر آشوبی با اشاره به طرح پیشنهادی در جهت حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: ما پیشنهاد کردیم تا مادران به ازای تولد هر فرزند دارای حقوق و به‌تناسب هر فرزند، پنج سال بیمه شوند اما هنوز نتیجه‌بخش نبوده درحالی‌که اجرای این طرح در قبال هزینه‌هایی که در آینده کشور متحمل خواهد شد می‌توان گفت تقریباً ناچیز است.

 

حجت‌الاسلام مصطفی صاحبی- دبیر قرارگاه جمعیت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این نشست، سیر نزولی جمعیت در گیلان و کاهش جمعیت در آن را غم‌انگیز دانست و اظهار کرد: مقوله جمعیت مورد تأکید رهبری معظم انقلاب اسلامی است و برخی‌ها که این موضوع را جدی نمی‌گیرند نسبت به این ابر بحران بی‌تفاوت‌اند.

 

وی با بیان اینکه گیلان در طلاق پنجم، پیری جمعیت اول و در زادآوری آخر است، افزود: بنیاد ۱۵ خرداد اقداماتی را در دست اقدام دارد و پرداختن به جمعیت، اولویت نخست آن است.

 

به گفته دبیر قرارگاه جمعیت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام، طرح سه‌قلوها و اهدای بسته چشم‌روشنی به ارزش ۳۰ میلیون تومان، یکی از اقدامات این بنیاد در جهت حمایت از خانواده و جوانی جمیعت است.

 

حجت‌الاسلام صاحبی از پیشنهاد بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام جهت عبور از بحران جمعیتی اشاره کرد و گفت: بنیاد ۱۵ خرداد در محورهای آموزش پیش از ازدواج، فرزندآوری، درمان زوج‌های نابارور با بهره‌مندی از طب سنتی و تغییر سبک زندگی زوج‌ها و کنترل سقط‌جنین با تقویت طرح نفس آماده همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به‌ویژه گیلان است.

 

وی به طرح دردانه بنیاد ۱۵ خرداد اشاره کرد و افزود: دانشجویانی که در دوران تحصیل دانشگاه، ازدواج و صاحب فرزند شده‌اند، هدیه‌ای را از طریق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دریافت می‌کنند که این هم می‌تواند در افزایش جمعیت مؤثر باشد.

 

مجتبی امیریان- معاون اجتماعی ستاد اجرایی حضرت امام نیز در این نشست با اشاره به ورود تخصصی بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه جمعیت، اظهار کرد: گیلان در ردیف آخر جدول جوانی جمعیت است و می‌توان گفت وضعیت جمعیت در استان بحرانی است.

 

وی با بیان اینکه اقدام جدی در حوزه جمعیت صورت نگرفته، افزود: سال آینده سال اقدام مشترک و هدفمند در حوزه جمعیت با همکاری بنیاد ۱۵ خرداد در استان گیلان خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.