تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 20:20
کد خبر : 120804

سارق حرفه‌ای گیلان دستگیر شد

سارق حرفه‌ای گیلان دستگیر شد

پایگاه خبری تحلیلی جارستان /سردار عزیزالله ملکی اظهار داشت: برخورد قاطع با سارقان و تشدید اقدامات پیشگیرانه، مهمترین اولویت مجموعه انتظامی است. وی در ادامه با اشاره به ارجاع چند فقره پرونده سرقت‌ از منازل شهرستان رشت به پلیس آگاهی استان طی هفته‌های گذشته، گفت: رسیدگی به موضوع یادشده به سرعت با اخذ اظهارات شاکیان

پایگاه خبری تحلیلی جارستان /سردار عزیزالله ملکی اظهار داشت: برخورد قاطع با سارقان و تشدید اقدامات پیشگیرانه، مهمترین اولویت مجموعه انتظامی است.

وی در ادامه با اشاره به ارجاع چند فقره پرونده سرقت‌ از منازل شهرستان رشت به پلیس آگاهی استان طی هفته‌های گذشته، گفت: رسیدگی به موضوع یادشده به سرعت با اخذ اظهارات شاکیان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

فرمانده انتظامی استان گیلان از بررسی‌های علمی و تخصصی و جمع‌آوری آثار به جا مانده در صحنه‌های جرم و شناسایی هویت متهم سابقه‌دار این پرونده‌ها خبر داد و با بیان اینکه بدون معطلی برنامه‌ریزی لازم برای دستگیری این فرد صورت گرفت، اضافه کرد: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان با اخذ نیابت قضائی به استان البرز اعزام و این فرد را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

 

این مقام ارشد انتظامی به اعتراف سارق حرفه‌ای به ۳۴ فقره سرقت از منازل شهرستان رشت اشاره و بیان کرد: سارق ۴۲ ساله با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 

سردار ملکی تامین و ارتقاء امنیت را یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه انتظامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه افراد جامعه نسبت به اتقاقات و رویدادهای اطراف خود حساس باشند و احساس مسئولیت کنند، به طور قطع امنیت مطلوب‌تری را می‌توان در آن جامعه برقرار کرد.

 

انبار احتکار ارزاق عمومی در لنگرود لو رفت

 

بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، فرمانده انتظامی لنگرود از کشف احتکار بیش از هزار و ۵۰۰ اقلام خوراکی و بهداشتی در این شهرستان خبر داد و گفت: مبارزه با احتکار و قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی است و پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد می‌کند.

 

سرهنگ حمیدرضا سرخوش‌پور به دریافت گزارشی مبنی بر احتکار ارزاق عمومی در یک انبار در حاشیه شهر لنگرود و بررسی موضوع توسط پلیس اشاره کرد و افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات همه جانبه و اطمینان از صحت موضوع، پس از شناسایی محل مورد نظر با هماهنگی قضایی و همراهی نمایندگان ادارات صمت و تعزیرات حکومتی به آدرس این مکان اعزام شدند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از کشف هزار و ۴۰۰ بطری روغن و ۱۵۰ عدد انواع شوینده و ضدعفونی کننده در بازرسی از این انبار خبر داد و بیان کرد: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۵۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

 

این مقام انتظامی افزود: در این رابطه متهم ۳۹ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

 

سرهنگ سرخوش‌پور در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات این‌چنینی برخی افراد از جمله موارد اثرگذار بر آشفتگی بازار توزیع اقلام مورد نیاز مردم است که پلیس با تمام توان با اخلالگران اقتصادی و پدیده زیان‌بار قاچاق یا احتکار کالا مبارزه می‌کند.

 

دستگیری و احضار ۴۳ نفر از اراذل و اوباش در رودبار

 

همچنین بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، فرمانده انتظامی رودبار گفت: در راستای طرح مقابله با اراذل و اوباش، ۳۲ نفر از این افراد شرور دستگیر و ۱۱ نفر از آنها به پلیس امنیت احضار شدند.

 

سرهنگ عیسی روشن‌قلب اظهار کرد: پلیس اجازه قدرت‌نمایی و جولان دادن به اراذل و اوباش را نخواهد داد ؛ در این راستا به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و اجرای طرح سه روزه برخورد با اراذل و اوباش، شناسایی و کنترل این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: در این طرح ۳۲ نفر از اراذل و اوباش که با ایجاد رعب و وحشت سبب مزاحمت برای شهروندان و اخلال در نظم عمومی می‌شدند، دستگیر و با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار بیان کرد: همچنین در این راستا ۱۱ نفر از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار نیز به پلیس امنیت احضار و از آنان در خصوص عدم ارتکاب هرگونه ناهنجاری اجتماعی تعهد اخذ شد./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.