تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 15:10
کد خبر : 121590

رئیس شورای شهر رشت؛

اتوبوس های رشت پاسخگوی نیاز شهروندان نیست

اتوبوس های رشت پاسخگوی نیاز شهروندان نیست
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از لایحه اجاره اتوبوس های درون شهری به برخی از کارخانجات و موسسات گفت: یقینا راننده اتوبوسی که چهار صبح برای ارائه خدمات به یک کارخانه خصوصی مجبور است فعالیتش را آغاز کند در طول روز و در ادامه فعالیت و سرویس دهی در درون شهر دچار خواب آلودگی می شود و این خواب آلودگی ممکن است مخاطرات جانی برای شهروندان به همراه داشته باشد.

جارستان: به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت،محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در یکصد و دومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با قدردانی از حضور اصحاب رسانه در جلسات شورای رشت اظهار کرد: از تلاش ها و پیگیری های اصحاب رسانه که همواره در جلسات شورا و شهرداری رشت حضوری فعال دارند و اخبار حوزه مدیریت شهری را به سمع و اطلاع شهروندان عزیز می رسانند تشکر می کنم.

 

وی به انجام عملیات های روز اخیر در فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: فرزندان حماس در اقدامی غرور آفرین پاسخی کوبنده به سالها ظلم و تعدی رژیم فاسد اسرائیل دادند و سالهاست که این ملت مظلوم مورد هجوم اسرائیل غاصب قرار گرفته اند که متاسفانه با سکوت مدعیان دروغین دموکراسی ، شاهد رنج و به شهادت رسیدن ملت بی پناه فلسطین هستیم و امیدواریم با اتحاد و همدلی جهان اسلام به زودی شاهد نابودی این رژیم فاسد باشیم .

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با گرامی داشت هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: هفته نیروی انتظامی را محضر تمامی سبزپوشان ناجا که صادقانه برای امنیت و آسایش ملت بزرگ ایران اسلامی در تلاش هستند تبریک عرض می کنم .

 

کارگرنیا به شانزدهم مهر مصادف با روز جهانی کودک افزود: کودکان آینده سازان ایران اسلامی هستند و یقینا توجه به آنان ، سلامت جامعه را در آینده تامین می کند و مجموعه مدیریت شهری رشت همواره به کودکان نگاه ویژه ای دارد و در این راستا در این دوره از فعالیت شورا پارک کودک در جوار پارک بانوان منظریه رشت راه اندازی شد و معتقدم باید برنامه ریزی ها و اقدامات گسترده تری در این راستا انجام شود.

وی با اشاره به افتخار آفرینی ورزشکاران ایرانی در مسابقات آسیایی هانگژو بیان کرد: ورزشکاران گیلانی در این دوره از مسابقات خوش درخشیدند و این افتخارآفرینی ها را به تمامی ملت بزرگ ایران اسلامی بالاخص هم استانی های عزیز تبریک عرض می کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ارسال لوایح متعدد با عنوان کمک مالی به گروه های مردم نهاد افزود: این مسئله موجب شده تا برخی از همکاران شورا انتقاد کنند و دبیرخانه شورا بابت چنین هزینه های هنگفتی که قالبا تحت لوایح مالی به شورا ارسال می شود به شهرداری تذکر دهد و همچنین علت اتمام ردیف بودجه کمک های مالی شهرداری رشت پیش از اتمام سال به اطلاع شورا رسانده شود.

اتوبوس های رشت پاسخگوی نیاز شهروندان نیست

 

کارگرنیا به لایحه اجاره اتوبوس های درون شهری رشت به برخی از کارخانجات اشاره کرد و گفت:

در شرایطی فعلی که تعداد اتوبوس های رشت نسبت به استانداردها بسیار کم است ، شهروندان به لحاظ حمل و نقل عمومی با مشکلات فراوانی مواجه هستند و در این وضعیت که اتوبوس های رشت پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، چطور می توانیم اتوبوس ها را در اختیار شرکت های خصوصی قرار دهیم و در صورتی که این اتفاق رقم بخورد به عنوان منتخب مردم شریف رشت این موضوع را از مراجع ذیربط پیگیری می کنم.

خواب آلودگی راننده اتوبوس مخاطرات جانی برای شهروندان رقم می زند

 

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه علت تشکیل سازمان اتوبوسرانی در تمامی شهرهای کشور افزود: سازمان اتوبوسرانی نباید این خدمات را از شهر و شهروندان سلب کند و به دلایل مسائل مالی بخواهد این خدمت را به کارخانه ای که درآمدهای هنگفت دارد ارائه کند.

 

کارگرنیا با بیان اینکه در حال حاضر شهر رشت حدود ۳۶ دستگاه اتوبوس در اختیار دارد افزود: اگر سازمان قصد درآمد زایی دارد باید از ایستگاه های سی ان جی استفاده کند و سی ان جی ها می توانند بالاترین درآمدها را برای یک شهر داشته باشند و از منظر دیگر هم اگر بخواهیم اجاره اتوبوس ها را نقد کنیم ، یقینا وقتی راننده ای ساعت چهار صبح برای ارائه خدمت به یک کارخانه خصوصی فعالیتش را آغاز می کند ، پس از آن با خستگی و خواب آلودگی مواجه می شود و ممکن است در زمان حضور در سطح شهر به واسطه خواب آلودگی برای جان و امنیت شهروندان مخاطراتی رقم بخورد و برای بنده حفظ سلامت شهروندان در برابر دریافت ماهیانه یکصد و پنجاه میلیون تومان از محل اجاره اتوبوس ها به کارخانجات بسیار با اهمیت تر است.

 

وی با تاکید به اینکه ما بین سازمان حمل و نقل و کارخانجات یک پیمانکار وجود دارد و یقینا پیمانکار عایدات مالی از محل اجاره این اتوبوس ها کسب می کند تصریح کرد: در شرایطی که رشت به لحاظ تعداد اتوبوس های درون شهری نمی تواند پاسخگوی نیاز شهروندان باشد و بارها از این بابت گلایه شهروندان را شنیده ایم با این لایحه مخالف هستم .

 

لایحه اجاره اتوبوس های شهر رشت به برخی از کارخانجات و موسسات در صحن شورا به رای گذاشته شد و تمامی اعضای شورا به غیر از محمد حسین واثق کارگرنیا و سید حسین رضویان با آن موافقت کردند.

در این جلسه لایحه افزایش نرخ کرایه خودروهای درون شهری رشت در شش ماهه دوم سال بررسی شد و اعضای شورا با میانگین افزایش ۱۵ درصدی آن موافقت کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.