تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 9:38
کد خبر : 121157

تذکر عضو شورا به معاونین شهردار رشت

تذکر عضو شورا به معاونین شهردار رشت
سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در صد و هشتمین جلسه صحن علنی شورا با انتقاد از عملکرد دو معاونت شهرسازی و عمران امور زیر بنایی شهرداری رشت نسبت به عدم ساماندهی برنامه های مربوط به تراکم جمعیتی رشت، قشر بندی های اجتماعی و فرهنگی و نیز الگوهای مهاجرت هشدار داد

پایگاه خبری جارستان / عضو شورای شهر رشت نسبت به عدم ساماندهی برنامه های مربوط به تراکم جمعیتی رشت، قشر بندی های اجتماعی و فرهنگی و نیز الگوهای مهاجرت هشدار داد

سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در صد و هشتمین جلسه صحن علنی شورا با انتقاد از عملکرد دو معاونت شهرسازی و عمران امور زیر بنایی شهرداری رشت اظهار کرد : نسبت به عدم ساماندهی برنامه های مربوط به تراکم جمعیتی رشت، قشر بندی های اجتماعی و فرهنگی و نیز الگوهای مهاجرت هشدار می دهم.

 

وی افزود:۲۷ وظیفه در قبال معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت تعریف شده است اما به راستی به کدام‌شان عمل شده است ؟

 

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد : مسئله اصلی در قبال مشکلات شهر  رشت این است که این شهر در خلاف خط توسعه در حال گسترش است.

 

سید حسین رضویان افزود : آیا نهاد شورا محل قصه‌گویی است یا قرار هست صحبت‌هایی که می شود به نتایج ملموس بیانجامد ؟ اگر قرار است در این شهر کاری انجام شود ، انتظار داریم ، معاونتها به وظایفشان به درستی عمل کنند.

 

رئیس کمیسیون توسعه پایدار در ادامه گفت:طراحی و اجرای طرح های تحقیقاتی از وظایف معاونت شهرسازی است و طی این چند سال چند طرح مفید به حال رشت توسط معاونتی که از قضا از با ثبات ترین معاونتهای شهرداری رشت بوده طراحی و اجرا شده است؟

 

وی در ادامه گفت:در امر هدایت و نظارت بر ساخت و ساز های درون شهری جایگاه معاونت شهرسازی کجاست؟ با توجه به اینکه شهر رشت جزو ۳ شهر متراکم ایران است نکته مهمی که مد نظر ماست ساماندهی برنامه های مربوط به تراکم جمعیتی شهر است در این باره معاونت شهرسازی چه کرده است؟ قشر بندی های اجتماعی و فرهنگی در کدام یک از برنامه های معاونت شهرسازی دیده شده و برنامه این معاونت در خصوص الگوهای مهاجرت چیست؟ در ایجاد نظام نوین و سیستمی مناسب و متناسب در خصوص صدور پروانه ها کجای کارهستیم؟

 

عضو شورای شهر ادامه داد : شش دوره از شوراهای اسلامی شهرها گذشته و مردم به درستی از عملکردها ناراضی اند.

رضویان با اشاره به معاونت عمرانی شهرداری نیز اذعان کرد : از ابتدای سال مقدار آسفالت تولید شده در ۶ ماه اول سال جاری بنا بر اعلام سازمان عمران چیزی بیش از ۵۴ هزار تن است که این نیز بیشتر در محلات و کوچه ها به کار بسته شده که بیشتر انتظار داشتیم در تناسبی معین در خیابان‌های اصلی نیز اجرایی میشد اما شش ماه است که منتظر به نتیجه رسیدن مناقصه اصلی آسفالت برای شهر رشت هستیم که تاکنون در معاونت عمرانی به نتیجه نرسیده، مگر می‌شود شهرداری رشت ۶ ماه درگیر برگزاری یک مناقصه آسفالت باشد؟ انجام یک مناقصه ۴۵ روز زمان می برد و این خجالت‌آور است که در معاونت عمرانی طی ۶ ماه یک مناقصه آسفالت به نتیجه نرسیده است!

 

رضویان با اشاره به وضعیت پل های در دست احداث گفت : لایحه پروژه های عمرانی میثاق به شورا ارائه شد و رای لازم را بدست اورد. گرچه همانجا هم اعلام کردم متناظر با چنین مباحث مهندسی پوزیتیویستی یک سری دیدگاههای انسان محور هم وجود دارد که می بایست از آنها بهره برد اما امروز افکار عمومی از ما می پرسند اولویت این پروژه ها در اجرا نسبت به یکدیگر و نقش اینها در حل کردن گره‌های ترافیکی رشت چیست ؟و انتظار دارند بعد از گذشت چند ماه و تبلیغات صورت گرفته سرعت عمل بیشتری را شاهد باشند.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد : گزارشهایی به من رسیده که خواستارم شهردار رشت در یک جلسه غیرعلنی به شورا توضیح دهد که آیا تضاربی بین افکار معاونت عمرانی و مشاور عمرانی شهردار وجود دارد ؟ و نقش این دو در قبال پیش بردن پروژه‌های عمرانی شهر چیست ؟

 

دکتر رضویان در پایان اظهار داشت : از ریاست محترم شورا خواستارم مسائل مطروحه مکتوب به شهردار محترم ابلاغ و رسیدگی لازم صورت پذیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.