تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 16:03
کد خبر : 122608

احداث پارکینگ و راه اندازی فروشگاه عرضه محصولات نهضت جنگل

احداث پارکینگ و راه اندازی فروشگاه عرضه محصولات نهضت جنگل
پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز به ریاست دکتر سید حسین رضویان و با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا و هادی رمضانی دیگر اعضای کمیسیون در ساختمان شورا برگزار شد.

جارستان: به نقل از روابط عمومی شورای شهر رشت؛ پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت به ریاست دکتر سید حسین رضویان و با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا و هادی رمضانی دیگر اعضای کمیسیون در ساختمان شورا برگزار شد.

دستور جلسه:

۱- تمهید مقدمات تاسیس فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و گردشگری ویژه نهضت جنگل و ساماندهی پارکینگ خانه میرزا با توجه به پرداخت کمیسیون به امر توسعه گردشگری و نظر به ظرفیت کم نظیر میراث معنوی میرزا کوچک جنگلی

۲- بررسی وضعیت خیابان مقابل خانه میرزا و تمهید مقدمات آرام سازی معبر

در ابتدای جلسه علی خانواده محجوب رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در خصوص آخرین وضعیت خانه میرزا تصریح کرد: تعمیرات و تغییراتی صورت گرفته و تابلوها، تاریخ ها و عکس ها نصب شده است اما در بحث سنگفرش و آرام سازی محیط پیرامونی خانه میرزا، سرقفلی مغازه زیر خانه میرزا جهت عرضه محصولات فرهنگی نهضت جنگل و محصولات گردشگری رشت و همچنین خریداری زمین روبروی خانه میرزا برای تامین پارکنیگ متاسفانه تاکنون اتفاقی رخ نداده و ظاهرا در اولویت خرید شهرداری نبوده است.

قدردان مدیر املاک شهرداری رشت نیز راه اندازی پارکینگ در زمین روبروی خانه میرزا و راه اندازی مغازه عرضه محصولات نهضت جنگل را منوط به در نظر گرفتن این موارد در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری دانست و اعلام کرد: با توجه به اینکه در دو سال گذشته بحث مغازه و پارکینگ در بودجه شهرداری دیده نشده بود اقدامی در خصوص تملک انجام نشده است.

یوسف یزدانی مدیر منطقه یک شهرداری رشت نیز با اشاره به سوابق فرهنگی و تاریخی رشت، اظهار داشت: میرزا کوچک خان جنگلی یکی از افتخارات ما گیلانیان است. از سوی دیگر پیاده راه فرهنگی رشت در سطح کشور مطرح است و سالانه گردشگران بسیاری را جذب می کند و در پی بازدید از پیاده راه، گردشگران قصد دارند از خانه میرزا نیز بازدید داشته باشند. با توجه به شرایط موجود این موارد از واجبات است و باید در بودجه ۱۴۰۳ دیده شود. امکان توقف خودرو در اطراف خانه میرزا وجود ندارد و احداث پارکینگ ضرورت دارد. شهرداری منطقه یک آمادگی دارد سنگفرش مقابل خانه میرزا را در ماه های پایانی سال اجرا نماید.

در ادامه سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه از ابتدای سال بیش از ۶۰ هزار نفر با پرداخت هزینه ورودی از خانه میرزا بازدید کرده اند، خاطر نشان کرد: شورا تمایل دارد این اتفاقات خوب در خانه میرزا رقم بخورد و شهرداری باید با کمک واحدهای املاک و حقوقی و مدیریت منطقه یک، بحث تملک زمین مقابل خانه میرزا و سرقفلی مغازه اشاره شده را در بودجه ۱۴۰۳ ببیند و با قیمت کارشناسی در این خصوص اقدام کند.

وی با بیان اینکه در زمان راه اندازی پیاده راه بحث آرام سازی اطراف خانه میرزا نیز مطرح بوده است تصریح کرد: آرام سازی محدوده خانه میرزا نباید مانع تردد خودروها شود و جنس سنگفرش آن نیز نباید تردد شهروندان از این مسیر را سخت نماید.

سید حسین رضویان همچنین خواستار برگزاری جلسه فوق العاده و مشترک کمیسیون های توسعه پایدار و فرهنگی به منظور تعیین تکلیف هیئت امنای خانه میرزا شد و افزود: در بحث ساختمان ساعت نیز جلسه ای با حضور مقامات بلند پایه مدیریت شهری از جمله شهردار و رئیس شورا با مدیریت بانک سپه برگزار و پیشنهاد راه اندازی موزه بانک بررسی شود.

در بخش پایانی جلسه، امید اکبری رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با اشاره به اینکه پیاده راه فرهنگی یک مسیر گردشگری برای شهر رشت است بر توسعه پیاده راه تاکید کرد و گفت: راه اندازی گذر خوراک در نزدیکی سبزه میدان و سنگفرش و آرام سازی مسیر استادسرا منتهی به خانه میرزا می تواند به این موضوع کمک کند.

سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در جمع بندی مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد: سازمان عمران مکاتباتی با منطقه یک داشته باشد تا سنگفرش مقابل خانه میرزا توسط شهرداری منطقه یک برای شب عید آماده شود. برای سال آینده نیز پارکنیگ روبروی خانه میرزا و مغازه زیر خانه میرزا برای عرضه محصولات فرهنگی نهضت جنگل و محصولات گردشگری مرتبط با رشت در بودجه در نظر گرفته و اجرا شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.