تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 13:34
کد خبر : 119710

جارستان بررسی می‌کند؛

انتخابات یا یک دست سازی مجلس

انتخابات یا یک دست سازی مجلس

با اتمام مهلت پیش ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، داوطلبان نشستن بر صندلی قانون‌گذاری کشور مشخص شدند و حالا باید منتظر اعلام نظر شورای نگهبان باشند. هرچند با مرور مواضع اعضا و کارنامه‌ی این شورا در دوره‌های قبل، به نظر نمی‌رسد تغییر خاصی در نگرش شورای نگهبان قانون اساسی به مفهوم «انتخابات» رخ

با اتمام مهلت پیش ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، داوطلبان نشستن بر صندلی قانون‌گذاری کشور مشخص شدند و حالا باید منتظر اعلام نظر شورای نگهبان باشند. هرچند با مرور مواضع اعضا و کارنامه‌ی این شورا در دوره‌های قبل، به نظر نمی‌رسد تغییر خاصی در نگرش شورای نگهبان قانون اساسی به مفهوم «انتخابات» رخ داده باشد.

پایگاه خبری جارستان با توجه به اهمیت موضوع و عمل به وظیفه‌ی رسانه‌ای خود، نظر کارشناسان و فعالین سیاسی را پیرامون «انتخابات مجلس» جویا شده و بدون پیش‌داوری

به انعکاس آنها می‌پردازد.

شما می‌توانید مشروح این گفتگوها را هر روز در پایگاه خبری جارستان بخوانید:

 

سید احمد حسینی رییس ستاد حسن روحانی در استان گیلان، با توجه به اصرار خبرنگار جارستان حاضر به گفتگو در این مورد نشد و تاکید کرد که هیچ نظری پیرامون چنین انتخاباتی ندارد!

اما خانم سهیلا مدارایی عضو هیات رئیسه خانه احزاب کشور در پاسخ به پرسش جارستان با بررسی روند انتخابات دوره‌های گذشته گفت: انتخابات زمانی معنا پیدا می‌کند که مردم بتوانند از حق خود دفاع کرده و قانون‌گذاران قوه مقننه را انتخاب کنند. اما چنین چیزی در چندسال اخیر دیده نشد! یعنی شورای نگهبان منتخبین مردم را با توجه به اینکه هیچ مشکلی در استعلام مراحل چهارگانه نداشتند، رد صلاحیت کرد. درواقع صرفا برای اینکه مجلس یکدست باشد، کاندیداها را تایید صلاحیت نکردند.

دبیرکل جبهه مشارکت‌های مردمی ادامه داد: امروز موقعیت اقتصادی و معیشت مردم با گرانی‌های روز افزون به مخاطره افتاده است. با توجه به اینکه دولت قول داده بود مشکلات را از میان بردارد و بحث ارز، مسکن و اشتغال جوانان را سامان بدهد اما هیچ‌کدام انجام نشد و از قبل هم بدتر شد! هر روز به تعداد کسانی که مهاجرت می‌کنند افزوده می‌شود و دیگر به مرحله‌ی مهاجرت کارگران رسیده‌ایم!

سهیلا مدارایی تاکید کرد: من به عنوان یک بانوی اصلاح‌طلب و دلسوز انقلاب، به عنوان کسی که به جمهوری اسلامی رأی دادم و به آرمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایبند بوده و هستم، می‌گویم که متاسفانه به هیچ یک از اینها آنطور که باید دست پیدا نکردیم. بنده نصیحت می‌کنم که اگر واقعا می‌خواهند کشور را نجات دهند، باید در زندگی مردم تغییر ایجاد کنند.

حاکمیت مال مردم است. ما انقلاب کردیم که مردم حکومت کنند نه افراد! مردم آزادی داشته باشند و بتوانند حرف بزنند. خواست‌شان را مطرح کنند و انتقاد کنند.

وقتی منتقد را سرکوب می‌کنند و اجازه‌ی حرف زدن نمی‌دهند، چگونه انتظار دارند که همین منتقد بیاید پای صندوق!

این بانوی اصلاح‌طلب در پایان گفت: نظارت استصوابی و شورای نگهبان را کنار بگذارید تا مردم بتوانند کسی را که می‌خواهند انتخاب کنند. ولی در همین استان شورای نگهبان پیغام داده که ردصلاحیت شده‌ها ثبت نام نکنند! چنین رفتاری به یک قطبی شدن فضا می‌انجامد. این رفتار چگونه می‌تواند تغییر ایجاد کند و مردم را پای صندوق های رأی بکشاند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.