تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 - 18:33
کد خبر : 125101

خطاب به منتقدان؛

نوبخت متعلق به راست و چپ نیست!

نوبخت متعلق به راست و چپ نیست!
ولی نوبخت از انتخابات دوره سوم تاکنون نه در دسته راست قرار داشت و نه چپ! حتی در اوج بروبیای دوم خرداد 76 و انتخابات مجلس ششم هم جزء معدود کاندیداهایی بود که نیازی نداشت عکس خاتمی را کنار خود قرار دهد که رای بدست آورد.

جارستان: گروه سیاسی| حضور نوبخت در رشت جذابیت انتخابات این حوزه انتخابیه را دو چندان کرده است. شاید اگر او نبود با یک انتخابات سرد و غیرچالشی مواجه بودیم که خیلی فرق نمی‌کرد چه کسی کرسی بهارستان را در دست خواهد گرفت.

ولی این حضور حاشیه نیز کم نداشته است. هرچه هست او رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی محسوب می‌شود و منتقدان و طرفداران و مخالفان خاص خودش را دارد.

وی فارغ از انتقادات چپ و راست کار خودش را آغاز کرده و به سهم خود مورد توجه قرار گرفته است. در نشست خبری با خبرنگاران گیلان همه طیف‌ها حضور داشتند که البته به صورت مستقیم نخواستند با او سوال و جواب کنند و تصمیم دارند در فضای مجازی علیه او حمله نمایند. این نشان می‌دهد قدرت پاسخگویی و توان او را معترفند و نمی‌خواهند رو در رو به مناظره بپردازند.

ولی نوبخت از انتخابات دوره سوم تاکنون نه در دسته راست قرار داشت و نه چپ! حتی در اوج بروبیای دوم خرداد ۷۶ و انتخابات مجلس ششم هم جزء معدود کاندیداهایی بود که نیازی نداشت عکس خاتمی را کنار خود قرار دهد که رای بدست آورد. با همه کاندیدا او بازهم رای اول را به دست آورد و در همان دور اول به مجلس راه یافت و کاندیداهای اصلاح طلب به دور دوم رفتند.

تقریبا تمام پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم  و در سفر رئیسی به استان گیلان تعریف شده پروژه‌های باقیمانده دولت سابق است که نوبخت روی آن‌ها پافشاری کرد. این نشان می‌دهد این مسائل خارج از مباحث چپ و راست است. برخی از این پروژه‌ها مثل راه آهن کاسپین و بخشی از آزادراه قزوین رشت رو به پایان است و برخی دیگر مثل کتابخانه عمومی استان گیلان بعد از نوبخت هیچ پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

حضور مدیران گیلانی در مدیریت ارشد کشور طی سالهای بعد از انقلاب  انگشت شمار و خیلی کمتر از استان همسایه است. اصولگرایان افراطی با این همه ادعا حتی یک نفر را نتوانستند وارد این بدنه مدیریتی کنند. تمام توان و قدرت این افراد در همین است که نماینده مجلس شوند که این برای امثال نوبخت یک خاطره است.

می‌توان انتقاداتی به نحوه مدیریتی آقای نوبخت وارد کرد، اما نمی‌توان تاثیرگذاری و وزنه بودن او را زیر سوال برد و از سوی دیگر نمی‌توان او فقط در بدنه راست و چپ کشور تعریف کرد. این مهم‌ترین نکته‌ای است که در تقابل با نوبخت باید منتقدان بدان عمل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.