تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1395 - 17:47
کد خبر : 12422

درخشش مهندسان جوان گیلان در مسابقات ملی مهارت فن‌آورد

درخشش مهندسان جوان گیلان در مسابقات ملی مهارت فن‌آورد

جارستان-مهندسان جوان گیلانی در سومین دوره مسابقات ملی مهارت «فن آورد» در دانشگاه صنعتی شریف خوش درخشیدند. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسابقات‌ «فن آورد» هر ساله به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور هزاران نفر از جوانان متخصص و دانشجو در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و کارزاری علمی برای ارائه بروزترین تکنولوژی

جارستان-مهندسان جوان گیلانی در سومین دوره مسابقات ملی مهارت «فن آورد» در دانشگاه صنعتی شریف خوش درخشیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسابقات‌ «فن آورد» هر ساله به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور هزاران نفر از جوانان متخصص و دانشجو در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و کارزاری علمی برای ارائه بروزترین تکنولوژی و دستاوردهای آنها از سراسر کشور بوده که خود را مورد ارزیابی مهارتی قرار داده و شانس خود را برای حضور در مسابقات حضوری این رقابت امتحان کنند.

در سومین دوره از این مسابقات بیش از ۵۰۰ فن‌آورد در مرحله حضوری شرکت داشتند که در گرایش‌های گرافیک، برنامه‌نویسی، تلفن‌های هوشمند، معماری، داده کاوی، ‌برق و الکترونیک طی سه روز در دانشگاه صنعتی شریف با هم به رقابت پرداختند.

رقابت‌های مذکور با انتخاب برگزیدگان در رشته‌های مختلف و درخشش مهندسان جوان گیلانی به کار خود پایان داد.

«محمد ماهر» مدیر محصول و مدیر هنری آژانس تبلیغاتی «شهرآرا» یکی از جوانان خوش‌فکر اهل بندرانزلی است که با نخستین حضور خود در سومین دوره از مسابقات ملی مهارت سنجی «فن‌آورد» موفق به کسب رتبه دوم بهترین طراح UI ایران از دانشگاه صنعتی شریف شد.

ماهر با سابقه هشت ساله خود در رشته طراحی گرافیک و تبلیغات، بیش از چهار سال است که در رشته طراحی گرافیک و واسط کاربری تحت وب و اپلیکیشن‌های موبایل به طور حرفه‌ای مشغول به فعالیت است.

این جوان گیلانی نخستین بار بود که در یکی از مهم‌ترین مسابقات مهارتی کشور با انبوهی از متخصصان و مهندسان کشوری به رقابت پرداخت اما در پایان یک رقابت تنگاتنگ و نزدیک به مقام دومی دست یافت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به مسابقه فن‌آورد اشاره کرد و گفت: فن‌آورد یک مسابقه ملی مهارت سنجی است که هر ساله از سوی دانشگاه شریف برگزار می‌شود و به نوعی سعی دارد با بهره‌گیری از مهارت‌های نوین و راهکارهای خلاقانه به پیشرفت صنایع و حل مسائل این حوزه بپردازد.

ماهر افزود: در سومین دوره از این مسابقات که آذر ماه سال جاری در دانشگاه شریف برگزار شد بیش از ۱۱ هزار نفر به صورت غیر حضوری در حوزه‌های تخصصی مختلف رزومه کاری خود را ارسال کرده بودند که سرانجام ۵۰۰ نفر با ارائه طرح و برنامه‌های خود به مرحله حضوری راه یافتند و هر کدام در گرایش و حوزه خود با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در رشته تخصصی مورد نظر ۶۰۰ شرکت کننده حضور داشتند، گفت: سرانجام ۲۱ نفر به مرحله عملی راه یافتند و کسب نشان ارزشمند دومی ارمغانی است که به بنده به نمایندگی از تمام جوانان متخصص گیلانی تعلق گرفت.

دارنده نشان دوم مسابقات فن‌آورد ملی مهارت درباره طراحی UI اظهار کرد: طراحی UI مخفف واژگان User Interface به مفهوم دیزاین واسط کاربری، شمایل گرافیکی واکنشگرا و در واقع آن واسطی است که کاربر از طریق آن به سادگی با سیستم و محصول ارتباط برقرار می‌کند.

به گفته وی، «دیزاین» برخلاف «طراحی» یک فرآیند کاملا مهندسی شده بوده که هنر و گرافیک در آن به عنوان ابزاری برای دستیابی به هدف و خروجی کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ماهر اضافه کرد: طراحی واسط کاربری رشته‌ای است که هنوز در سیستم آموزش عالی کشور جایگاه خود را پیدا نکرده و در موردش ضعیف عمل شده است.

وی این رشته را جزو رشته‌های تخصصی و میان رشته‌آی در دنیا می‌داند و ادامه می‌دهد و امروز مردم سعی دارند تا خودشان را با جدیدترین تکنولوژی ها هماهنگ کنند و بروز باشند اما از سوی دیگر آموزش عالی ما موفق نشده خود را با این تغییرات سریع علم در دنیا همگام کند.

به گزارش فارس، سیدرضا هاشمی دیگر شرکت کننده گیلانی در سومین دوره از مسابقات فن‌آورد بوده که در رشته گرافیک و گرایش «هویت بصری» حضور داشته است.

وی درباره اهمیت این مسابقات گفت: مسائل مهمی در دنیا وحود دارد که بحث هویت یکی از آنهاست و این مسئله از جوانب مختلف اهمیت دارد که یکی از آنها «هویت بصری» است، که حاوی مجموعه‌ای است از المان‌ها و نشانه‌های بصری از هر چیزی که در اذهان مخاطب ثبت و متبادر می‌شود.

این جوان گیلانی یکی از نقش‌های اصلی «برند» یا تأثیر سازمانی هر شرکتی را هویت آن شرکت دانست و تصریح کرد: این مسئله از این زاویه برای کسب و کارها و صنایع بسیار اهمیت دارد.

هاشمی ضمن ارزشمند دانستن این مسابقات به قرارگرفتن خود در بین نفرات شرکت کننده بخش عملی و راه یافتن به بخش حضوری این رقابت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری اقدام به تشکیل ستادی به نام ستاد توسعه فناوی نرم و هویت ساز کرده که به دنبال شکل‌دهی به زیرساخت‌ها و فرآیندهایی است که منجر به توسعه صنایع کشور و رونق بخشیدن به کسب و کارهای فرهنگی کشور می‌شود و این ستاد یکی از بانیان برگزاری رویداد «فن‌آورد» است.

به گزارش فارس، در پایان سومین دوره از مسابقات فن‌آورد، به مهندس محمد ماهر ضمن اهدای جوایز نقدی، بورسیه آموزشی و شغلی، گواهی معتبر دانشگاه صنعتی شریف، تندیس و رتبه ملی مهارت اهدا شد.

وی که اکنون در آژانس تبلیغاتی شهرآرا در شهر رشت مشغول به فعالیت است اظهار کرد: آنچه که ما در این مجموعه در تلاش و تکاپوی انجام آن هستیم اجرای علمی، اصولی و خلاقانه مباحث تبلیغات، برندیگ، مشاوره و بازاریابی بوده و یافتن و اجرای راهکارهای نوین مبتنی بر فناوری، نظیر اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هاست که با انجام تحقیقات مختلف تلاش می‌کنیم تا سوددهی شرکت‌ها و موسسات را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده و بروزترین خدمات را به آنها ارائه کنیم و امیدواریم تا با بهره‌گیری از دانش روز بتوانیم تحولی در این بخش ایجاد کنیم و یا دست‌کم به سمت این هدف مهم حرکت کنیم.

فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.