تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1402 - 11:05
کد خبر : 119597

فرماندار لاهیجان؛

نظام سخت نمی گیرد، قصاص قبل از جنایت نکنید!

نظام سخت نمی گیرد،  قصاص قبل از جنایت نکنید!

به گزارش جارستان به نقل از حکایت۲۴، بر اساس ابلاغیه‌ای که به امضای مدیر شبکه بهداشت و درمان لاهیجان رسیده است، از کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی خواسته شده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را «منوط به رعایت حجاب» کنند. این ابلاغیه ظاهرا بخشی از تصمیمی است که با

به گزارش جارستان به نقل از حکایت۲۴، بر اساس ابلاغیه‌ای که به امضای مدیر شبکه بهداشت و درمان لاهیجان رسیده است، از کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی خواسته شده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را «منوط به رعایت حجاب» کنند.

این ابلاغیه ظاهرا بخشی از تصمیمی است که با ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لاهیجان اتخاذ شده و انتشار آن انتقادات بسیاری به دنبال داشته است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقدند چنین سیاستی به معنای بی‌توجهی به اصل اساسی حرفه پزشکی یعنی درمان بدون در نظر گرفتن موقعیت بیمار است.

 

فرهاد براتی فرماندار شهرستان لاهیجان ضمن ابراز بی‌اطلاعی از وجود این ابلاغیه، گفته هر دستگاهی مستقل است و ربطی به فرمانداری و وزارت کشور ندارد. بیمارستان، علوم پزشکی است و اگر ابلاغیه‌ای باشد مستقیم به آن‌ها ارسال می‌شود مگر اینکه در قالب دیگری تعریف شده باشد که کشور آن را اعلام می‌کند.

او درباره اینکه اگر مقابله‌ای با بیماران به دلیل عدم رعایت حجاب صورت بگیرد، ممکن است به چالشی برای شورای تامین شهرستان و شخص فرماندار به عنوان رئیس این شورا تبدیل شود، گفت: نظام سخت نمی‌گیرد؛ آنچه مد نظر نظام است، خدمت به مردم و قشر آسیب‌پذیر است. شما قصاص قبل از جنایت نباید بکنید. وقتی هنوز اتفاقی نیافتاده پس این تحلیل‌ها فایده‌ای ندارد. هیچ اتفاقی تا امروز نیافتده و دست ما هم چیزی نرسیده است. بنده شخصا دیروز بیمارستان بودم و بیمارستان‌ها شرایط عادی خودش را داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.