تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 - 10:56
کد خبر : 125712

رویداد معماری با عنوان «چای خانه »کلید خورد

رویداد معماری با عنوان «چای خانه »کلید خورد

  جارستان: این رویداد حرفه‌ای معماری با نگاه ویژه به بستر فرهنگی و اجتماعی گیلان معاصر ،با حضور قریب ۳۰گروه و دفتر معماری فعال در استان ،پس از انتشار فراخوان و انتخاب موضوع و اعلام آمادگی از سوی داوطلبان شرکت در آن ،با برگزاری جلسه همفکری و پرسش و پاسخ در خصوص ابعاد رویداد و

 

جارستان: این رویداد حرفه‌ای معماری با نگاه ویژه به بستر فرهنگی و اجتماعی گیلان معاصر ،با حضور قریب ۳۰گروه و دفتر معماری فعال در استان ،پس از انتشار فراخوان و انتخاب موضوع و اعلام آمادگی از سوی داوطلبان شرکت در آن ،با برگزاری جلسه همفکری و پرسش و پاسخ در خصوص ابعاد رویداد و تبیین رویکرد آن ،با حمایت مادی ‌و معنوی انجمن معماری معاصر شمال ،موزه میراث روستایی گیلان و جمعی از رسانه ها ی تخصصی معماری و مراکز فرهنگی و علمی پژوهشی به مدت سه ماه آغاز به کار کرد.

در گام نخست، اعضای حاضر در این رویداد روز چهارشنبه شانزدهم اسفندماه با حضور در سالن جلسات موزه میراث فرهنگی به گفتگو و ارایه نقطه نظرات خود در حوزه طراحی چایخانه پرداختند.

با توجه به جایگاه ویژه چای خانه در اقتصاد ،تعاملات فرهنگی و اجتماعی روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ در طول تاریخ ،ضرورت تبیین نگاه های متفاوت و معاصر گونه این فضای جمعی مباحث مختلفی مطرح گردید.

 

در این برنامه با نمایش گوشه هایی از توانمندی‌های معماری تاریخی و بومی استان از جمله سابقه شکل گیری موزه و بانیان آن، ،یکایک شرکت کنندگان با معرفی خود و ارایه دغدغه های کارشناسانه در حوزه طراحی و فعالیت حرفه ای خود،بحث و تبادل نظر در خصوص ماهیت و اهداف و برنامه های این رویداد و نتایج کاربردی و اشتراک دانش فنی چارچوب نظری و عملی آن را تبیین نمودند.

در پایان با حضور راهنمایان و مدیران ،بخشی از فضاهای موزه ازجمله ساختمان اداری،کارگاه نجاری ،بناهای منتقل شده و موزه مشاهیر استان مورد بازدید قرار گرفت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.