تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1402 - 18:38
کد خبر : 121410

شهردار رشت در مصاحبه با صداوسیمای مرکز گیلان :

پروژه های طرح میثاق بدون توقف و با سرعت مناسب در حال انجام است.

پروژه های طرح میثاق بدون توقف و با سرعت مناسب در حال انجام است.
رحیم شوقی "شهردار رشت" با اشاره به برنامه ریزی مدون تامین منابع مالی پروژه های عمرانی طرح میثاق گفت : پروژه های طرح میثاق بدون توقف و با سرعت مناسب در حال انجام است.

جارستان: به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، رحیم شوقی در مصاحبه با صداوسیمای مرکز گیلان در راستای اجرای پروژه های عمرانی طرح میثاق با سلام، عرض ادب و احترام خدمت همشهریان گرامی اظهار کرد : بی تردید یکی از مهم ترین دغدغه ها و معضل هایی که شهروندان با آن مواجه اند موضوع ترافیک در معابر شهری است.

 

وی به سه رویکرد کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مدیریت شهری در موضوع ترافیک معابر رشت اشاره کرد و افزود: در رویکرد کوتاه مدت با اصلاح هندسی بعضی تقاطع های شهری در برخی خیابان ها تلاش می کنیم با بازگشایی بعضی از معابر که با هزینه کمتر امکانپذیر است، مسیر را برای شهروندان بگشاییم.

 

شهردار رشت با اشاره به رویکرد میان مدت مدیریت شهری در موضوع ترافیک معابر، تصریح کرد: در میان مدت، احداث تقاطع هایی که به صورت همزمان در شهر آغاز شده را در دستور کار داریم.

 

شوقی به بازگشایی یکسری محورهای جدید منجمله محور کانال شهید سلیمانی (ژ۵) از جاده انزلی به طرف پستک و پیله داربن اشاره کرد و گفت: بازگشایی محورهای لب آب به رودبارتان، خیابان سعدی به میدان سرگل و خیابان شهید عاطفی با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و تلاش همکاران بنده در شهرداری در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تقاطع های غیر همسطح آیت الله رودباری، حمیدیان (شهید حق بین) و شهید باهنر را در بازه زمانی ۱۵ ماه تا ۲۱ ماه به سرانجام برسانیم، بیان کرد: تقاطع های غیر همسطح بزرگ میدان نیروی دریایی (۷ آذر) و میدان امام حسین (ع) با سرعت مناسب در حال انجام است و در بازه زمانی ۲۱ ماه تا ۲۳ ماه اتمام می رسند.

 

شهردار رشت با قدردانی از همراهی استانداری گیلان در اجرای پروژه های عمران شهری طرح میثاق ، یادآور شد : هماهنگی های لازم با دستگاه قضایی استان انجام شده و پلیس راهور برای اجرای پروژه ها در کنار ما است.

 

شوقی به برنامه ریزی مدون تامین منابع اعتباری و مالی اجرای پروژه های عمرانی طرح میثاق اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم پروژه های عمران شهری را بدون توقف و با سرعت مناسب به سرانجام برسانیم.

 

وی با اشاره به وجود یکسری مشکلات حین اجرای پروژه های شهری، اظهار کرد: اجرای پرژه های شهری مشکل ترافیک را برای شهروندان در بر دارد و در این راستا تلاش می کنیم پروژه ها را با سرعت به اتمام برسانیم و زیر بار ترافیک ببریم.

 

شهردار رشت به تجهیز و آغاز فعالیت کارگاه پروژه های عمران شهری اشاره کرد و گفت: روند اجرای پروژه ها به صورت روزانه مورد بازدید مدیران حوزه عمرانی شهرداری قرار می گیرند.

 

وی با بیان اینکه تلاش ما این است برای هر کارگاه چند جبهه کاری مشخص کنیم، تصریح کرد: عواملی منجمله موضوع ترافیک برای اینکه بخواهیم حفاری ها را همزمان انجام دهیم یا برای ستون گذاری های مختلف تمام معبر را ببندیم، مقداری دست ما را بسته است بنابراین بازه زمانی مشخص را برای اتمام پروژه ها تعریف کردیم و فعالیت ها یک مقدار جلوتر برود برای تسریع در روند اجرا، کار به صورت شبانه روزی انجام می شود.

شوقی در پاسخ به پرسش طرح زوج و فرد کردن خودروها در رشت، بیان کرد: توصیه های کارشناسی منجمله اصلاح هندسی بعضی از معابر در طرح های کوتاه مدت شده که در حال انجام هستیم ضمن اینکه یکی از موضوع های مطرح شده، زوج و فرد کردن است که در مباحث کارشناسی قرار داریم و هنوز به این نتیجه نرسیدیم که این کار را انجام دهیم البته ممکن است روزی در بافت مرکزی شهر این امر اتفاق بیفتد ولیکن آن روز پیش رو و نزدیک نزدیک نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.