تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 15:29
کد خبر : 119580

فرار رو به جلوی آقای رئیس

جز پیاده راه دغدغه دیگری ندارید؟

جز پیاده راه دغدغه دیگری ندارید؟
حوزه هنری گیلان هفته‌ی گذشته جلسه‌ای پیرامون پیاده‌راه فرهنگی رشت برگزار کرد و با عنوان «هم‌اندیشی»، به کلیت فضا، معماری و وضعیت فرهنگی آن تاخت.

جارستان/ بهرنگ تاج‌بخش: حوزه هنری گیلان هفته‌ی گذشته جلسه‌ای پیرامون پیاده‌راه فرهنگی رشت برگزار کرد و با عنوان «هم‌اندیشی»، به کلیت فضا، معماری و وضعیت فرهنگی آن تاخت.

نشست مورد اشاره که با دعوت از کارشناسانی همسو مانند حجت الاسلام مرتضی عبداللهی ( مدیر مرکز مطالعات مبارزات انقلاب اسلامی در گیلان) و مجید رحمانی ( معاون سابق فرهنگی ارشاد گیلان در دوره رضا ثقتی) کاملاً یک‌طرفه پیش رفت، بازتاب خاصی در رسانه‌ها نداشت. با این وجود نقد کوتاه یک پایگاه خبری بر کلیات این جلسه، با واکنش سریع و احساساتی جناب سید رسول منفرد (رئیس حوزه هنری گیلان) مواجه شد و در استوری‌های اینستاگرامی خود، شدیداً به نوع بازتاب خبری این نشست اعتراض کرد.

حالا پس از گذشت چند روز، خبرگزاری ایسنا گفتگویی با جناب آقای رئیس حوزه هنری منتشر کرده که زوایای دیگری از تفکرات خاص ایشان را آشکار می‌کند! سید رسول منفرد به عنوان رییس یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی استان که دستکم در ظاهر باید بی‌طرفانه نگران چالش‌های فرهنگی این مرز و بوم باشد، در ابتدای مصاحبه با طرح این پرسش ‌که « بخشی از دغدغه‌مندهای فرهنگ و افکار عمومی به این پرسش رسیدند که آیا وضعیت پیاده راه از نظر فرهنگی مطلوب است؟» مدافعان پیاده‌راه مرکزی را به مخالفت با هرگونه تغییر متهم کرد و گفت: « این جریان متقابل، با هرگونه تغییر مخالفت داشت و همین نسخه فعلی پیاده‌راه را که هم در معماری و هم شهرسازی، نسخه تقلیدی از اروپاست، کافی و مطلوب و فاقد مسئله می‌داند.»

اما نکته‌‌ای که در سخنان این مدیر فرهنگی حسابی توی ذوق می‌زند، تعریف «دغدغه‌مندی» و «افکار عمومی» از منظر ایشان است که ظاهراً نمود بیرونی ندارد و فقط ایشان و هم‌فکران‌شان از آن باخبرند. البته علاقه‌ی جناب آقای منفرد به مباحثی چون «تغییر» و «هم‌اندیشی» جای تقدیر دارد اما کدام نشست و میزگردی بدون تضارب آرا و تقابل اندیشه‌های متضاد معنا پیدا می‌کند؟ اگر قرار باشد با افکار همسان دور یک میز بنشینیم و برای نظات همسوی یکدیگر کف بزنیم، به خروجی مطلوب می‌رسیم؟

امیدواریم ادامه‌ی جلسات هم‌اندیشی حوزه هنری گیلان پیرامون «مسائلی که {به زعم آنها} افکار عمومی را درگیر کرده است»، مانند قبلی یک‌طرفه و عجیب و غریب نباشد! هرچند بسیار خرسندیم که تمام مسایل و دغدغه‌های فرهنگی استان (از تئاتر و سینما و شعر و ادبیات بگیر تا …) به همت بلند آقایان به انجام رسیده و همین پیاده‌راه‌ش باقی مانده که با برگزاری دورهمی‌های این‌چنینی، خیلی زود علاج خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.