تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1402 - 21:35
کد خبر : 124164

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان:

در صورت لزوم، از ابزار قانونی پلمب نمایشگاه مبلمان استفاده می‌کنیم

در صورت لزوم، از ابزار قانونی پلمب نمایشگاه مبلمان استفاده می‌کنیم
پورحیدری تأکید کرد: تعریف نمایشگاه تخصصی عرضه توانمندی و دستاوردهای به‌روز است و محلی برای فروش یا عرضه کالا نیست.

جارستان: به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی اسرار امروز، تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در دیدار با علی امیرمستوفیان رئیس اتحادیه (چوب، فرآورده‌های چوبی، مبلمان و صنایع‌دستی) گفت: اعتراض صنعت مبلمان شهرستان رشت در خصوص برگزاری مکرر نمایشگاه مبلان توسط شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان به حق بوده و اداره کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در دفاع از بازار کوتاه نخواهد آمد.

نمایشگاه محلی برای فروش یا عرضه کالا نیست

پورحیدری تأکید کرد: تعریف نمایشگاه تخصصی عرضه توانمندی و دستاوردهای به‌روز است و محلی برای فروش یا عرضه کالا نیست.

هجمه زیادی روی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان وجود دارد

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان با اشاره به اینکه در خصوص برگزاری مکرر نمایشگاه مبلمان هجمه زیادی روی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان وجود دارد، افزود: صنعت مبلمان شهرستان رشت خواستار برخورد قانونی و سریع کمیسیون نظارت استان گیلان با شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی بوده که انتظار به حقی است.

دستور لازم برای مدیریت تقویم نمایشگاهی سال ۱۴۰۳ و لغو نمایشگاه مبلمان تا پایان سال صادر شده است

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در خصوص درخواست اتحادیه (چوب، فرآورده‌های چوبی، مبلمان و صنایع‌دستی) برای جلوگیری از برگزاری هرگونه نمایشگاه مبلمان تحت عناوین مختلف تا پایان سال، خاطرنشان کرد: اداره کل صنعت معدن و تجارت متولی بازار است و دستور لازم برای مدیریت تقویم نمایشگاهی سال ۱۴۰۳ و لغو نمایشگاه مبلمان باتوجه‌به برگزاری ۷ نمایشگاه مبلمان تاکنون را صادر کرده است.

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان خلاف دستورالعمل سازمان توسعه تجارت عمل می‌کند

پورحیدری یادآور شد: اگر شرکت نمایشگاه‌های استان گیلان خلاف دستورالعمل سازمان توسعه تجارت عمل کند و باعث آسیب به بازار شود بر اساس قانون می‌توانیم از ابزار پلمب نمایشگاه استفاده کنیم.

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی برای برگزاری هر گونه نمایشگاه مبلمان مکلف به هماهنگی با اتحادیه است

این مقام مسئول تأکید کرد: تنها در صورت موافقت اتحادیه (چوب، فرآورده‌های چوبی، مبلمان و صنایع‌دستی) و اتاق اصناف اجازه برگزاری نمایشگاه تخصصی را خواهیم داد و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان مکلف است برای برگزاری هر گونه نمایشگاه مبلمان با هماهنگی اتحادیه اقدام کند.

بازار خط‌قرمز ماست و موظف هستیم بر اساس قانون با بازار هم‌صدا باشیم

وی با تأکید بر اینکه شرکت نمایشگاهی نباید و نمی‌تواند بازار را تهدید کند، افزود: اصناف و بازار خط‌قرمز ماست و موظف هستیم بر اساس قانون با بازار هم‌صدا باشیم و اگر اتحادیه (چوب، فرآورده‌های چوبی، مبلمان و صنایع‌دستی) به دلیل آسیب صنعت مبلمان موافق برگزاری نمایشگاه مبلمان تحت هر عنوان نباشد، قطعاً جلوی برگزاری را خواهیم گرفت.

تاکنون اقدامی مؤثر و متناسب انجام نگردید

علی امیرمستوفیان در این جلسه با تقدیر از نگاه حمایتی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان گفت: بیش از ۱۰ بار اعتراض صنعت مبلمان شهرستان رشت را در قالب مکاتبات متعدد به استناد به قانون و دستورالعمل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کردیم؛ اما تاکنون اقدامی مؤثر و متناسب انجام نگردید.

صنف مبلمان با خطر ورشکستگی و نابودی روبرو هستند

امیرمستوفیان تأکید کرد: بیش از یک هزار نفر در صنعت مبلمان شهرستان رشت مشغول به فعالیت هستند بدون اینکه باری روی دوش دولت باشند و ادامه روند برگزاری نمایشگاه مبلمان تحت هر عنوان، صنف مبلمان شهرستان رشت را با خطر ورشکستگی و نابودی روبرو خواهد کرد.

صنعت مبلمان رشت جانش به لب رسیده است

وی با اشاره به اینکه جان صنعت مبلمان شهرستان رشت به لب رسیده است، ادامه داد: این نمایشگاه‌ها صرفاً باید در عرضه نمایش توانمندی‌ها و تولیدات بروز فعالیت کنند؛ اما عرضه و فروش محصولات بدون کیفیت نه‌تنها به تولیدکننده و فروشنده بومی آسیب وارد کرده؛ بلکه مصرف‌کننده را دچار چالش جدی می‌کند که شکایت و تشکیل پرونده‌های زیاد مصرف‌کنندگان بر علیه فروش نمایشگاهی گواه این ادعاست و اغلب این پرونده‌ها قابلیت پیگیری هم ندارند.

 

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان این اتحادیه را حتی به‌حساب نمی‌آورد
رئیس اتحادیه (چوب، فرآورده‌های چوبی، مبلمان و صنایع‌دستی) خاطرنشان ساخت: تاکنون برای برگزاری نمایشگاه مبلمان با هر عنوان از این اتحادیه مجوزی صادر نشده و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان این اتحادیه را حتی به‌حساب نمی‌آورد.
خواستار برگزاری یک نمایشگاه تخصصی مبلمان در هر نیم‌فصل هستیم
امیرمستوفیان در پایان از مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در خواست کرد تا برگزاری هرگونه نمایشگاه مبلمان تحت هر عنوان تا پایان سال جاری لغو گردد، همچنین در تقویم نمایشگاهی سال آینده یک نمایشگاه تخصصی مبلمان در هر نیم‌فصل برگزار شود و تحت هر عنوان نمایشگاه مبلمان در کنار سایر نمایشگاه‌های دیگر برگزار نگردد و برای حضور صنعت مبلمان دارای پروانه در نمایشگاه‌های تخصصی باتوجه‌به پرداخت عوارض و مالیات و هر گونه هزینه به استان گیلان شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.