تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 16:26
کد خبر : 120856

نمایش «گربه نارنجی» درتماشاخانه« رادی» به روی صحنه رفت

نمایش «گربه نارنجی» درتماشاخانه« رادی» به روی صحنه رفت
اختصاصی جارستان/ نمایش «گربه‌ی نارنجی» به کارگردانی خانم «مرسده پیشه‌ور» و تهیه‌کنندگی خانم «دل‌آرام جباری» در تماشاخانه رادی رشت روی صحنه رفت. پروژه «نارنجی و کودکان آزاد» عنوان درون‌مایه این جشنواره بود که با مشارکت بیش از ۲۵ مرکز فرهنگی و آموزشی سراسر کشور و بر اساس مجموعه کتاب‌های «نارنجی گربه‌ی آزاد» به واکاوی مفهوم «آزادی و کودکان» پرداختند.

اختصاصی جارستان/ نمایش «گربه‌ی نارنجی» به کارگردانی خانم «مرسده پیشه‌ور» و تهیه‌کنندگی خانم «دل‌آرام جباری» در تماشاخانه رادی رشت روی صحنه رفت.

 

پروژه «نارنجی و کودکان آزاد» عنوان درون‌مایه این جشنواره بود که با مشارکت بیش از ۲۵ مرکز فرهنگی و آموزشی سراسر کشور و بر اساس مجموعه کتاب‌های «نارنجی گربه‌ی آزاد» به واکاوی مفهوم «آزادی و کودکان» پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری جارستان، در این پروژه هر مرکز اختیار داشت تا با ایده‌پردازی درون گروهی، کاری برای ارائه داشته باشد.

بر همین اساس در شهر رشت نیز «حجره قصه فروشی ماهی سیاه» با همکاری «موسسه فرهنگی بداهه سازان آیین کهن» درون‌مایه فکری خود را -که تاتر نمایشی کودک  و‌ نوجوان بود- با همراهی تیم نمایش خود روی صحنه برد.

در خلاصه این نمایش آمده است: ” نارنجی و خواهر و برادرش در انبار یک خانه به دنیا آمده‌اند. قرار است که او و خواهر و برادرش گربه خانگی باشند.اما نارنجی انتخاب می‌کند یک گربه آزاد باشد. او یک روز از انباری بیرون می‌رود و می‌شود یک گربه آزاد!

حالا او هست و تجربه‌های بی‌شمارش…”

«آوا یکرنگ» ، «دنیا قاسم پور»، «گندم صمدی نیا، «دانیال قاسم پور» ،« شکیبا خبازمنش» و «احسان لطفی» ‌در این نمایش نقش‌آفرینی کرده‌اند.

همچنین خانم «مریم شاملو» هنرمند ‌باتجربه و نام‌آشنای گیلانی به عنوان دستیار کارگردان، «رضا شریفی» طراح صحنه و دکور، «اکبرصمدی نیا» ساخت عروسک، «زهرا نیازی» طراح لباس، «فاطمه امیدی» مدیر صحنه،«لیدا پیشه‌ور» عکاس و«رامین کسبگر» تصویربردار از عوامل اجرای این نمایش بودند.

گفتنی‌ست این اثر نمایشی با همکاری «مرتضی یکرنگ» در تماشاخانه اکبررادی شهر رشت اجرا شد و مورد توجه مخاطبین قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.