تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1395 - 10:24
کد خبر : 12459

مرخصی احمدی‌نژاد و یارانش در روز پنجشنبه!

مرخصی احمدی‌نژاد و یارانش در روز پنجشنبه!

جارستان-مراسمی که روز پنجشنبه برگزار شد«همایش ۹ دی، احیای انقلاب اسلامی» بود و به نوشته تسنیم، حجت‌الاسلام آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری، صادق محصولی قائم‌مقام جبهه پایداری، مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری، محمدباقر ذوالقدر و حجت‌الاسلام رحیمیان و مهدی محمدی رئیس و عضو هیات موسس جبهه مردمی انقلاب اسلامی در این مراسم حضور داشتند. به گزارش

جارستان-مراسمی که روز پنجشنبه برگزار شد«همایش ۹ دی، احیای انقلاب اسلامی» بود و به نوشته تسنیم، حجت‌الاسلام آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری، صادق محصولی قائم‌مقام جبهه پایداری، مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری، محمدباقر ذوالقدر و حجت‌الاسلام رحیمیان و مهدی محمدی رئیس و عضو هیات موسس جبهه مردمی انقلاب اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

به گزارش نامه نیوز، در حالی مصباح‌یزدی روز پنجشنبه به مناسب «۹ دی» سخنرانی کرد و مردان دولت‌های نهم و دهم مانند بذرپاش هم در این روز به پشت تریبون رفتند اما نشانی از محمود احمدی‌نژاد نبود! این سوالی است که البته برای ۹ دی سال ۹۵ نیست، بلکه او در سال‌های اخیر چندان تمایلی ندارد تا مانند یاران و پشتیبانان دیروز خود در این روز سخنرانی کند. نکته قابل تامل اینکه در سایت احمدی‌نژاد مطلبی باتیتر «ملت ایران ۹ دی ازآرمان‌های خود دفاع کرد» منتشر شده است که این تصور رادر خواننده ایجاد می‌کند که او یکی از سخنرانان این روز بوده است، اما زمانی متن منتشره اظهارات رئیس‌جمهور سابق به پایان می‌رسد تاریخ «۹ دی» نمایانگر آن است که او مطلب جدیدی درباره این روز نداشته است و باید به این نکته توجه داشت متن منتشره نشانی از شباهت به متن سخنرانی سایر سخنرانان ۹ دی ندارد! البته تنها احمدی‌نژاد نبود که نامی از او در مراسم‌های «۹ دی» دیده نشد، بلکه اگر به کانال‌های تلگرامی نزدیکان او مراجعه شود، آنها هم اشاره‌ای به این روز نکرده‌اند، چنان‌که در حالی که سایر کانال‌های تلگرامی حامی دولت قبل مطالبی درباره «۹ دی» منتشر کرده بودند، حمید بقایی، علی‌اکبرجوانفکر و بهمن شریف‌زاده و غیره اشاره‌ای هر چند کوچک به این روز نداشتند. برای بررسی این موضوع می‌توان چند گمانه را مطرح کرد که در ادامه می‌آید:

دلخوری‌ها پس از ترک پاستور

واضح است که احمدی‌نژاد از یاران سابق خود دلگیر است، چرا که شاید پس از پایان دولتش انتظار داشت از عملکرد او حمایت شود که نه تنها چنین نشد، بلکه برخی حامیان دیروز به صف منتقدان او پیوستند.بنابراین می‌توان این گمانه را مطرح کرد که احمدی‌نژاد برای نشان دادن دلخوری خود حاضر به حضور در مراسمی نیست که دوستان دیروز که منتقد امروز او هستند، در آن حضور داشته باشند. البته این عدم حضور تنها مربوط به ۹ دی نیست و پیش از آن هم بارها یاران امروز احمدی‌نژاد به‌صورت علنی از یاران دیروز انتقاد کرده‌اند.

مخاطبانی که پذیرای او نیستند؟

گمانه دیگری که در این راستا می‌توان مطرح کرد، عدم تمایل به حضور احمدی‌نژاد در پشت تریبون‌های عمومی است. رئیس‌جمهور سابق تمایل دارد که نامش فراموش نشود، حتی اگر از حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۹۶ نهی شود. سفرهای استانی او مصداق این ادعاست، اما تمایل او یک بخش موضوع است و باید افرادی هم باشند که تمایل به حضور در مراسمی داشته باشند که احمدی‌نژاد سخنران آن است. احمدی‌نژاد مدت زیادی است که پشت تریبونی در پایتخت نرفته است و البته مطالبه زیادی هم برای این حضور نبوده است، چرا که اگر مطالبه‌ای برای سخنرانی او بود، به‌طور حتم رسانه‌ای می‌شد.

شاید حاشیه پس از بیان گلایه‌ها

گمانه دیگری که درباره پررنگ نبودن مواضع احمدی‌نژاد درباره موضوعاتی که پشتیبانان دیروز او تمایل به سخنرانی درباره آنها را دارند به احتمال طرح موضوعاتی از سوی بازمی‌گردد که احتمال حاشیه‌ساز بودن آنها می‌رود. همان‌طور که اشاره شد، یاران دیروز او امروز در صف نخست منتقدانش هستند. بنابراین این امکان وجود دارد که او در پشت تریبون به انتقاد از شخصیت‌هایی بپردازد که دارای جایگاهی هستند، مانند مصباح‌یزدی که روزی صریح‌ترین حمایت‌ها را از احمدی‌نژاد می‌کرد، اما در مقطعی چتر حمایتی خود را بست. به عنوان نمونه بیان کرد:«هنوز هم برای بنده این یک معمایی است که چنین آدمی با این فراست، با این هوش، با این کارآمدی، چطور شیفته یک نفری می‌شود که از خودش ضعیف‌تر است و صدها نقطه‌ضعف در آن قابل رویت است. برای بنده هنوز این معما باقی است. اما به هر حال یک واقعیتی است.» پذیرش این جملات که اشاره به مشایی داشت، برای احمدی‌نژاد خوشایند نبود. بنابراین افشای این گلایه چندان خوشایند نیست.

تایید تغییر احمدی‌نژاد

در نهایت از این نکته نباید عبور کرد که احمدی‌نژاد اگر هم تریبون داشته باشد، مواضعش شباهتی با مواضع پشتیبان‌های دیروزش ندارد و او در مسیری قرارگرفته است که رفتارهای آنها را تایید نمی‌کند. مصباح‌یزدی شاخص‌ترین حامی احمدی‌نژاد بود اما سال‌هاست که حتی شنیده‌ای از دیدار آنها منتشر نشده است و عدم موضع‌گیری درباره ۹ دی هم به پررنگ‌تر شدن این اختلافات دامن زده است. احمدی‌نژاد دیگر احمدی‌نژاد ۸۴ نیست و تردیدی در آن نیست که او هراسی از افشای این تغییر ندارد.

نامه نیوز/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.