تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1402 - 17:08
کد خبر : 124700

پروانه‌ بیمارستان گاندی تمدید نشده بود

پروانه‌ بیمارستان گاندی تمدید نشده بود
حدود ۳۰۰ بیمارستان به دلیل نداشتن استاندارد آتش نشانی و قرارداد با بیمه ها امکان صدور پروانه نداشت که به آنها مهلت شش ماهه دادیم و ۲۰۰ بیمارستان مشکلات خود را برطرف کردند اما پروانه بیمارستان گاندی تمدید نشده بود.

جارستان: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۳۰۰ بیمارستان به دلیل نداشتن استاندارد آتش نشانی و قرارداد با بیمه ها امکان صدور پروانه نداشت که به آنها مهلت شش ماهه دادیم و ۲۰۰ بیمارستان مشکلات خود را برطرف کردند اما پروانه بیمارستان گاندی تمدید نشده بود.

 

به نقل از  فارس سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت امروز پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری گفت:: در حادثه بیمارستان گاندی باید از کادر درمان، آتش نشانی و اورژانس تشکر کرد چرا که۹۳ بیمار سریع به سایر مراکز درمانی منتقل شدند و بیماری آسیب ندید.

 

کریمی افزود: همه نهادها وظیفه رفع خطر دارد و اخطار بخشی از وظایف ما است و وزارت بهداشت وظیفه رفع خطا را دارد، ۳۵۰ بیمارستان داریم که عمر بالای ۲۵ سال دارند، بالای ۲۵ سال یعنی نیاز به تعمیرات دارد.

 

وی گفت: حدود ۳۰۰ بیمارستان به دلیل نداشتن استاندارد آتش نشانی و قرارداد با بیمه ها امکان صدور پروانه نداشت که به آنها مهلت شش ماهه دادیم و ۲۰۰ بیمارستان مشکلات خود را برطرف کردند اما پروانه بیمارستان گاندی تمدید نشده بود.

 

کریمی افزود: بیمارستان ها درجه اعتبار بخشی میگیرند و درجه کیفی دریافت می‌کنند همچنین باید باید پروانه دریافت کنند، برای همه مراکز اعتباربخشی انجام می‌شود و صدور گواهی اعتباربخشی منوط به دریافت پروانه است.

 

وی گفت: اعتباربخشی تاثیری روی تعرفه بیمارستان دارد، این بیمارستان اعتباربخشی شده است ولی گواهی آن صادر نشده است.

 

کریمی گفت: مجوز صد بیمارستان تمدید نشده است و طبق قانون باید پلمب شود که این موضوع نشدنی است و باید مسوولان آنها به مراجع قضایی معرفی شوند، این کار در حال انجام است. البته باید حرف آنها را هم شنید، نمیتوان به راحتی استاندارد بیمارستان‌ها را دریافت کرد بیمارستان‌های ما برای اصلاح استانداردها به بودجه زیادی نیاز دارد.

 

وی ادامه داد: این موضوع صرفا مربوط به بیمارستان‌ها نیست و پاساژها و برخی دیگر مراکز نیز استاندارد نیستند، برخی از بیمارستان‌های فرسوده از رده خارج شدند و بیمارستان دیگری جایگزین شده است.

 

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: درحال ساختن جایگزین بیمارستان برای بیمارستان فرسوده هستیم به طور مثال بیمارستان جدید شهدای تجریش جایگزین بیمارستان طرفه خواهد شد.

 

کریمی گفت: باید مسوولان بیمارستان ها موظف شوند تا خطرات را برطرف کنند و در این راستا با آتش نشانی تفاهم نامه امضا شده است. باید بودجه لازم برای این کار در نظر گرفته شود.

 

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: مهلت شش ماهه صد بیمارستان که باید مشکلات خود را برطرف کنند تمام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.