تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 16:11
کد خبر : 121291

بدرقه پروانه معصومی در زیر باران، در شهر باران

بدرقه پروانه معصومی در زیر باران، در شهر باران
پیکر بانو پروانه معصومی هنرمند سینما و تلویزیون که ۲۰سال پیش زندگی در روستاهای گیلان را برای گریز از زندگی شهری برگزیده بود، امروز سه‌شنبه بر دوش مردمان این سرزمین تشییع شد تا پس از وداع با این دیار، به آرامگاه ابدی‌اش در تهران منتقل شود.

پایگاه خبری جارستان: دراین مراسم که با حضور بسیار مردم، مدیران و هنرمندان برگزار شد، استاندار گیلان ضمن ستودن شخصیت برجسته این بانوی هنرمند بیان کرد: نقش‌های مادرانه پروانه معصومی الگویی درست از مادران این سرزمین ارائه کرد.

 

اسدالله عباسی در آئین تشییع پیکر این هنرمند سینما و تلویزیون کشور که در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء (ص) رشت با حضور فرهیختگان و جامعه هنری استان و کشور برگزار شد، اظهار کرد: علاقمند بودیم پیکر بانو پروانه معصومی در گیلان به خاک سپرده شود اما طبق تصمیم خانواده، پیکر ایشان به تهران منتقل می شود.

 

عباسی با بیان اینکه زنده یاد معصومی یکی از هنرمندان متعهد و توانمند در عرصه تئاتر و سینما بود، بیان کرد: این بانوی هنرمند طی دوران زندگی‌اش در مسیر درستی حرکت کرد و توانست در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران بدرخشد؛ او در نقش‌های مادرانه اش الگویی درست از مادران این سرزمین ارائه کرد.

 

وی ادامه داد: زنده یادمعصومی سال‌ها مهمان گیلانیان بود و درهمه این ایام عاشقانه در بین مردم زندگی کرد و در مستند اخیری که از زندگی او منتشر شد این عشق و علاقه کاملا مشهود است.

 

استاندار گیلان، از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست یادمانی در تالار مرکزی رشت که متعلق به جامعه هنری گیلان است، برای این بانوی هنرمند آماده کنند تا یاد و خاطره وی همیشه در دل های دوستدارانش زنده بماند.

 

پروانه معصومی از زبان فرزندش

 

نیما معصومی فرزند زنده یاد پروانه معصومی نیز در این مراسم گفت: در آئین تشییع پیکر زنی هنرمند از زنان این سرزمین گرد آمدیم که او را بانوی آرامش سینمای ایران نام نهاده اند؛ پروانه معصومی ۲۰ سال پیش پس از ایفای نقش در فیلم غریبانه گیلان را برای زندگی انتخاب کرد و بارها و به تصریح بیان داشت عاشق زندگی در روستاهای گیلان است.

وی ادامه داد: مادرم عاشق طبیعت این استان بود و به مردم خونگرم و مهربان گیلان عشق می ورزید و تجلی این عشق حضور خیل عظیم مردم گیلان در مراسم تشییع او است که بعنوان فرزند آن مرحوم قدردان این حضور هستم.

وی تصریح کرد: مادرم در زندگی شخصی و هنری خود همواره به دیده احترام به مردم می نگریست و امروز که از میان رفته مردم با حضور در مراسم تشییع پیکرش پاسخ عشق و احترام او را به نیکی داده اند و این سرمایه بی پایان هنرمندی از جنس مردم است. اطمینان دارم این حضور، زنجیره ارتباط مادرم با گیلان را تحکیم می بخشد و مورد تسلی روح او خواهد بود.

 

انوش نصر ماسوله از پیشکسوتان گیلانی عرصه سینما و تلویزیون کشور، نسرین بابایی و محمد پورجعفری از هنرمندانی بودند که در آئین تشییع پیکر بانو پروانه معصومی در سخنانی یاد نیک این هنرمند نام آشنای کشور را گرامی داشتند.

 

پیکر بانو پروانه معصومی هنرمند سینما و تلویزیون که ۲۰سال پیش زندگی در روستاهای گیلان را برای گریز از زندگی شهری برگزیده بود، امروز سه‌شنبه بر دوش مردمان این سرزمین تشییع شد تا پس از وداع با مردمان این دیار، به آرامگاه ابدی‌اش در تهران منتقل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.