تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1402 - 9:54
کد خبر : 125131

یادداشتی از سجاد خوشرو؛

چرا رنجبر در صومعه‌سرا گزینه مناسبی است؟

چرا رنجبر در صومعه‌سرا گزینه مناسبی است؟
با توجه به رویکرد جبهه‌ی اصلاحات ایران مبنی بر نداشتن کاندید موثر در برخی از حوزه‌های انتخابیه و عدم ارائه‌ی لیست در تهران، میتوان در حوزه‌های دارای کاندید منتسب به جریان، میانه‌رو و حتی مستقل اعمال نظر و مشارکت کرد.

جارستان: در انتخابات مجلس دوازدهم مشارکت خواهیم داشت!

/سجاد خوشرو فتمه‌سری

با توجه به رویکرد جبهه‌ی اصلاحات ایران مبنی بر نداشتن کاندید موثر در برخی از حوزه‌های انتخابیه و عدم ارائه‌ی لیست در تهران، میتوان در حوزه‌های دارای کاندید منتسب به جریان، میانه‌رو و حتی مستقل اعمال نظر و مشارکت کرد.

 

با توجه به مشارکت موثر مردم شهرستان صومعه سرا در انتخابات طی ادوار مختلف میتوان ضمن تائید و تعبیرعدم مشارکت بخشی از بدنه‌ی اجتماعی و دارای حق رای نه به عنوان اعتراض یا نافرمانی مدنی که به عنوان بی طرفی سیاسی در انتخابات پیش رو(اعتراض و نافرمانی مدنی، قابل تعمیم به شرایط جاری نیست)، در انتخاب فردی میانه رو یا مستقل با بخشی از جامعه که همچنان صندوق رای را آلترناتیو خیابان و اعتراضات خیابانی میدانند مشار‌کت داشت.

 

با توجه به نفرات حاضر و اعلام مواضع کاندیدها در این حوزه‌ی انتخابیه، محمد نقی رنجبر فرزند مرحوم محمد تقی رنجبر نماینده‌ی ادوار این شهرستان و کاندیدای موتلفه اسلامی در ادوار گذشته یکی از کاندیداهای حائز شرایط است که بصورت [مستقل] به این عرصه ورود کرده است.

 

وی یکی از قضات خوشنام استان گیلان میباشد و سابقه‌ی کاری و مراودات اجتماعی خوبی با همه‌ی جریانات سیاسی با توجه به تفکر همه جانبه‌ و استقلال در ایراد نظر و مواضع دارد.

 

وی همچنین شناخت درستی نسبت به وضع موجود داشته و راهکارهای مناسبی با توجه به پیشینه‌ی حقوقی در حل و فصل معضلات فعلی شهرستان از ابعاد حقوقی و عملکرد اجرایی تا رفع موانع و پیشبرد اهداف توسعه‌ی شهرستان در برنامه‌ی خود با همفکری طیف گسترده‌ای از جوانان و نخبگان ارائه کرده است.

 

سایر کاندیداهای این حوزه‌ی انتخابیه در بیان صریح مواضع خود محافظه کارانه عمل کرده و از بیان نظر خود پیرامون مسائل جدی مورد پرسش و خواست جامعه بصورت شفاف تمرد و حتی از اعلام گرایش فکری خود نسبت به تحولات اجتماعی تعمداً خودداری کرده‌اند ودر یک مورد حتی کاندیدایی خاص سابقه‌ و گذشته‌ی کاری خود را در تضاد با مردم، کتمان کرده‌است که این وجه تمایز رنجبر با سایر کاندیداها است.

 

از آنجا که سلامت کاری، پاکدستی، صداقت، استقلال و قرابت فکری به عنوان مولفه‌های اصلی انتخاب یک فرد شایسته مورد توجه است نباید فراموش کرد که همچنان عده‌ای بدنبال سوء استفاده از شرایط موجود و سایه‌ی سنگین عدم مشارکت، با صرف هزینه‌های سنگین و وعده‌های دروغین در پی کسب رای و جلوس بر صندلی سبز هستند که با آگاهی عمومی و گسترده قطعا راه به جایی نخواهد برد.

 

در نتیجه ضمن احترام موکد به تضارب آرای موجود، کاندیدای مستقل و مورد حمایت در شهرستان صومعه‌سرا آقای محمد نقی رنجبرخواهد بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.