تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 15:42
کد خبر : 123999

به دلیل استقبال کم سرمایه گذاران؛

معدن سنگرود مجددا بسته شد!

معدن سنگرود مجددا بسته شد!
مدیر کل صمت گیلان گفت: فاز اول معدن بزرگ زغال سنگ سنگرود رودبار که به تازگی به چرخه تولید بازگشته بود، مجددا تعطیل شد.

جارستان:تیمور پورحیدری مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه معدن سنگرود رودبار حدود ۳۰ سال است که تعطیل شده است، افزود: این معدن زغال سنگ و سنگ آهک تولید می کند و به دلیل استقبال کم سرمایه گذاران بسته است.

 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: پس از زلزله سال ۶۹ معدن سنگرود به دلایل مختلف از جمله کمبود ذخایر و عدم توانایی شرکت بهره بردار غیرفعال شد. تولید مواد معدنی برون سپاری شد.

 

به گفته پورحیدری، چندی پیش این معدن مجدداً فعال شد، اما از آنجایی که تولیدکننده تنها در حال برداشت سنگ آهک بود، اداره کل صمت گیلان معدن را از سرمایه گذار پس گرفت و به مزایده گذاشت.

 

مساحت شرکت سنگرود ۳۶ هکتار است که پس از سال ها اخیراً به شرکت برنده واگذار شد که صلاحیت آن توسط کمیته فنی و کارشناسی معدن جهت اکتشاف جهت تعیین میزان ذخایر زغال سنگ و سایر مواد معدنی از جمله تایید شد. خاک و عناصر نسوز دیگری را انجام دهید

 

سنگرود در سال های گذشته به تدریج تخریب و تعطیل شد و با تعطیلی این معدن حدود ۳ هزار نفر از شاغلان در این معدن بیکار شدند.

 

سنگرود با مساحت ۳۶۰۰ هکتار در منطقه عمارلو رودبار از اوایل دهه ۴۰ شروع به کار کرد و پیش از آن نیمه تعطیل شد و در سال ۱۳۹۲ به دلیل فرسودگی ذخایر معدنی و عدم توجیه اقتصادی به طور کامل تعطیل شد. و در مرحله مزایده قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.