تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 10:03
کد خبر : 124900

با تغییر حوزه انتخابیه؛

صلاحیت نوبخت دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد/ هیات نظارت گیلان می‌تواند او را در تهران نگه دارد!

صلاحیت نوبخت دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد/ هیات نظارت گیلان می‌تواند او را در تهران نگه دارد!
کاندیداهایی چون محمدباقر نوبخت و محمد شیخان حوزه انتخابیه خود را تغییر داده‌اند. در بررسی صلاحیت‌ها، اگر نظر هیات نظارت منفی بود، نامزد در حوزه مبدا باقی می‌ماند.

جارستان: محمد جلائی رئیس ستاد انتخابات استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران در ستاد انتخاب اظهار کرد: فرایند تغییر حوزه برای نامزدهای انتخاباتی در سامانه جامع فراهم است و کاندیدایی که تمایل به تغییر حوزه انتخابیه دارند می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

 

به گفته وی، طبق قانون مربوطه درخواست‌های تییر حوزه انتخابیه توسط کاندیداهای مجلس دوازدهم، نهایتاً تا پایان ۲۵ بهمن از سوی فرمانداران مراکز حوزه و وزارت کشور قابل وصول است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه پس از دریافت درخواست، فرماندار شهرستان مبدأ حداکثر ظرف یک روز درخواست و مدارک نامزد را از طریق سامانه جامع به مقصد ارسال می‌کند، گفت: هیات اجرایی مقصد حداکثر طی ۲ روز به درخواست رسیدگی کرده و نظرشان را به هیئت نظارت استان اعلام می‌کنند.

 

جلائی با اشاره به ادامه فرآیند تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان مجلس بیان کرد: هیئت نظارت استان گیلان نیز حداکثر طی ۲ روز با کسب نظر از هیات مرکزی نظارت، نظر خود را به هیات اجرایی اعلام می‌کند و اگر نظر مثبت بود پرونده به صورت سیستمی به مقصد منتقل می‌شود ولی اگر نظر منفی بود، نامزد در حوزه مبدا باقی می‌ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.