تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 16:25
کد خبر : 119436

در جلسه شورای سیاست گذاری ندای ایرانیان مطرح شد؛

مجلس شورای اسلامی جمهوریت نظام و نهادهای انتخاباتی را بیش از این تضعیف نکند!

مجلس شورای اسلامی جمهوریت نظام و نهادهای انتخاباتی را بیش از این تضعیف نکند!

جارستان/ جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان به ریاست معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان و با حضور سید شهاب‌الدین طباطبایی، دبیر کل و مجید فراهانی، رئیس شورای مرکزی و اعضای شورای سیاست‌گذاری برگزار شد. مرور اخبار مهم هفته گذشته و بحث و بررسی پیرامون «طرح اصلاح قانون انتخابات»، «تخلفات و جرائم کنکور سراسری» و «حمایت

جارستان/ جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان به ریاست معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان و با حضور سید شهاب‌الدین طباطبایی، دبیر کل و مجید فراهانی، رئیس شورای مرکزی و اعضای شورای سیاست‌گذاری برگزار شد. مرور اخبار مهم هفته گذشته و بحث و بررسی پیرامون «طرح اصلاح قانون انتخابات»، «تخلفات و جرائم کنکور سراسری» و «حمایت روسیه از امارات در ماجرای جزایر سه‌گانه ایران» از جمله موضوعات مطرح‌شده در جلسه شورای سیاست‌گذاری بود.

در بخش اول این جلسه «طرح اصلاح قانون انتخابات» توسط مجلس شورای اسلامی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. اعضای شورای سیاست‌گذاری تأکید کردند با تصویب احتمالی بندهایی از قانون انتخاباتی که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است، جمهوریت نظام و نهادهای انتخاباتی بیش‌ازپیش تضعیف خواهد شد. در پی بحث‌های شکل گرفته در جلسات مقرر شد کمیسیون سیاسی حزب نتیجه بررسی‌ها را در قالب پیش‌نویس بیانیه‌ای برای اعلام موضع به شورای سیاست‌گذاری ارائه کند.

بررسی «تخلفات و جرائم کنکور سراسری» از دیگر مباحث این جلسه بود. در این بخش، معاون سیاسی حزب گزارشی در خصوص اخبار پیرامون ماجرای تقلب در کنکور و راه‌یابی رتبه‌های شبهه‌دار به دانشگاه‌ها ارائه و اعضا پیرامون آن گفت‌وگو کردند. اعضای شورای سیاست‌گذاری با غیرقابل‌پذیرش خواندن توضیحات وزیر علوم درباره شائبه ورود کنکوری‌های متقلب به دانشگاه، پیشنهاد برخورد با متخلفان و اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری را داشتند. پس از بررسی ابعاد مختلف آن، مقرر شد تا پس از بررسی دقیق‌تر در کمیسیون‌های مربوطه، بیانیه‌ای مستقل درباره آن از سوی حزب صادر شود.

در ادامه جلسه، موضوع «حمایت روسیه از امارات در ماجرای جزایر سه‌گانه ایران» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان با انتقاد از موضع منفعلانه وزارت خارجه در برابر بیانیه پایانی نشست مشترک وزیران خارجه روسیه و ۶ کشور جنوب خلیج‌فارس (کویت، عربستان سعودی، امارات، قطر،‌ بحرین و عمان) در خصوص مالکیت جزایر سه‌گانه، خواستار موضع قاطع این وزارتخانه در دفاع از تمامیت ارضی ایران شد.

در انتهای این جلسه، بهار آهنگریان سرپرست کمیسیون فرهنگی اجتماعی حزب ندای ایرانیان گزارش روند تشکیل و برنامه‌های آینده خود را به شورای سیاست‌گذاری ارائه داد و اعضا در خصوص آن گفت‌وگو کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.