تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 - 15:49
کد خبر : 124507

پلمب۱۶ سمساری در گیلان

پلمب۱۶ سمساری در گیلان
جانشین فرمانده انتظامی گیلان اعلام کرد: ۱۶ واحد صنفی متخلف اعم از ضایعات فروشی و سمساری که در امر خرید و فروش وسایل سرقتی فعالیت داشتند پلمب شد.

جارستان:  سردار حسین حسن‌پور روز سه شنبه با اشاره به اجرای طرح عملیاتی کنترل صنوف و مقابله با خریداران اموال سرقتی در گیلان به منظور پیشگیری و مبارزه با سرقت در استان، از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق و ۹۵ مالخر بر اساس اجرای طرح یادشده خبر داد و گفت: ۳۰ میلیارد ریال اموال سرقتی از مالخران و سارقان کشف شد.

 

به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان؛ وی ادامه داد: همچنین،در راستای اجرای این طرح، پلیس از ۱۰۷ واحد صنفی در استان بازدید و ۱۶ واحد صنفی متخلف اعم از ضایعات فروشی و سمساری که در امر خرید و فروش وسایل سرقتی فعالیت داشتند را پلمب کرد.

 

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در این طرح ۲ روزه با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه، ۳۲ سارق و ۹۵ مالخر شناسایی و پس از دستگیری، ۶۸ فقره پرونده مرتبط با مالخران تشکیل شد، افزود: مقادیری سیم و کابل برق و مخابرات، ۱۲۶ کیلوگرم آهن و شیرآلات، مصالح ساختمانی، لوازم الکتریکی، لوازم خانگی و آشپزخانه شامل تلویزیون، یخچال، اجاق گاز ،مقادیری خشکبار، پنج دستگاه خودرو و چهار دستگاه موتورسیکلت، پنج دستگاه دوچرخه، لوازم و قطعات خودرو سرقتی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال کشف شد.

 

شناسایی انبار احتکار لوازم بهداشتی در رودبار

 

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده‌ انتظامی رودبار گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در بازرسی از انبار یک واحد صنفی، سه هزار و ۵۰۰ قلم لوازم بهداشتی احتکار شده را کشف کردند.

 

سرهنگ عیسی روشن قلب در ادامه اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی در راستای تشدید اقدامات مقابله‌ای در خصوص احتکار و قاچاق کالا با تحقیقات نامحسوس و اشرافیت اطلاعاتی در بازرسی از انبار یک واحد صنفی، سه هزار و ۵۰۰ قلم انواع لوازم بهداشتی احتکار شده شامل جرم‌گیر، دستمال کاغذی، مایع دستشویی و ظرفشویی را کشف کردند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از تشکیل پرونده و معرفی متهم ۴۵ ساله برای سیر مراحل قانونی به اداره صمت خبر داد و بیان‌ کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این اقلام را هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

 

نقره داغ شدن متصدی فروش لوازم یارانه‌ای در رشت

 

همچنین بنا به گزارشی از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی گیلان، متصدی فروش لوازم رایانه به علت نگهداری لپ تاپ قاچاق در تعزیرات حکومتی رشت محکوم شد.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان روز سه شنبه در این خصوص گفت: پرونده نگهداری ۶ دستگاه لپ تاپ قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریال در شعبه نخست ویژه قاچاق کالا و ارز رشت رسیدگی شد.

 

مرتضی امینی در ادامه افزود: شعبه پس از بررسی پرونده و نداشتن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط لپ تاپ قاچاق به پرداخت ۲ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

 

وی بیان کرد: این گزارش را بازرسان سازمان صنعت معدن تجارت استان در بازرسی از واحد صنفی تهیه و برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.