تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 10:43
کد خبر : 124232

نمایندگان مجلس:

سقف حقوق را دو درصد اضافه کردیم و بیشتر در توان ما نیست!

سقف حقوق را دو درصد اضافه کردیم و بیشتر در توان ما نیست!
پیشنهاد کمیسیون اجتماعی افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان دولت است که اگرچه این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رای نیاورد، اما بار دیگر در صحن علنی مجلس هم ارائه می‌شود. با این وجود اما به نظر نمی‌رسد مجلس به افزایش بیشتر حقوق رای دهد چون بسیاری از نمایندگان معتقدند که دولت منابعی برای این افزایش ندارد.

جارستان: دنیای اقتصاد نوشت؛ دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان دولت را در نظر گرفته بود، افزایشی که با تورم همخوانی نداشت و همین مورد از ابتدای انتشار بودجه در رسانه‌ها انتقاداتی را به دنبال داشت. در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ نمایندگان مجلس ۲ درصد حقوق را افزایش دادند که همین امر انتقاداتی را از سوی دولتمردان به دنبال داشت. اما با وجود این انتقادات، روز دوشنبه نماینده دولت در کمیسیون تلفیق بار مالی ناشی از افزایش حقوق را پذیرفت.

 

با این حال پیشنهاد کمیسیون اجتماعی افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان دولت است که اگرچه این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رای نیاورد، اما بار دیگر در صحن علنی مجلس هم ارائه می‌شود. با این وجود اما به نظر نمی‌رسد مجلس به افزایش بیشتر حقوق رای دهد چون بسیاری از نمایندگان معتقدند که دولت منابعی برای این افزایش ندارد.

منبع تامین افزایش حقوق چیست؟

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، با بیان اینکه تغییرات چندانی در بودجه ندادیم، گفت: افزایش ۲ درصدی حقوق کارمندان که از سوی کمیسیون تلفیق انجام شد، رقم چندانی نیاز ندارد. ما بودجه را افزایش چندانی ندادیم و افزایش ۲ درصد حقوق عادی است. سال گذشته هم همین بحث بود و تغییراتی در بودجه داشتیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.