تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395 - 10:48
کد خبر : 12053

اصولگرایان برای رقابت با روحانی رقیبی قدرتمند رو می کنند

اصولگرایان برای رقابت با روحانی رقیبی قدرتمند رو می کنند

جارستان- سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان این که «نشانه های جدی وجود دارد که احزاب اصولگرا از ائتلاف استقبال می‌کنند» تاکید کرد:قطعا اصولگرایان گزینه‌ای که ظرفیت رقابت با روحانی را دارد، معرفی می‌کنند. حجت الاسلام مصباحی‌مقدم، در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران،در پاسخ به سوالی مبنی بر این که معرفی کاندیدا از سوی احزاب

جارستان- سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان این که «نشانه های جدی وجود دارد که احزاب اصولگرا از ائتلاف استقبال می‌کنند» تاکید کرد:قطعا اصولگرایان گزینه‌ای که ظرفیت رقابت با روحانی را دارد، معرفی می‌کنند. حجت الاسلام مصباحی‌مقدم، در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران،در پاسخ به سوالی مبنی بر این که معرفی کاندیدا از سوی احزاب اصولگرا در جریان انتخابات ۹۶ را چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان کرد: ضرری در معرفی گزینه برای انتخابات ۹۶ از سوی احزاب اصولگرا نمی‌بینم. مصباحی مقدم درباره وحدت اصولگرایان در جریان انتخابات ۹۶ اظهار داشت: وحدت اصولگرایان را کاملا مثبت پیش بینی می‌کنم و فکر می‌کنم در نهایت به گزینه واحدی برسیم.
شاخص های جمعیت رهپویان
جلسه شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با موضوع تطبیق نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با معیارها و شاخص‌ها برگزار شد. به گزارش تسنیم، در این جلسه گزارش کمیته سیاسی درباره معیارهای نامزد اصلح به عنوان پیشنهاد در سه بخش صلاحیت های فردی، صلاحیت های اجرایی ناظر به اداره کشور و مقبولیت سیاسی ـ اجتماعی و توان کسب رای به شورای مرکزی ارائه شد. جزئیات مربوط به سه شاخص و معیار اصلی انتخاب گزینه نهایی به این شرح است: در حوزه «صلاحیت های فردی» مواردی چون سلامت اعتقادی و اخلاقی، عدالت خواهی و آرمان گرایی، ساده زیستی و مردم داری، شهرت به دینداری، تقوا، صداقت و پاک دستی، روحیه انقلابی داشتن، سابقه ایثارگری، سعه صدر و نقد پذیری، سلامت اقتصادی اطرافیان و خانواده تعیین شد. در حوزه «صلاحیت های اجرایی ناظر به اداره کشور» مواردی چون ولایت پذیری، قانون گرایی، شجاعت و قاطعیت در تصمیم، واقع بینی، عقلانیت و تدبیر، اهتمام به علم و پیشرفت، نشاط جوانی و تحول گرایی، توان و عرضه اداره کشور، مبارزه با فساد اقتصادی، مبارزه با فتنه گران و منحرفان از اصول انقلاب، اعتقاد به خرد جمعی، اعتقاد به کار تشکیلاتی و استفاده از همه ظرفیت های کشور، نفی استکبار و اتکا به توان داخلی، اعتقاد به گردش نخبگان، سابقه مدیریت کارآمد، برنامه محوری و کارشناسی در امور مشخص شد. در حوزه «مقبولیت سیاسی ـ اجتماعی و توان کسب رای» مواردی چون سابقه فعالیت سیاسی جدی در سطح ملی، تسلط به اوضاع سیاسی داخلی و بین المللی، دارا بودن قوه تحلیل حوادث و رویدادها، قوت کافی در فن بیان و قدرت اقناع افکار عمومی، شهرت به سلامت نفس در افکار عمومی، مقبولیت اجتماعی متناسب فعلی و قابلیت بالقوه اقبال در میان مردم مد نظر قرار گرفت. براساس این گزارش شورای مرکزی جمعیت رهپویان با بررسی این شاخص ها ۸ نفر را برای بررسی بیشتر در جلسه آینده انتخاب کرد.
غفوری فرد: از تصمیم جمع حمایت می کنیم
حسن غفوری فرد نیز در خصوص برنامه‌های حزب موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری و معرفی کاندیدا از طرف این حزب گفت: حزب مؤتلفه در ابتدا با چند اسم مواجه بود که درون حزب در مورد آن‌ها نظرسنجی صورت گرفت و درنهایت یک نفر معرفی شد. وی تأکید کرد: مهم این است که حزب مؤتلفه با کاندیدای خود با گروه‌های دیگر اصولگرا هماهنگی می‌کند و تمام تلاش ما این است که به یک توافق دسته جمعی بین اصولگرایان برسیم و ان شاء ا… با کاندیدای واحد بیاییم. نظر حزب مؤتلفه این است که اتحاد بین اصولگرایان برقرار باشد و ما از تصمیم جمع حمایت می‌کنیم ولو این‌که کسی از ما در درون لیست نباشد.

خراسان/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.