تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 9:56
کد خبر : 124634

یادداشتی از مجید شمشیرکار؛

پس از ملوان، بنگاه رای آوری در انزلی چیست؟

پس از ملوان، بنگاه رای آوری در انزلی چیست؟
در انزلی همواره میان "ملوان" و" تالاب انزلی" رقابتی تنگاتنگ برای بر سرزبان افتادن کاندیدای انتخاباتی وجود دارد که به فراخور نوع انتخابات و شرایطِ روز، نام یکی از این دو پررنگ تر می‌شود.

جارستان:

مجید شمشیر کار/

حضور مردم در انتخابات و تعیین افراد مشخص برای تکیه بر مسند قدرت؛ در تمام شهرها علی‌الخصوص شهرهای کوچک نیازمند پارامترهایی است که به کمک آن، الیت جامعه ترغیب به شرکت در انتخابات می‌شوند. کاندیدای انتخاباتی و تیم‌های مشاوره دهنده آن‌ها، معمولا از مواردی که با زندگی و معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد یا تحریک کننده احساسات جمعی، قومی، نوستالژی و… یک شهر می باشد، استفاده می‌کنند و با تشکیل یک جامعه‌ی هدف، شانس خود را برای رای آوری بالا می برند.

 

در انزلی همواره میان “ملوان” و” تالاب انزلی” رقابتی تنگاتنگ برای بر سرزبان افتادن کاندیدای انتخاباتی وجود دارد که به فراخور نوع انتخابات و شرایطِ روز، نام یکی از این دو پررنگ تر می‌شود.

 

در انتخابات سال ۹۸ با توجه به شرایط بحرانی ملوان در لیگ دسته اول کشور، موضوع روز و بحث اغلب کاندیدا و هوادارانشان حول محور این تیم و وعده‌هایی برای بهبود شرایط ملوان بود. با توجه به اینکه ملوان در سالهای اخیر با حمایت‌های مردم و افراد غیر سیاسی در وضعیت مساعدتری نسبت به گذشته قرار دارد و اغلب هواداران این تیم ترجیح می‌دهند تیم محبوبشان از سیاست به دور باشد؛ به نظر می‌رسد که در انتخابات آتی مبحث ملوان نمی‌تواند برای کاندیدها چندان کارساز باشد.

 

تالاب انزلی اما با سرعت هرچه تمام‌تر روند نابودی را پیش گرفته است و هرروز شرایط نگران کننده تری نسبت به روز قبل خود دارد. سرمای هوا و بارش‌های زمستانی که هرساله ناجی تالاب بودند نیز امسال نتواستند تاثیری بر بهبودی اوضاع داشته باشند.

گویا سهم این تالاب بی‌جان از تمام وعده‌های نجات بخش و تشکیل کمیته‌های زیست محیطی، تنها بودجه‌ای به قدر چند روز اجاره‌ی لودرها برای لایروبی رودخانه‌های منتهی به تالاب بود و باز هم تنها قایقرانان و انجمن‌های مردم نهاد بودند که در حد وسع خود برای نجات این پهنه‌ی آبی کوشیدند.

 

با توجه به اینکه دوم فوریه روز جهانی تالاب‌ها است و هدف از نام‌گذاری چنین روزی، افزایش آگاهی بخشی به مردم جهان در خصوص اهمیت تالاب‌ها در اکوسیستم کره زمین می‌باشد و مردم انزلی و اهالی رسانه‌ بارها اهمیت تالاب انزلی را در زندگی مردم فریاد زده‌اند؛ صرفا از این روز جهت تبریک به فرصت طلبان تالاب استفاده می‌کنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.